Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driftkop Bekijk bericht
    Het voetje van die buis wiebelt nogal, misschien dat er daarin een los contactje zit. Ik heb nog wat voetjes hier liggen, dat ga ik eens proberen.
    Als er een los contact was, dan kraakte de amp. Is niet het geval bij jou. Die voet is prima.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driftkop Bekijk bericht
    Ik had ook nog ergens iets gelezen over koppelcondensatoren die lek kunnen zijn, dus die heb ik ook even gemeten. Ik meet aan de 'uitgang' van de twee tussen V1 en V2 (bij de potmeters) 0 VDC, maar aan de uitgang van de twee tussen V2 en de powertubes (bij de 220k weerstanden) 0.2 - 0.8 VDC. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
    Heb je dat gemeten met alle knoppen op 0?
    Nico


  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driftkop Bekijk bericht
    Het voetje van die buis wiebelt nogal, misschien dat er daarin een los contactje zit. Ik heb nog wat voetjes hier liggen, dat ga ik eens proberen.
    Zonde van de tijd en energie, sommige voetjes wiebelen gewoon. Dat komt omdat de contactbussen niet zo strak in de voet zitten opgesloten. Zolang ze maar stevig aan de buispennen klemmen is het goed.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driftkop Bekijk bericht
    Ik meet aan de 'uitgang' van de twee tussen V1 en V2 (bij de potmeters) 0 VDC, maar aan de uitgang van de twee tussen V2 en de powertubes (bij de 220k weerstanden) 0.2 - 0.8 VDC.
    Is geen probleem, en al zou dat wel een probleem zijn, het veroorzaakt niet jouw klachten.

    Je hebt geen scoop zeg je maar je hebt toch een pc. Maak dan ff een opname met je soundcard.

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Venus
    Berichten
    2.169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Je hebt geen scoop zeg je maar je hebt toch een pc. Maak dan ff een opname met je soundcard.
    Ja, daar heb ik ook al aan lopen denken, helaas heb ik geen microfoon. Maar we hebben wel zo'n flip camera, ik ga vanavond proberen om daar wat mee op te nemen. Kunnen jullie ook meteen zien op welke waarden de pots staan.

    En die voetjes laat ik met rust
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Venus
    Berichten
    2.169

    Standaard

    Ok, heb geprobeerd om wat op te nemen. Camera in de ene hand, en met de andere hand snaren aanslaan, en de volumenkoppen draaien.

    De gitaar zit ingeplugd in het bright channel (lo input). Eerst staan de volumes op 6, daarna draai ik de ongebruikte helemaal open (veel ruis), en daarna de bright volume ook (brom). Hopelijk is dit duidelijk, het geluid is wat vervormd door de kleine microfoon in de camera. Met een koptelefoon is het goed te horen.

    http://www.youtube.com/watch?v=AVkHgLPt9CU
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driftkop Bekijk bericht
    Ok, heb geprobeerd om wat op te nemen. Camera in de ene hand, en met de andere hand snaren aanslaan, en de volumenkoppen draaien.
    Naar mijn idee absoluut verklaarbaar gedrag, maar een reactie van een mede gebruiker is in dit geval meer waard dan een technische onderbouwing. Ik kan natuurlijk roepen wat ik wil maar als een medegebruiker een heel andere ervaring heeft zul je toch de testbank op moeten zoeken.

    Frans
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Venus
    Berichten
    2.169

    Standaard

    Ik heb het clipje ook naar Bruce van Mission Amps gestuurd - ik zal zijn antwoord hier ook posten.
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top