Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard Malboro 1200R amp + Malboro QSB

    Gisteren een amp gekocht en een effectbakje, beide van Malboro en made in USA.

    De versterker is een transistorbak en zou voor zover ik op het net heb kunnen vinden 50watt zijn.
    De effectbak, bevat reverb, vibrato, echo en tremolo.

    Gisteren mijn Tele's erop losgelaten en op zowel de amp als de affectbak de reverb iets open gezet en de sound viel mij eigenlijk helemaal niet tegen
    De tele's klonken om heel eerlijk te zijn lekker twangy en wat ik het meest geinige vind is dat je er ook de blikkerige CCR sound uit kunt halen.

    Ik heb de boel aangesloten op mijn Blackheart cabinet.

    Hoe goed de Malboro's zijn durf ik niet aan te geven, maar wat mij wel opviel, is dat ondanks de hoge leeftijd alles aan deze versterker geruisloos werkt, nergens een kraak of ruis als je de potmeters etc. bedient

    Zijn er mensen bekend met dit merk uit het grijze verleden?
    Het enige wat ik op het net aan info kon vinden is, dat deze amps in New York werden gemaakt en Malboro zich richtte op de budgetmarkt in voornamelijk Amerika en Canada gedurende de 70er jaren.






    Laatst gewijzigd door geert1976; 26 september 2010 om 15:15

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Het frontje (lay-out) van die amp herken ik uit duizenden. Een broer van een vriend van me had vroeger een Hohner versterker (combo) met precies zo'n regelpaneel. Die draaiknoppen met cijfertjes, dat oranje lampje en die schakelaar rechts. Dat lettertype. Precies! Dat ding had intern 2x 10" Marlboro speakers van 16 Ohm parallel. Die speakers hadden zo'n aluminium dop in de conus. God, wat gaven die speakers veel mid. Klonken echt vreselijk agressief. Als ik me goed herinner waren ook de eindtransistoren van die versterker van Marlboro. Er zat een kort accutronics galmveertje in met ook nog een regelaar op de achterkant. Veel bijzonders was het allemaal niet.
    Laatst gewijzigd door Plant; 26 september 2010 om 19:09

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2009
    Berichten
    861

    Standaard

    Het is Marlboro Geert enne mooie amp hoor.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb 27 jaar geleden een ook toen al tweedehands topje van marlboro gekocht, de 1200R. Daar zat een kabinet bij met één 15" speaker.

    Als gitaarversterker heb ik hem helemaal niet lang gebruikt, maar wel:
    - als monitorversteker
    - als keyboardversterker
    - op school bij de intocht van sinterklaas met een paar microfoons erbij
    enz enz

    Tis een lekker dingetje met vier kanalen waarvan de volumes apart regelbaar zijn (dus niet vier schakeblare kanalen, maar gewoon aparte kanalen als een soort powered mixertje).

    Ik heb hem ooit één keer helemaal open gedraaid (pre en post) en toen brulde het dingetje errug lekker.

    Ik heb hem nog steeds. Hij staat nu bij een vriend thuis en tijdens repetities gebruik ik hem weer als gitaarversterker, nou ja om mijn modeller uit te versterken.

    Geinig om hem zo weer te zien. Bij mij is ie overigens niet in zo'n mooie staat.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Memories... Een Marlboro was ooit mijn allereerste echte amp. Een GT-40 R, als ik me goed herinner. Bij Saris in Ehv kon ik kiezen tussen een splinternieuwe Marlboro of een tweedehandse Ampeg... Afijn, de stommiteiten die je als jong gitaristje uithaalt, moet je koesteren!

    hij klonk helder en hard, eigenlijk niet eens echt slecht. En zijn voornaamste kwalitiet bleek toen ik mijn ouwe amp een paar jaar geleden terug zag: hij was onverwoestbaar gebleken. Alles deed het nog en werkte 100%. en het klonk nog net zo kut als vroeger...
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Memories... Een Marlboro was ooit mijn allereerste echte amp. Een GT-40 R, als ik me goed herinner. Bij Saris in Ehv kon ik kiezen tussen een splinternieuwe Marlboro of een tweedehandse Ampeg... Afijn, de stommiteiten die je als jong gitaristje uithaalt, moet je koesteren!

    hij klonk helder en hard, eigenlijk niet eens echt slecht. En zijn voornaamste kwalitiet bleek toen ik mijn ouwe amp een paar jaar geleden terug zag: hij was onverwoestbaar gebleken. Alles deed het nog en werkte 100%. en het klonk nog net zo kut als vroeger...
    ghe ghe, ik hem hem ook gekocht vanwege zijn blikkerige sound, lekker voor CCR of stukjes dat je een aftands geluid nodig hebt.

    Voor heerlijk helder Fender moet je deze amps niet hebben

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    ....Zijn er mensen bekend met dit merk uit het grijze verleden?
    Het enige wat ik op het net aan info kon vinden is, dat deze amps in New York werden gemaakt en Malboro zich richtte op de budgetmarkt in voornamelijk Amerika en Canada gedurende de 70er jaren.
    Mijn eerste ampje was van Marlboro. De galm vond ik even geweldig, maar was dat helemaal niet gewend. Op een gegeven moment heeft een huisgenoot hem ingepikt en zijn transistorradio erop aangesloten, klonk nog afschuwelijker dan als ik er wat akkoorden door perste, maar geen slechte herinneringen aan dat ding.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top