Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 43
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    ze zijn alleen redelijk duur

    ik moet wel eerlijk zeggen dat het er niet erg moelijk uit ziet.

    fuzz(factory), reverb, whammy, evt chorus dat lijken mij wel de pedaaltjes waar ik dalijk nog het meeste aan heb.

  2. #12

    Standaard

    Mooi!
    Dan ga jij een whammy maken. Uiteraard ga je daarna alle designfiles hier posten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-stone Bekijk bericht
    fuzz(factory)
    Profielwerkstuk baseren op een clone van een boohtiekpedaal... brr. Ik zou me de ballen uit m'n broek schamen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    als iemands mij kan vertellen hoe je een whammy maakt
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Mooi!
    Dan ga jij een whammy maken. Uiteraard ga je daarna alle designfiles hier posten



    Profielwerkstuk baseren op een clone van een boohtiekpedaal... brr. Ik zou me de ballen uit m'n broek schamen.
    en met fuzzfactory bedoel ik niet gewoon precies het zelfde

    maar zelfde opties zeg maar........ (fuzz, copressor ofzo)

    maar kan iemand mij eindelijk weer eens wat nuttige info geven?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    ik zeg ook niet dat ik een fuzzfactory of een whammy ga maken:
    ik zeg alleen dat ik er dalijk nog het meeste aan heb.

    als ik een leraar zou zijn zou ik moeten zeggen: LEZEN!

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-stone Bekijk bericht
    maar kan iemand mij eindelijk weer eens wat nuttige info geven?
    Effe terug in je mand wil je? Op het moment dat jij een concrete vraag stelt kun je nuttige informatie vragen. Jij stelt een open vraag en daarna verwacht je blijkbaar dat anderen voor je invullen wat je gaat doen.

    Om je leraar te quoten: Zelfwerkzaamheid.

    Verder,
    Je insteek deugt niet. Je kijkt nu naar iets waar je het meeste aan hebt. De correcte insteek is kijken waar je het meeste van leert. Deze opdracht is onderdeel van je opleiding. Dat je daarna een leuke combi kunt maken met je hobby is secundair.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Effect ! opnieuw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Effe terug in je mand wil je? Op het moment dat jij een concrete vraag stelt kun je nuttige informatie vragen. Jij stelt een open vraag en daarna verwacht je blijkbaar dat anderen voor je invullen wat je gaat doen.

    Om je leraar te quoten: Zelfwerkzaamheid.

    Verder,
    Je insteek deugt niet. Je kijkt nu naar iets waar je het meeste aan hebt. De correcte insteek is kijken waar je het meeste van leert. Deze opdracht is onderdeel van je opleiding. Dat je daarna een leuke combi kunt maken met je hobby is secundair.
    oke, kan ik in komen: maar waar zou ik dan het meeste aan hebben?
    ik vraag trouwens om advies voor het bouwen (niet te moeilijk, maar wel dat de leraar ziet dat ik er echt werk aan heb gehad) van een effect pedaal, met de bij behorende suggesties die ik van andere toppics gewend ben.

    oke dan: een opnieuw geformuleerde vraag.

    Hallo ik ben Bram en zit op 5 havo.
    Voor natuurkunde moet ik een profielwerkstuk maken.
    Het door mij gekozen onderwerp zou moeten zijn: het bouwen van een effecten pedaal. Mijn leraar natuurkunde vond dit een goed idee omdat het natuurlijk geweldig is dat ik mijn hobby erbij kan betrekken. Hij stelde wel als eis dat ik de gitaar (van school ibanez ...... nog wat) en versterker (behringer .... nog wat) aan de oscilloscoop of computer ga hangen om dan te kijken wat het effect van dit effectpedaal op de geluids golven is:
    Ik weet (toevallig ) dat een fuzz pedaal een vierkantige geluids golf zou moeten hebben. Dit was ik ook eigenlijk van plan om te gaan bouwen, totdat ik dacht: mensen die vééééééél meer van gitaren en effecten af weten: gitaarnetters zouden mij misschien wel kunnen helpen.

    nu is de vraag dus: Wat voor een pedaal zou ik kunnen maken (geen rocket science a.u.b), het liefst ook nog een pedaal waar ik na het werkstuk ook nog wat aan heb. mijn leraar maakt het neem ik aan niet uit wat voor een pedaal ik maak: ik doe mijn werk toch wel: ik zou gaan onderzoeken wat dit voor invloed heeft op de geluids golven. hierbij zou ik natuurlijk ook uitleggen hoe het pedaal dan werkt.

    even goede vrienden DIRK?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-stone Bekijk bericht
    oke, kan ik in komen: maar waar zou ik dan het meeste aan hebben?
    ik vraag trouwens om advies voor het bouwen (niet te moeilijk, maar wel dat de leraar ziet dat ik er echt werk aan heb gehad) van een effect pedaal, met de bij behorende suggesties die ik van andere toppics gewend ben.

    oke dan: een opnieuw geformuleerde vraag.

