Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 83

Discussie: Plectrum

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Hallo jongens ( en meiden ),
    Al jaren zoek ik niet alleen naar de ideale gitaar , maar ook naar het ideale plectrum.
    OP dit moment heb ik ze in alle vormen en dikten en maten.
    Voorkeur: California blonds van Fender(thin).
    En jullie ?

  2. #2

    Standaard

    had ik vroeger ook(een voorkeur voor dikke jim dunlop plectrums)

    nu speel ik gewoon met wat binnen hand bereik is.(vingersnagels,dun ,dik ectmaakt me geen reet uit)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Ja ik heb vroeger ook geëxperimenteerd met plectrums, maar hoor niet heel veel verschil.. wel tussen dikke en dunne plectrums natuurlijk.. Speel liever met dunnere.. Bij akoestische gitaren hoor je het verschil wel heel snel.. Maar ik speel tegenwoordig bijna alleen nog elektrisch.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Hi guys,
    Het ging me niet alleen om de dikte, maar ook om het model.Driehoeken , druppels , fenders , sharkfins enx.

  5. #5

    Standaard

    sharkfins heb ik nog nooit gehad.

    ik heb ook geen echte voorkeur voor model(speel met echt alles,net als gitaren enzo,amps heb ik wel en duidelijke voorkeur)maar de meeste die bij rond in huis liggen zijn gewoon die standaard model.

    ik heb ooit is en echt heel raar ding gehad die speciaal was gemaakt voor sweeping&alternate(doordruk techniek)weet zo niet meer hoe dat ding heet maar daar zat en keiharde ronde(scherpe) punt voor op die plectrum(iets van een ƒ10,00 per stuk).

    je moest ook uitkijken want als je er slag mee speelde(wat onmogelijk was)zat hij vast in het plafond :smile:

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    1 juni 2001
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    55

    Standaard

    Ik speel al jaren met de Stubby 1mm van Dunlop. Lekker klein en stevig, ik kan er alles mee. Verder maakt het me niets uit, alleen zacht plectra kan ik weinig mee.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.484

    Standaard

    Voor me electrische gitaar houd ik van harde plectrums van bijv. Dunlop. Of ibanez plectrums vind ik ook erg lekker (ik heb de signature van steve vai en van paul gilbert :grin: ) maar meestal pak ik ook wat binnen handbereik is.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2002-07-16 10:55 ]</font>

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    6 juli 2001
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    20

    Standaard

    Ik heb zelf 3mm Jazz stuby van Dunlop, fantastisch voor solo, een meer strak scheurgeluid krijg van bijv. .88 van dunlop

  9. #9

    Standaard

    Jim Dunlop Jazz I (red)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ik heb dunlop ook in huis ( .73) maar vind dat de rand snel minder wordt.
    De sharkfins zijn trouwens aparte dingen.
    Echt de vorm van een haaievin.Scherpe punt aan de ene kant stompe aan de andere en een hoek met allemaal zaagtanden ( waar dat ook voor mag zijn !)In diverse hardheden te krijgen.
    Ik tikte alle hardheden op de kop bij een zeer klein zaakje in Meppel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top