Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 26 van 28 EersteEerste ... 162425262728 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 251 t/m 260 van 272
  1. #251
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Bel mijn vrouw even, misschien dat jij dit haar goed kan uitleggen!
    die van mij heeft het Allang opgegeven en zich erbij neergelegd
    Nico


  2. #252

    Standaard

    Hier gaat het nog anders...
    Hé! Hadden we deze 'box' al? Waar komt 'ie vandaan? Het klinkt dan al geaggiteerd...
    Nee, roep ik dan... die stond op zolder lieverd, heb ik even naar beneden gehaald... zet hem zo weer terug hoor...

    En als ik me dan realiseer hoe goed ik ben weggekomen, belt de pakketjes bezorgende Marrokkaanse meneer weer aan....
    Laatst had ik een paar kleine onderdeeltjes besteld... weerstandjes, schakelaartje enz.. Krijg je een doos waarin nog wel 12 Chinezen extra gesmokkeld konden worden.

    Best heftig soms, zo'n huwelijk...

  3. #253
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Gaat hier net zo : Heb je die bezorger ook weer! Vandaag ook weer , maar toen kon ik een keer zeggen: dit heeft mij niets gekocht. Ook wel eens leuk , het gaat de komende tijdd weer een hoop kosten en liever wil ik niets verkopen.

  4. #254
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Hij is erg mooi geworden Kassie!
    Met 6V6GT wordt hij niet echt zachter, mijn versies heb ik altijd met 6V6GT gebruikt.

    Helaas TW al een tijdje niet meer gebruikt, sinds ik de SLO100 kloon gebouwd heb.
    Mijn mooi afgewerkte Solderwreck heb ik verkocht, maar ik heb nog steeds mijn prototype.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  5. #255
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Oké, had even andere filtercaps erin gezet, en helaas hij doet het niet, tenminste er komt compleet geen geluid uit.

    Moet mij weer gebeuren hoor.

    Spanningen gemeten en die kloppen. 410 nog wat bij de reservoir, 405 bij de eindbuizen, v1 295, v2 300, v3 305 Ik meet echter geen ACV bij de speaker uitgang. Klopt het dat de plus en de min bij de speaker jack met elkaar in contact staan? Ik vrees met grote vrees.... hulp aub.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  6. #256

    Standaard

    Ja, de twee lipjes van de speaker maken contact, dus dat klopt wel. De secundaire draden van de OT zullen ook met elkaar in contact staan lijkt me.

    Wat heb je precies vervangen? Wat bedoel je met reservoir?
    Ik denk dat het probleem zit daar waar je gewerkt hebt, of er was een brakke verbinding die nu los is.
    Laatst gewijzigd door Gearjunkie; 16 februari 2013 om 14:44

  7. #257
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Oké troubleshooten dan maar.. snap er geen drol van...

    Eindbuizen eruit

    Metingen OT:
    B+ tap en primair 2x primair = 52.3 en 43.3ohm
    2x primair = 95,3ohm

    primair naar chassis = 1 (oneindig hoog).

    Secondair naar chassis = 0 (verbinding).

    Primair secundair meet ik 1.. echter wanneer ik de negatieve tab bij de speakerjack + zet en de positieve bij de primair dan meet ik iets van -700.

    ik hoor ook wat gekraak uit de speaker komen als ik de primaire draden aanraak met de multimeter. Hij doet nog wel wat.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  8. #258
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Ja, de twee lipjes van de speaker maken contact, dus dat klopt wel. De secundaire draden van de OT zullen ook met elkaar in contact staan lijkt me.

    Wat heb je precies vervangen? Wat bedoel je met reservoir?
    Ik denk dat het probleem zit daar waar je gewerkt hebt, of er was een brakke verbinding die nu los is.
    Ja zou je denken. (reservoir is eerste filtercap.. die de rest levert zeg maar) Heb gewoon wat elco's vervangen. Had er een dikke 33uf in zitten. die eruit gehaald en vervangen voor 22uf +10uf parallel. Kan me niet voorstellen dat het daar in zit.

    Wat ik overigens vreemd vind... ik krijg geen enkele reactie als ik op de grids tik met een schroevendraaier... niet van de preamp maar ook niet van de eindbuizen. Zou één of meerdere eindbuizen zijn stukgegaan wellicht Omdat ik het chassis redelijk vaak heb verplaatst om te passen in de headshell...
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  9. #259
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Bias gecheckt... en daar is er een probleem.

    ik meet -182 volt op de bias. in het circuit...
    Bij de grids van de eindbuizen meet ik 182 met de PPIMV helemaal dicht.. en dat gaat iets van naar -150 met de ppimv open. Belangrijker.. die bias pot doet niks m.b.t. de hoeveelheid negatieve spanning. ik kan eraan draaien wat ik wil. En ik meet ook geen milli ampere tussen pin 8 en de massa
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  10. #260

    Standaard

    Vast ergens een draadje los?! Nico of Frans melden zich vast nog...
    Heb je 1ohm weerstanden tussen pin8 en massa? Ik geloof niet dat je zomaar mA kan meten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top