Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: "Knutsel"-Tele

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olorin Bekijk bericht
    Eensch!

    goedkoop kan in mijn ogen ook niet echt top zijn.
    Kwaliteit betaal je (daarom zijn Mercedessen en BMW en Roll Royce;s... enz. ook duurder dan een Fiat Panda)


    Met dit soort uitspraken snap je niet hoe de economie in sommige landen werkt....of je iemand 20 us dollar per uur moet geven of 3 dollar per dag dat maakt een heel verschil in de kostprijs....en zegt niets over het product zelf...

    JJ...
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 maart 2010
    Locatie
    Swalmen
    Berichten
    255

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan jansen Bekijk bericht
    Met dit soort uitspraken snap je niet hoe de economie in sommige landen werkt....of je iemand 20 us dollar per uur moet geven of 3 dollar per dag dat maakt een heel verschil in de kostprijs....en zegt niets over het product zelf...

    JJ...
    Hallo,.... Dit heeft dus totaal niets met economie te maken. Als er in Japan/China/Tawain exact dezelfde hardware gebruikt zou worden en exact hetzelfde hout enz. En er daarbij nog eens exact hetzelfde aan handwerk verricht zou worden... dan waren die ook een heel stuk duurder.

    Feit is dat de gebruikte materialen in een HB/J&D of noem ze maar op lang niet dezelfde kwaliteit hebben als een echte PRS/Fender/Gibson, en DAAR zit het grootste verschil in.

    Buiten het feit dat je gelijk hebt wat de lonen e.d. in andere landen betekenen voor de eindprijs.

    Let wel. Een Japanse fender (of Mexicaanse of whatever) vergelijk ik dus niet met een meuk aan goedkope rommel gitaren.
    Wat de vorige poster al opmerkte,. ben je tevreden met je goedkope prul... prima. Maar ga hem niet vergelijken met het echte spul (kwaliteit) want daar zul je voor moeten betalen (en dat ga je merken in de kwaliteit)

    No offence

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    OK even OT:
    Als je een leuk knutselproject zoekt is deze misschien wat:
    http://cgi.ebay.com/DIY-12-STRING-EL...item43a18bb43a
    Het is een tele en als ie af is heb je iets aparts!

  4. #14

    Talking

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robertmolema Bekijk bericht
    In mijn opinie veel mis met HB en andere goedkope rotzooi. Ik krijg het met regelmaat in mijn handen en het klinkt niet, het speelt niet en het smoelt soms ook niet. Tenzij....

    *knip*
    Word een beetje moe van 'goedkoop is goed' topics. Ik geloof er niks van. Tevreden zijn met goedkoop is een ander verhaal. Ik zit ondertussen met leerlingen met goedkope rommelgitaren die aan alle kanten aanlopen, niet zijn af te stellen en alles altijd los zit. Rommel rommel rommel....
    Maar dit is toch geen 'goedkoop is goed' topic? De topicstarter vraagt naar een experimenteer kit/gitaar om kennis van gitaarbouw en elektronica op te doen.
    Experimenteren doe je toch niet met dure onderdelen? Ik denk dat dit eerder een 'goedkoop is goed genoeg om te slopen' topic is

    Nu terug on topic: ik zit in hetzelfde schuitje als de TS, op zoek naar een knutselgitaar. Ik wil graag leren gitaren afstellen en eventueel aanpassen. Ik heb ook even gekeken naar de Harley Benton
    en Jack&Danny gitaren, maar ik laat ze links liggen. Dit omdat ik nu eenmaal niet graag instrumenten bestel van een webwinkel. Daarom kijk ik nu rustig rond op de tweedehandsmarkt voor gitaren
    zoals een Squier tele, Yamaha Pacifica strat, London City tele/strat, Vintage tele/strat,... hopelijk vind ik een goed exemplaar met niet teveel extreme afwijkingen (zoals mogelijk is met de HB/J&D gitaren)

    In de tussentijd heb ik me al een goed boek aangeschaft ivm gitaren onderhouden en afstellen:

    GuitarPlayer Repair Guide 3rd Edition - Dan Erlewine

    Goed boek en niet te duur, bevat ook diepere informatie ivm elektronica.
    Clowns to the left of me, jokers to the right

    Akoestisch: Ovation std Balladeer 1771 AX-5
    Elektrisch: Godin Detour - Fender 2012 Am. Std. Telecaster

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SnoopWinckel Bekijk bericht
    Maar dit is toch geen 'goedkoop is goed' topic? De topicstarter vraagt naar een experimenteer kit/gitaar om kennis van gitaarbouw en elektronica op te doen.
    Klopt, je hebt gelijk, ik reageerde ook niet helemaal op dit topic maar ook een beetje op het topic over die andere HB (http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ghlight=benton) maar toch ook een beetje in het algemeen.

    Ik heb dat andere HB topic helemaal doorgespit en zit dan gewoon met verbazing naar sommige reacties te kijken. Het goedpraten van de aanschaf van goedkope rommel.

    Maar inderdaad is mijn reactie puur op dit topic niet gehaal van toepassing. Zeker niet op de TS-er want die bewijst dat manuren (en daarop wordt ook vaak bezuinigd in het oosten) een hoop verbetering kunnen bewerkstelligen en hij is zelf ook kritisch.
    Dunning Kruger Effect rulez!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2006
    Locatie
    NB
    Berichten
    1.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olorin Bekijk bericht
    Eensch!

    goedkoop kan in mijn ogen ook niet echt top zijn.
    Kwaliteit betaal je (daarom zijn Mercedessen en BMW en Roll Royce;s... enz. ook duurder dan een Fiat Panda)
    Hier ben ik het niet helemaal mee eens, die panda zou kwalitatief wel eens net zo goed (zo niet, beter) kunnen zijn dan een van die andere 3. Je betaald bij die duurdere merken voor luxe, en voor de naam.
    Ken zelf iemand met een hele dure Merc. die véél vaker bij de dealer staat dan mijn Fiat punto-tje, dus of die benz. nou kwalitatief zo veel beter is....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top