Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37
  1. #1

    Standaard De eeuwige discussie tussen bassist en gitarist?

    Bandsituatie:

    Bassist - Little Mark III top met 2x10 mark bass cab.
    Gitarist - JCM 2000 TSL 601
    Drummert
    Zangert

    Onze bassist en ik raken regelmatig met elkaar in verhitte discussie, omdat ik vind dat hij zijn bas te hard heeft staan en ik moeite heb om er bovenuit te komen.

    Waar baseer ik mijn mening op: Als je een 60watt buizenbakkie meer dan half open moet zetten tijdens repetitie om er een beetje bovenuit te komen. Dan gaat er toch echt iets fout lijkt me.

    Zijn mening is: "Die bas moet brullen!"

    Ik ben het overigens met hem eens dat ie goed hoorbaar mag zijn, waardoor het allemaal wat voller wordt qua geluid.

    Zo gaan we er natuurlijk niet uitkomen. Ik denk dat dit een discussie is die in bijna elke band regelmatig gevoerd wordt. Hoe lossen jullie dit op? Behalve met oordoppen.

  2. #2

    Standaard

    Wat zijn je settings op je JCM2000?

  3. #3

    Standaard

    Volume:
    Gain op 5 Clean kanaal
    Preamp volume Crunch op 7/8
    preamp volume Lead op 8/9

    Master Volume 5/6 <

    Bij repetities that is!

    EQ settings:
    High: 8/9
    Mids: 5
    bas er bijna uitdraaien 2/3

    EQ settings verschillen wel een beetje per nummer hoor.

  4. #4

    Standaard

    Dan doen jullie denk ik iets niet goed. Zitten jullie elkaar te veel in de weg misschien? Heb je veel laag in je geluid oid? Grappig is dat je zegt dat je er niet 'bovenuit' komt. Nou kan dat een ongelukkige woordkeuze zijn, of wil je wel degelijk harder dan de bassist?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2004
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Wat zeggen de zangert en de drummert ervan? Als het 3 tegen 1 is lijkt het me een uitgemaakte zaak...
    Maar als je een 60 watt Marshall half open moet zetten met repeteren is er i.m.o. wel iets fout, hetzij veel te hard, hetzij jullie zitten elkaar in de weg qua geluidsspectrum (zoals Nielsje al aangeeft).

  6. #6

    Standaard

    Ah, ik zie dat je je settings al gepost hebt.
    Ik heb zelf een DSL 100 gehad, en het zooitje staat inderdaad wel aardig hard dan!

    Jullie maken aan je settings te zien geen zoete luisterliedjes, nietwaar?
    Speel jij nog met andere pedalen, of je bassist?

  7. #7

    Standaard

    Bij wijze van experiment zou je eens eens van plaats kunnen wisselen met de bassist. Je versterkers laat je in de oude positie laten staan. Mn. bas frequenties(van zowel gitaar als bas) worden wel eens anders ervaren als je wat verder weg van de amp staat.
    Te koop: Home made dumblelator in 1HE 19"rack. ,pm voor details!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Berichten
    169

    Standaard

    Zet allebei je versterker naar jezelf gericht

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erwin_ve Bekijk bericht
    Bij wijze van experiment zou je eens eens van plaats kunnen wisselen met de bassist. Je versterkers laat je in de oude positie laten staan. Mn. bas frequenties(van zowel gitaar als bas) worden wel eens anders ervaren als je wat verder weg van de amp staat.
    Kan idd helpen. Weet niet waar je staat tijdens het spelen, maar als je allebei recht en vlak voor je versterker staat, moet je voor de gein eens aan de andere kant van de ruimte gaan staan.
    Ook het 'richten' van je versterker kan helpen..

  10. #10

    Standaard

    Ik zeg: beamblockers!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top