Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Fender Super 112 defect

    Mijn versterker geeft sinds kort een geknetter op de speaker als ik hem van de standby stand af haal. Dit is nooit zo geweest, en het geknetter houd niet op tot ik de versterker weer op standby zet. Het geknetter is onregelmatig en het lijkt op het geluid als je aan een jack-plug rommelt die niet helemaal 100% is.
    De buizen zien er nog wel oké uit. 1 eindbuis heeft wat bruine aanslag op de onderkant. Maar dat is in zeer geringe mate aanwezig. Ook weet ik niet hoe uit de buizen zijn aangezien ik de versterker ongeveer een half jaar geleden gekocht heb via marktplaats.

    Ik durf niet meer op mijn versterker te spelen sinds dit geknetter. Weet iemand wat er aan de hand is?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Kan van alles zijn. Een rotte jack, breuk defect buis.....

    Je kan de kwaliteit van een buis niet aan de buitenkant zien. Behalve als hij lek is. Dan slaat dat zwarte wit uit.

    Tijd voor een monteur.
    Nico


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BramS Bekijk bericht
    Weet iemand wat er aan de hand is?
    Wat Nico al zegt, het aantal mogelijkheden is bijna gelijk aan het aantal onderdelen. Je kan wel zelf wat proberen: Als je er één eindbuis uithaald moet hij op halve kracht nog wat geluid geven. Heb je echter de defecte buis te pakken moet hij wel stil zijn. Test zo ook de andere eindbuis. Vervolgens kun je V1, V2 enz eruit halen. Op het moment dat hij stil is maak je kans de defecte buis te hebben maar het kan net zo goed een ander component zijn dus geen garantie op succes. Haal wel steeds één buis tegelijk er uit en zorg ervoor dat ze op de originele plaats terugkomen.

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Venus
    Berichten
    2.169
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top