Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Nog steeds actueel maar ik ben de laatste tijd met wat andere dingen bezig geweest en had nog geen tijd (en geld!) om zo'n cyclone systeem te kopen. Ik frees momenteel niet zo veel dus dan vind ik het iets minder erg dat er e.e.a. aan stof ontsnapt (frezen, mijn Jet luchtfilter op volle kracht zetten en wegwezen uit de werkplaats )
    Maar als je tips hebt voor een systeem, hoor het graag
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    Op Instructables vind je vast hoe je met een smalle beurs zoiets in elkaar kunt fabrieken.
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Op Instructables vind je vast hoe je met een smalle beurs zoiets in elkaar kunt fabrieken.
    En op youtube zijn veel instructiefilmpjes te vinden. Zoeken op "Thien dust separator"

    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Ik heb nog steeds regelmatig naar cyclone stofafzuiging systemen zitten zoeken maar nooit echt iets gevonden (tot max 2000 euro) hier in Nederland of zelfs Europa. Behalve dan misschien bij Axminster in Engeland.
    Anyway, ik heb de knoop doorgehakt en ik heb nu een Gjerde mobil-jet gekocht. Dat is een geheel gesloten systeem, bedoeld voor kleine ruimtes. Tot nu toe lijkt het allemaal perfect Het probleem is dat mijn cnc machine namelijk vooral met MDF zulke enorme hoeveelheden fijnstof uitspuugt dat dit toch bij zo'n normale afzuiger heel snel het filter verstopt en ook 'lekt'. Ik zag het gewoon aan het laagje mdf dat overal op kwam. Kan nooit erg gezond zijn.
    Dit was de oude trouwe robland die ik dus nu toch maar weg doe


    En dit is mijn nieuwe gesloten systeem


    Toch ben ik van mening dat de cyclone systemen welke in Amerika voor hele nette prijzen te koop zijn, hier ook erg geschikt zouden zijn. Juist omdat wij in dit kleine land al snel ook kleinere werkplaatsen hebben en dan wil je dat er zo min mogelijk fijnstof ontsnapt. gat in de markt.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Gisteren is bij mij het bouwpakket van Cyclone central aangekomen.

    Vandaag in elkaar gezet.
    Samen met een blauw vat als dropbox en een eenvoudige slakkenhuis afzuiging met enkelvoudige zak (die hopelijk leeg blijft) van tendotools. Hoop ik een eenvoudig systeem te hebben om mijn afzuiging proper te houden, en niet teveel met zakken te moeten sleuren.

    De blauwe ton als dropbox fungeert dan samen met een 2e ineens als transport richting containerpark. Vroeger mochten wij onze zakken daar uitkappen, maar omwille van stof wolken was dat verboden. Nu kunnen ze mij met die blauwe ton niet meer tegenhouden


    Nog een week of 2 en de installatie is up and running !



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  6. #26
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2014
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    4

    Standaard

    Voldoet dat goed Stijn?

    Ik heb namelijk pas een lintzaag gekocht en merk dat m'n alleszuiger het niet kan bijhouden, dus ben ik ook aan het rondkijken voor een sterkere stofzuiger. Zo'n setup met een cycloon en slakkenhuis lukt me dus wel wat

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top