Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 27 van 28 EersteEerste ... 1725262728 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 270 van 272
  1. #261

    Standaard

    Even een duidelijke spanningstabel maken helpt ook.

  2. #262
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Eens met de spanningstabel maar het is eigenlijk al duidelijk genoeg. Ik heb nog geen schema gezien maar durf te wedden dat je op alle drie de aansluitingen van je bias potmeter dezelfde spanningen meet. -180V= op het rooster zet ook geen zoden aan de dijk want dit is zo'n beetje het absolute nulpunt. De strotjes zijn zo dichtgeknepen dat er geen elektron meer door komt. Check dus even de aansluitingen van de biaspot en/of geef een link naar een schema.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #263
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Frans wat je zegt is waar. Alle drie de pootjes zo rond de -179.

    Potmeter meet nog steeds wel 25k en taper loopt gewoon netjes. Weerstanden meten nog goed. Die ene diode meet volgens mij ook nog goed. Dus waarschijnlijk sluiting geweest in biascircuit en elco'tjes naar de klote? kan ze niet goed testen omdat ze nog in het circuit zitten. Maar eentje loopt 75k en de ander tot zo'n 55k.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  4. #264
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    http://ampgarage.com/forum/files/tw_...rlw_18_635.pdf Lay Out.

    Ben nog aan het zoeken naar een schema.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  5. #265
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Oke, ik weet nog steeds niet met welk circuit ik te maken heb maar hoef dat waarschijnlijk ook niet te weten. Aan de potmeter zit een "warme" en een "koude" kant. Als je de koude kant volgt kom je bij de oorzaak. De zijde die al dan niet via weerstanden naar massa gaat is ergens onderboken. Volg met je meter de spanning langs het circuit tot je bij massa bent aangeland en dus nul volt moet meten. Op een van de componenten moet de volledige spanning staan en dat component is onderbroken. Zal wel ff een paar schema's opduikelen. De site uit jouw link is besmet, let op je PC

    edit:
    Nou, heb een paar mogelijkheden gezien en dat is dat de potmeter direct aan massa ligt, in dat geval is dat massapunt dus weg als je daar spanning meet. De andere optie is dat de potmeter via een 10k of een 15k weerstandje aan massa ligt. Daar is dus het weerstandje defect of mist dat weerstandje zijn massapunt.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 16 februari 2013 om 17:12
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #266
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Oke, ik weet nog steeds niet met welk circuit ik te maken heb maar hoef dat waarschijnlijk ook niet te weten. Aan de potmeter zit een "warme" en een "koude" kant. Als je de koude kant volgt kom je bij de oorzaak. De zijde die al dan niet via weerstanden naar massa gaat is ergens onderboken. Volg met je meter de spanning langs het circuit tot je bij massa bent aangeland en dus nul volt moet meten. Op een van de componenten moet de volledige spanning staan en dat component is onderbroken. Zal wel ff een paar schema's opduikelen. De site uit jouw link is besmet, let op je PC
    Euh... ik vis zo het massadraadje onder het circuitbord weg.. was blijkbaar afgebroken. Dat verrekte solid core draad ook. Gebruikt het nooit weer. Ik ga de boel even weer repareren, kijken of het wil. Ik meld me weer. Bedankt frans
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  7. #267
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Aha, weer zo iemand die niet wil luisteren vwb massief draad.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  8. #268
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Aha, weer zo iemand die niet wil luisteren vwb massief draad.
    Nou inderdaad... ( is mijn eerste ervaring btw en nooit meer)

    Ja hoor, hij ademt weer... pfff...

    Moet afgebroken zijn door zwaartekracht en trillingen. Heb die amp redelijk versjouwd om hem passend te maken in de cab... het draad lag nog mooi op zijn plek en de aansluiting zat onder het bord, kon dus niet zien dat hij gebroken was, maarja na jouw redenatie was 1+1 = 2. Thanx.. welnu.. opnieuw biassen dan maar...
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  9. #269
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Moet afgebroken zijn door zwaartekracht en trillingen.
    That's the case.

    Altijd hetzelfde. Zie het bij AC30....LC's etc.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Ja hoor, hij ademt weer... pfff...
    Tuurlijk, altijd te reanimeren.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  10. #270

    Standaard

    Fijn dat de oorzaak boven water is. Heb hetzelfde gehad met een simpeler ontwerp, maar bij storingzoeken maak je steeds nieuwe problemen, omdat dat draad al breekt als je er naar kijkt. Op aanraden van Frans het ding opnieuw bedraad. Ok, kost den paar avondjes en een rolletje litze, maar het is nu een betrouwbaar ding. Ik zou het in elk geval overwegen!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top