    Hallo ik ben Bram en zit op 5 havo.
    Voor natuurkunde moet ik een profielwerkstuk maken.
    Het door mij gekozen onderwerp zou moeten zijn: het bouwen van een effecten pedaal. Mijn leraar natuurkunde vond dit een goed idee omdat het natuurlijk geweldig is dat ik mijn hobby erbij kan betrekken. Hij stelde wel als eis dat ik de gitaar (van school ibanez ...... nog wat) en versterker (behringer .... nog wat) aan de oscilloscoop of computer ga hangen om dan te kijken wat het effect van dit effectpedaal op de geluids golven is:
    Ik weet (toevallig ) dat een fuzz pedaal een vierkantige geluids golf zou moeten hebben. Dit was ik ook eigenlijk van plan om te gaan bouwen, totdat ik dacht: mensen die vééééééél meer van gitaren en effecten af weten: gitaarnetters zouden mij misschien wel kunnen helpen.

    nu is de vraag dus: Wat voor een pedaal zou ik kunnen maken (geen rocket science a.u.b), het liefst ook nog een pedaal waar ik na het werkstuk ook nog wat aan heb. mijn leraar maakt het neem ik aan niet uit wat voor een pedaal ik maak: ik doe mijn werk toch wel: ik zou gaan onderzoeken wat dit voor invloed heeft op de geluids golven. hierbij zou ik natuurlijk ook uitleggen hoe het pedaal dan werkt.

    even goede vrienden DIRK?
    Je moet er 60 uren in hebben zitten zeker? (officieel) Dat was geloof ik bij mij tenminste zo. Misschien moet je het pedaaltje dan ook weer niet te makkelijk maken. (ik had in mijn profielwerkstuk over benito mussolini er een dikke middag in zitten (wikipedia for the win!) Maarja....

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Je moet er 60 uren in hebben zitten zeker? (officieel) Dat was geloof ik bij mij tenminste zo. Misschien moet je het pedaaltje dan ook weer niet te makkelijk maken. (ik had in mijn profielwerkstuk over benito mussolini er een dikke middag in zitten (wikipedia for the win!) Maarja....
    ik zit op havo, dan ist maar 40 uur

    bij mij zien leraren altijd die blauwe achtergrond van de gekopieerde wikitekst

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Je moet er 60 uren in hebben zitten zeker? (officieel) Dat was geloof ik bij mij tenminste zo. Misschien moet je het pedaaltje dan ook weer niet te makkelijk maken. (ik had in mijn profielwerkstuk over benito mussolini er een dikke middag in zitten (wikipedia for the win!) Maarja....
    Waar leerlingen vandaag de dag wel niet mee weg komen....

    Enkele tips waar je wat aan hebt, later om te spelen dan....... Wah pedaal, Tubescreamer. Als het wat moeilijker is, een delay, dat lijkt me nogal leuk en leerzaam om de onderdelen te analyseren en te duiden (tenminste dat moet toch ook neem ik aan?). Toen ik nog op de Havo zat deed een maat van me een profielwerkstuk over een Muff Fuzz. Hij werd er nog winnaar mee ook nog van het gehele jaar, terwijl ik met Toetanchamon bezig was en dingen boven tafel heb gehaald wat pas na een paar jaar op Discovery kwam.... afin. Het ding klonk voor geen meter, dat zei die zelf ook. Blijkbaar was zijn verslag wel goed.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Is een tubescreamer-clone (of afgeleide) niet iets voor je?
    Als je de opamp in een voetje plaatst, en de clip-diodes ook, kun je ook nog zien of bijv. Siliciumdioden of Germaniumdioden een ander "beeld" geven in je geluid en op een scoop.
    Schema's plenty te vinden op het www.

    YMMV, Folkert

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top