Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 64
  1. #1

    Standaard Moment of glory! ... of toch niet, blijkbaar..

    Mijn zelfbouw projectje is af! Dacht ik toch..
    Ik wou hem eens testen op de oude amp van mn broer: deze werkt, zonder twijfel. Je hoort het zoemen van een werkende versterker. .. tot je de gitaar inplugt, dan is ineens alles stil.

    Hier kan natuurlijk veel achter zitten, maar wat zijn de meest voorkomende fouten voor beginners in het bedraden? Volgens mij lijkt alles best in orde, maar ja..

    Arne

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    de meest voorkomende fout is de plus en de min aan de output jack verwisselen. Verder slechte solderingen of kabeltjes die kortsluiten omdat ze bv de shielding raken enz...

  3. #3

    Standaard

    Output zou ik wel juist moeten hebben! Maar dat van de shielding zou wel eens kunnen kloppen..

  4. #4

    Standaard

    Ok, dat is het dus blijkbaar niet.. Het ligt misschien aan de output zelf, die van een oude gitaar komt? maar betwijfel ik me nu toch wel..

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Schakelaar verkeerd bedraad? Altijd massa? heb je een metertje?
    147-c Guitars

  6. #6

    Standaard

    Schakelaar extra gecontroleerd, want ik had al een fout gemaakt daar.. ik heb het schema van seymour-duncan gevolgd, dus massa moet ook wel juist zitten, right? Geen metertje, helaas..

  7. #7

    Standaard

    Dan haal je zsm een metertje, al is het maar een mutimeter uit de 5-10 euro caregorie. Zonder meten blijf je gissen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Als de amp stil word als je inplugt zit er kortsluiting tussen hot en aarde..

  9. #9

    Standaard

    En hoe valt dit op te lossen?

    ps: Zou het kunnen liggen aan de output die al redelijk oud is en mogelijk wat beginnen oxideren ofzo? (is een gissing..)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Als alles juist is gesoldeerd, zal het liggen aan één of meerdere componenten. Welke dat zijn kunnen wij onmogelijk zeggen natuurlijk. ofwel meet je de zaak door, ofwel check je door verdachte componenten uit het circuit te halen of te vervangen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top