Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 19 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 184
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2007
    Locatie
    Kortrijk België
    Berichten
    212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner1980 Bekijk bericht

    Ik denk dat het bij Bareknuckle sowieso wel goed komt want dat zijn geweldige pickups
    Kan je hier volledig bijtreden. De beste humbuckers die ik ooit hoorde !

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Music

    Ik vind zelf de humbuckersized P90 wel lekker vol klinken zonder daarbij dicht gesmeerd te klinken.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    De seth lover schiet ook in mijn gedachte. De custom custom is sowieso niet wat je hebben moet. Pak eens een alnico5 bar, en vervang de a2 in de customcustom met de a5, en post dan he ervaringen.

    De riff raff, Mule, black dog en voor wat pittiger werk de cold sweat en painkiller zullen voor jou geschikt zijn.

    De lekkerste voor jou zal denk ik de leslie west pup van dean zijn, en de schenker halspup voor de halspositie. Klinkt heel dynamisch, open en maakbaar.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Als ik het goed heb is de Custom Custom een JB maar dan met een Alnico 2 bar in plaats van Alnico 5.
    Ik wil er geen Seymour Duncans in hebben, te netjes en standaard, bovendien hebben ze teveel keuze waardoor ik geen idee heb welke ik zou moeten nemen en ik altijd het idee heb dat er nog een betere optie is.
    Laatst gewijzigd door Tristan; 9 september 2010 om 19:13

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner1980 Bekijk bericht
    Ik moet zeggen dat ik je altijd wel behoorlijk vond klinken door die ES maar goed...

    Ik zou eens mailen met Tim van Bareknuckle en dit verhaal voorleggen,ik weet haast wel zeker dat hij met een goed advies komt en het mooie is dat,mochten de pickups niet bevallen,je ze kan retourneren en hij je weer wat anders kan voorschotelen of je je geld terug geeft.

    Ik denk dat het bij Bareknuckle sowieso wel goed komt want dat zijn geweldige pickups
    Dank je wel, het is werkbaar maar het kan natuurlijk altijd beter he.
    Ik wil die gitaar gewoon nu eens echt goed hebben.
    Ik hoor veel over Bareknuckle, nog steeds, aanvankelijk was ik niet zo enthousiast na het horen van de soundsamples, maar ik heb nu ook dingen ervan gehoord die me wel aanstonden.
    Als ze zulke deals doen is het zeker het overwegen waard.
    Laatst gewijzigd door Tristan; 9 september 2010 om 19:14

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Als ik het goed heb is de Custom Custom een JB maar dan met een Alnico 2 bar in plaats van Alnico 5.
    Ik wil er geen Seymour Duncans in hebben, te netjes en standaard, bovendien hebben ze teveel keuze waardoor ik geen idee heb welke ik zou moeten nemen en ik altijd het idee heb dat er nog een betere optie is.
    Fout. De custom custom is niet een in.

    Probeer eens n alnico5 bar. Spotgoedkoop, en straks is t precies wat je zoekt...

    De seth lover netjes? Laat me niet lachen...

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Nou ja, wat ik van Seymour Duncan ken dan, ik vind het een beetje braaf, net niet zal ik maar zeggen.
    Misschien klinken hun pickups gewoon te modern voor mij.

    Nu weet ik het weer, de Custom Custom is een Duncan Custom met Alnico 2 bar.
    Volgens de Seymour Duncan website lijkt de Custom 5 qua klank op de JB, met wat minder hoog.
    De JB klonk voor mijn gevoel niet schel in mijn ES335, dus een beetje een bright klinkend element in de brug kan denk ik wel, mits er ook genoeg lekker laag en midrange inzit, dat was bij de '57 Classic Plus niet het geval.
    Antiquity blijf ik alleen maar mindere verhalen over horen, veel mensen halen ze uiteindelijk weer uit hun gitaar, die worden het dan waarschijnlijk ook niet.

    In het grote pickups topic stond nog een link naar een aardige shootout.
    Daarin kwamen voor mij van de hier gangbaar verkrijgbare merken de Bareknuckles Rebel Yell en de Rio Grande BBQ als lekkerste uit de bus.
    De Gibson Burstbucker Pro heeft ook wel wat van die lekkere Rock 'n Roll vibe van de Rio Grande, maar vind ik toch vrij neuzig en knauwig klinken, niet open genoeg, de gewone Burstbuckers zijn waarschijnlijk beter?
    In een Gary Moore Les Paul vond ik deze super klinken.
    De Rio Grande lijkt helaas iets te donker van sound en de Rebel Yell mist weer iets van het Rock 'n Roll gevoel en smerigheid van de Gibson en Rio Grande.
    De Seymour Duncan Pearly Gates en JB vind ik in de clipjes weinig hebben.
    Laatst gewijzigd door Tristan; 9 september 2010 om 20:23

  8. #18

    Standaard

    Wie vervangt jouw pickups eigenlijk, jijzelf of laat je het doen?

    Moet wel een plezierig klusje zijn.
    it's better to burn out than to fade away

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Pickups en potmeters vervangen is wel een lastige klus in een ES335 inderdaad, ik ben ongeveer even handig als Hendrik-Jan de Tuinkabouter dus ik ga de klus echt niet zelf klaren.

  10. #20
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Ik vermoed ook wel dat jouw gitaar vrij uitgesproken is in zowel het hoog als het laag. Ik weet 't niet zeker, is eent ijdje geleden dat ik 'm gehoord heb, maar ik vond 'm altijd best boomy op het halselement en inderdaad 'niet bijzonder' op het brugelement.
    De ES335 die ik een tijdje heb gehad had een iets nasaler midengebied, betje honky, dat combineerde juist weer aardig met de '57 set die er standaard in zat. Maar ik vermoed dat je, als ik je vraag zo lees, een halselement nodg hebt met weinig output (veel helderheid, mooier strakker clean) en een brugelement dat in verhouding wel iets meer midde mag hebben om in jouw gitaar neutraal te klinken als je begrijpt wat ik bedoel.
    Met Bareknuckles kun je dan eigenlijk niet fout gaan, zeker met de Mule. Ik weet dat Sander de Gier op verzoek bij hun ook nog een hals pup laat maken met een fractie minder output, misschien is dat een mooi setje voor je.
    Overigens heb ik zelf nog een setje Sheptone Tributes liggen, erg mooi PAF kloon en waarschijnlijk ook zeer geschikt voor wat je zoekt. PB maar bij interesse.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top