Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24

Discussie: Gitaar stemmen

  1. #1

    Standaard Gitaar stemmen

    Hey iedereen,

    ik heb net een Squier Fat Strat Standard gekocht en ik wil mijn gitaar voor de eerste keer stemmen (eerste elektrische gitaar), maar het lijkt wel onmogelijk om hem te stemmen omdat mijn tremolo naar boven gaat bij het stemmen.
    Is dit normaal en kan iemand me dan misschien kort uitleggen hoe het moet?

    Alvast bedankt!

    Groetjes,
    Tim

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    hey,

    mijn Fender Lonestar strat heeft hetzelfde 'probleem'
    mijn theorie is:
    gewoon alles blijven stemmen totdat alles eindelijk goed is. (duurde toen ik mijn strat voor het eerst stemde iets van 2 min.)

    als je die losse brug niet wilt, zou je hem kunnen laten vastmaken bij je gitaarwinkel.

    Grtz. From Ijselrobo 07
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

  3. #3

    Standaard

    Ik had er misschien best bijgezegd dat het een tweedehandsgitaar is die 3 jaar niet gebruikt is.
    Ik vermoed dat de veren gewoon uitgerokken zijn van de tremolo, kan ik gewoon naar de muziekwinkel nieuwe veren gaan halen?

    Groetjes,
    Tim

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Stem je niet per ongeluk te hoog? Anders de veren vervangen en misschien de schroeven iets verder de body in. Anders meenemen naar de winkel en advies vragen. Zij weten heus niet dat jij die gitaar nog maar pas hebt toch?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Stem je niet per ongeluk te hoog? Anders de veren vervangen en misschien de schroeven iets verder de body in. Anders meenemen naar de winkel en advies vragen. Zij weten heus niet dat jij die gitaar nog maar pas hebt toch?
    En al wisten ze dat wel? Idd gewoon lekker naar de winkel gaan en dan lossen ze het zo voor je op. Als je een beetje goochem bent vraag je meteen hoe het nou zat of kijk je gewoon even mee dan kun je het voortaan zelf en kun je wellicht in de toekomst andere forumleden weer helpen...is dat ff leuk of nie?

    Ze zullen ongetwijfeld een kleine bijdrage vragen dus mijn advies luidt om in ieder geval een snarensetje te kopen of een paar plectrums/plectra (whatever) en dan ineens je gitaar op de toonbank te zwiepen (niet te hard natuurlijk)

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner1980 Bekijk bericht
    En al wisten ze dat wel? Idd gewoon lekker naar de winkel gaan en dan lossen ze het zo voor je op. Als je een beetje goochem bent vraag je meteen hoe het nou zat of kijk je gewoon even mee dan kun je het voortaan zelf en kun je wellicht in de toekomst andere forumleden weer helpen...is dat ff leuk of nie?

    Ze zullen ongetwijfeld een kleine bijdrage vragen dus mijn advies luidt om in ieder geval een snarensetje te kopen of een paar plectrums/plectra (whatever) en dan ineens je gitaar op de toonbank te zwiepen (niet te hard natuurlijk)
    Ja, ik ga morgen gewoon ff naar de gitaarwinkel, hopelijk weten ze nog dat ik er vandaag een versterker heb gekocht en zijn ze bereid om me snel te helpen

  7. #7

    Standaard

    Tuurlijk willen ze je helpen, want wie goede ervaringen heeft met een winkel komt daar nog wel eens terug.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Squire heeft net een nieuwe badr hari signature voor mensen met agressieve slag.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Music

    als je onzeker bent zeker naar een muziekzaak gaan. maar van de andere kant, het is geen "rocketsience" om ff de veren wat verder naar binnen te draaien aan de achterkant. ff googelen: vintage trem adjustment en de artikelen rollen er uit met foto's en beschrijving. maar nogmaals: als je niet goed durft: zie boven.

    groeten Pasqual.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    als je onzeker bent zeker naar een muziekzaak gaan. maar van de andere kant, het is geen "rocketsience" om ff de veren wat verder naar binnen te draaien aan de achterkant. ff googelen: vintage trem adjustment en de artikelen rollen er uit met foto's en beschrijving. maar nogmaals: als je niet goed durft: zie boven.

    groeten Pasqual.
    Ik had er al iets over gelezen en ik heb ze al wat strakker gedraaid (heb ze paar millimeter meer naarbinnen gedraaid) maar het brengt weinig op, volgens mij zijn de veren gewoon niet sterk genoeg meer
    Die veren hebben ze toch gewoon liggen in de muziekwinkel he?

  10. #10

    Standaard

    Die veren zijn zeker voorradig in een goede winkel, maar zullen je probleem niet oplossen.
    -Dikkere snaren dan voorheen op de gitaar?
    -Oktaaf te hoog aan het stemmen?
    -De brug is zwevend afgesteld?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top