Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Juist, als de microfoon te dicht bij de speaker zit aan de rand, wordt het geluid bassiger, het is daarom eigenlijk gewoon verstandig om de microfoon wat verder van de kast te zetten en dan redelijk aan de rand van de speaker. zoals eigenlijk wel vaker gebeurd. Als de geluidsman het persé toch dicht tegen de gril aan wil hebben, dan moet ie inderdaad even zoeken naar de juiste frequentieweergave (Van de rand toewerken naar het midden van de conus), Het lastige voor de geluidsman lijkt mij dat hij met een centimeter bewegen ineens op heel andere geluidsfrequenties zit door de beamblocker. Hoe verder weg de mic, hoe meer die frequenties geblend zijn. Maar hij kan uiteraard ook wat op de mengtafel met EQ's en dergelijke. Maar dat is maar boerenverstand beredeneert. Er zijn vast nog genoeg andere factoren die meespelen.
    Bij mijn Vernet kast is niet goed te zien waar de speakers precies zitten. En niet iedere geluidsman kent beamblockers al, dus haal ik met veel liefde even m'n doek ervoor weg. Handig, klittenband!

    Laatste geluidsman vond het verrekte handig, en we deden de soundcheck zonder doek. Even beetje schuiven, klaar. Doek ervoor, hoppa!
    Waren ze allemaal maar zo...

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Bij mijn Vernet kast is niet goed te zien waar de speakers precies zitten. En niet iedere geluidsman kent beamblockers al, dus haal ik met veel liefde even m'n doek ervoor weg. Handig, klittenband!

    Laatste geluidsman vond het verrekte handig, en we deden de soundcheck zonder doek. Even beetje schuiven, klaar. Doek ervoor, hoppa!
    Waren ze allemaal maar zo...
    Ja precies, of even een zaklampje erop, werkt ook perfect, we hebben de technologie.....

    En even de vermelding bij de geluidsman; Luister vriend, ik heb een beamblocker weet je hoe het werkt? Ja? Mooi!. Hoezo ik sta te hard? Nait Soez'n.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Landgraaf
    Berichten
    630

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Heibel, hoe staat het met de versterker en de 'beamer'. Al uitgeprobeerd? Ben wel benieuwd moet ik zeggen.
    Nog steeds niet helaas, heb weinig tijd door werk en optredens om hier aandacht aan te besteden en ik ben het goede materiaal ook nog niet tegengekomen..Als het zover is, dan bump ik dit draadje!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Landgraaf
    Berichten
    630

    Standaard

    *bump*

    Heb het geïnstalleerd..maar ik heb gewoon van die "eierdoppen" isolatieplaten gebruikt..Ik heb de noppen afgeknipt en met die kant naar de speaker toe 'n doghnut tegen het doek geplakt..Ik heb het tot nu toe alleen thuis even kunnen uitproberen, maar inderdaad is het "beamen" opgelost en klinkt de versterker van nagenoeg iedere luisterpositie hetzelfde..

    Zaterdag mag ik weer optreden, ik zal het dan pas echt goed kunnen checken en koppel het hier terug!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heibel Bekijk bericht
    *bump*

    Heb het geïnstalleerd..maar ik heb gewoon van die "eierdoppen" isolatieplaten gebruikt..Ik heb de noppen afgeknipt en met die kant naar de speaker toe 'n doghnut tegen het doek geplakt..Ik heb het tot nu toe alleen thuis even kunnen uitproberen, maar inderdaad is het "beamen" opgelost en klinkt de versterker van nagenoeg iedere luisterpositie hetzelfde..

    Zaterdag mag ik weer optreden, ik zal het dan pas echt goed kunnen checken en koppel het hier terug!
    Ben zeer geinteresseerd in de uitkomst.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Landgraaf
    Berichten
    630

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarguru Bekijk bericht
    Ben zeer geinteresseerd in de uitkomst.
    Nou, hier komt die dan..

    Afgelopen zaterdag gespeeld in 'n kroeg..Ik kreeg na de 1e set van de geluidsman het commentaar dat er erg veel mid- hoog in m'n geluid zat..Het was me zelf ook al opgevallen dat m'n geluid 'n beetje neuzig klonk en ik kon dat er niet goed uit - EQ-en. Ik hoorde vanmorgen enkele opnamen die met 'n ZoomH2 door de bassist zijn gemaakt. Alsof ik permanent aan het stofzuigen ben..Ik klink geknepen en niet lekker vol. Het beamen heb ik echter geen last van gehad, dat werkt prima, maar m'n geluid is er lelijk van geworden, dus het geheel gaat er weer uit. Leuk om mee te experimenteren, maar in de praktijk dus wel belangrijke nadelen.

    Wellicht dan toch eens de beamblocker testen..!?

    Bedankt voor het volgen allemaal..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top