Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34

Discussie: M.F.G.Hashimoto

  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    29 april 2010
    Locatie
    Harderwijk
    Berichten
    59

    Standaard

    Het ging een beetje fout, nogmaals dan maar:



    http://i1086.photobucket.com/albums/...3/IMGP3556.jpg


  2. #12
    Member
    Geregistreerd
    29 april 2010
    Locatie
    Harderwijk
    Berichten
    59

    Standaard

    Ik heb geen super foto's momenteel, maar nog een paar:




  3. #13
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Wow, prachtige afwerking en details!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Dat is een serieus chique gitaar!
    Van harte!
    Mwa...

  5. #15
    Member
    Geregistreerd
    29 april 2010
    Locatie
    Harderwijk
    Berichten
    59

    Standaard

    Hij heeft een benen kam en topkam, ebben houten toets en brug. Alleen, de brugpennen zijn van plastic. Ik denk dat ik morgen bijpassende ebbenhouten pennen met abalone dot ga bestellen.

    Ik heb ze gezien bij www.guitar-parts.nl voor zo'n €16,- euro.
    Iemand nog betere suggesties?

  6. #16
    Member
    Geregistreerd
    29 april 2010
    Locatie
    Harderwijk
    Berichten
    59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Dat is een serieus chique gitaar!
    Van harte!
    Dankjewel!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Locatie
    Landen
    Berichten
    663

    Standaard

    Gefeliciteerd met je aankoop!
    Deze zal je niet makkelijk laten gaan.

    Zeer goede afwerking, zo zie ik ze ook graag :-) Prachtige halsafwerking, topproduct! Mooie tekening in de top.

    - Om zekerheid te hebben over massief of laminaat zijkanten kan je dat laten nakijken aan de eindpin bvb. De gitaarbouwer die de mijne nakeek was formeel: laminaat. Maar top kwaliteit.

    - zelf heb ik er benen bridge pins in gezet om de klank wat op te heffen, met benen brugzadel en Elixir nano's. De top is tamelijk dik spruce ( of was het omdat de vorige eigenaar er niet zoveel op had gespeeld dat het topblad nog niet open was gekomen) dus verkoos ik een combinatie die de toon wat zou ophelderen. Geslaagd combo - zo vertellen mijn oren me toch.

    Doet de trussrod het nog? Bij mij zat die erg vast de eerste keer - was nooit gebruikt - ik schrok me een hoedje toen die de eerste keer met een knap loskwam.

    Nogmaals: héél fijn dat je deze vond, en je zal er nooit spijt van krijgen.
    Yamaha G90-1 1976, Albert+Muller S3 1999, F Hashimoto W350 1976, F Hashimoto W315, F Hashimoto T520, F Hashimoto G216, Suzuki Three S W5025 1977, Furch JV-61 1996, Harmony Sovereign 1203 1962, Yamaha APX 8A 1991, Marshall as50r, Seagull 6+ CW, LR Baggs M1, LR Baggs Paracoustic DI, Fishman RE, EB 6166, Traynor AM standard

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Mooi, prima afgewerkt ook..

    Ik vind hem wel erg lijken op de betere Suzuki en 3S gitaren uit die tijd. Toeval? Ik zie dat jij beiden hebt, Laser. dus aan jou deze bal..?
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  9. #19
    Member
    Geregistreerd
    29 april 2010
    Locatie
    Harderwijk
    Berichten
    59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laser Bekijk bericht
    Gefeliciteerd met je aankoop!
    Deze zal je niet makkelijk laten gaan.

    Zeer goede afwerking, zo zie ik ze ook graag :-) Prachtige halsafwerking, topproduct! Mooie tekening in de top.

    - Om zekerheid te hebben over massief of laminaat zijkanten kan je dat laten nakijken aan de eindpin bvb. De gitaarbouwer die de mijne nakeek was formeel: laminaat. Maar top kwaliteit.

    - zelf heb ik er benen bridge pins in gezet om de klank wat op te heffen, met benen brugzadel en Elixir nano's. De top is tamelijk dik spruce ( of was het omdat de vorige eigenaar er niet zoveel op had gespeeld dat het topblad nog niet open was gekomen) dus verkoos ik een combinatie die de toon wat zou ophelderen. Geslaagd combo - zo vertellen mijn oren me toch.

    Doet de trussrod het nog? Bij mij zat die erg vast de eerste keer - was nooit gebruikt - ik schrok me een hoedje toen die de eerste keer met een knap loskwam.

    Nogmaals: héél fijn dat je deze vond, en je zal er nooit spijt van krijgen.
    De trussrod doet het nog prima! Ik had die ook gecontroleerd op het moment dat ik de gitaar kocht..

    En ja, ik hoop maar dat het massief is. Er is mij verteld dat een gitaarbouwer er goed naar heeft gekeken, en heeft verteld dat het massief hout is. Ik zou hem graag eens willen laten nakijken.

    Inmiddels heb ik ebben houten pennen besteld. En ga ik er een setje 0.11 phosphor bronze van Roto Sound Jumbo op zetten. Dan gelijk even de toets en brug olien..De vorige eigenaar heeft mij verteld dat de snaren er misschien al 2 jaar op zitten, dus ik ben heel benieuwd hoe de klank gaat worden!
    Laatst gewijzigd door remon23; 6 oktober 2010 om 22:51

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    *kwijl*

    wat een mooi stukkie hout!


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top