Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heibel Bekijk bericht
    @Josan, dank voor de tip!

    Ik zou eigenlijk dit weekend de "doughnut" variant uitproberen, maar ik heb a) nog niet het goede akoestische materiaal kunnen bemachtigen en b) bleken mijn eindbuizen uitgefikt en staat de versterker nu bij de amp dokter

    Dus ik kan hier helaas pas later iets mededelen over mijn ervaringen..
    Aj, dat zijn de mindere berichten. Succes ermee.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Landgraaf
    Berichten
    630

    Standaard

    Thanks..kreeg net bericht dat die weer klaar staat en de kosten vallen gelukkig mee! Bleek wel dat de vorige eigenaar er een zwaardere zekering in had gezet, waardoor 'n kapotte buis meer schade heeft kunnen aanrichten dan wat eigenlijk zou kunnen...Eind goed al goed..Nieuwe eindbuizen, biassen, paar nieuwe weerstandjes, zekering, nieuwe potmeter, soldeerwerk en dan maar €75!!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heibel Bekijk bericht
    Thanks..kreeg net bericht dat die weer klaar staat en de kosten vallen gelukkig mee! Bleek wel dat de vorige eigenaar er een zwaardere zekering in had gezet, waardoor 'n kapotte buis meer schade heeft kunnen aanrichten dan wat eigenlijk zou kunnen...Eind goed al goed..Nieuwe eindbuizen, biassen, paar nieuwe weerstandjes, zekering, nieuwe potmeter, soldeerwerk en dan maar €75!!
    Goede Amp-Dokter heb jij. Mooi werk.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Veel geluidstechnici hebben ook veel moeite met uitmixen van een Mesa Boogie.. Vinden zij verschrikkelijk.. (vanuit geluidsman point of view) Dat zijn toch in mijn opinie moddervette versterkers.. En ik sta daar niet alleen in.
    Ik vind het een boute beredenering.. maar ja.. wat weet ik nou van uitmixen? Misschien wel net zo veel als de meeste geluidsmannen (of vrouwen) van gitaar spelen..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Wat een drogrede zeg,
    Alle gekheid op een stokje natuurlijk.

    om nou te zeggen dat er iets mis is met de filosofie van een beam blocker omdat de geluidsman er moeite mee heeft.... misschien is er dan iets mis met de geluidsman zelf. Laat ik het zo zeggen, bij uitversterking heb je in principe helemaal geen beamblockers nodig. Maar eigenlijk ook geen 4x12, eigenlijk heb je helemaal geen cabinet nodig maar amp gewoon rechtstreeks in de PA, eigenlijk heb je dan ook geen buizenamp meer nodig maar gewoon een amp simulator solid state. Wie heeft er nog een gitaar nodig?, we zetten gewoon een cd'tje op.

    Beamblockers bestaan al tijdenlang en werden eerst gebruikt in HIFI systems met goede resultaten. Als je op een podium speelt en je hebt de gitaar niet uitversterkt dan is een beamblocker absoluut een goede optie hoor. Zelfs high end speakers kunnen profijt hebben van een beam blocker. Och en anders laat je 1 speaker vrij zonder Blocker zodat de geluidsman al kwispelend ook zijn botje heeft.
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    een (closed back) speakerkast naar de muur richten wil ook nog wel eens goed helpen... dit doen wij tegenwoordig in de oefenruimte... of het gaat werken op het podium betwijfel ik, maar dat zien we dan wel

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Heibel, hoe staat het met de versterker en de 'beamer'. Al uitgeprobeerd?

    Ben wel benieuwd moet ik zeggen.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.336

    Standaard

    Ik ben een groot fan van de beamblocker. Je hoort jezelf echt een stuk beter. Ik kan daardoor mijn amp ook zachter zetten, tot grote tevredenheid van diegenen die op 5 meter afstand recht tegenover mijn cab staan. En de beamblocker loopt maar over 1 diagonaal, dus de andere "diagonaal" is beschikbaar voor een mic. Alle geluidsmannen die klagen over beamblockers zijn zeikerds en hebben geen verstand van spullen.

    Ik kan mij overigens voorstellen dat in een studio-omgeving die dingen niet nodig zijn.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2008
    Locatie
    Weert
    Berichten
    2.015

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    En de beamblocker loopt maar over 1 diagonaal, dus de andere "diagonaal" is beschikbaar voor een mic.
    De beamblocker loopt maar over 1 diagonaal, dus er zijn oneindig veel andere diagonalen beschikbaar voor een mic.

    Desalniettemin is de plaatsing van de mic anders met beamblocker.
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    De beamblocker loopt maar over 1 diagonaal, dus er zijn oneindig veel andere diagonalen beschikbaar voor een mic.

    Desalniettemin is de plaatsing van de mic anders met beamblocker.
    Juist, als de microfoon te dicht bij de speaker zit aan de rand, wordt het geluid bassiger, het is daarom eigenlijk gewoon verstandig om de microfoon wat verder van de kast te zetten en dan redelijk aan de rand van de speaker. zoals eigenlijk wel vaker gebeurd. Als de geluidsman het persé toch dicht tegen de gril aan wil hebben, dan moet ie inderdaad even zoeken naar de juiste frequentieweergave (Van de rand toewerken naar het midden van de conus), Het lastige voor de geluidsman lijkt mij dat hij met een centimeter bewegen ineens op heel andere geluidsfrequenties zit door de beamblocker. Hoe verder weg de mic, hoe meer die frequenties geblend zijn. Maar hij kan uiteraard ook wat op de mengtafel met EQ's en dergelijke. Maar dat is maar boerenverstand beredeneert. Er zijn vast nog genoeg andere factoren die meespelen.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  10. #20
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Volgens een paar studio en live mixers die ik laatst sprak is de beam blocker echt verschrikkelijk om uit te versterken en ze hopen dan ook dat de hype snel afgelopen zal zijn...

    Als je een beam blocker nodig denkt te hebben is er of iets mis met je speakers, of iets mis met je cabinet.
    Wat een onzin zeg. Of beter: wat een vastgeroeste mopperkonten als ze het 'verschrikkelijk' noemen om uit te versterken. Het kost misschien twee seconden meer aandacht, dat zal pijn doen
    Het meest praktisch is het wel om één speaker wel en één speaker niet te voorzien van een beamblocker voor dit soort luie geluidsmannen. Een hype zou ik het al zeker niet noemen, het is geowon een buitengewoon praktisch hulpmiddel om in kleinere ruimtes makkelijker hoorbaar te zijn in een groter gebied. Je tweede zin zit een kern van waarheid in, maar is veel te zwart-wit.

    Maar om op het hier gepresenteerde model in te gaan. Ik kan er veel van zeggen, maar niet dat het charmant is Ben wel erg benieuwd hoe het werkt en of het ook onafhankelijk is van volume.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top