Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 28 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 272
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2004
    Locatie
    twenterand
    Berichten
    1.106

    Standaard

    Misschien een Hammond trafoset?
    meer info: http://www.verelec.com/catalog/index.php

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Hammond werkt ook prima, die heb ik gebruikt voor mijn prototype TW express.

    De rest zal je in de USA moeten bestellen en helaas kost dat behoorlijk veel geld.
    Zag laatst wel een Toneslut OT op gitaarmarkt of marktplaats staan, weet niet of die inmiddels verkocht is.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Hammond werkt ook prima, die heb ik gebruikt voor mijn prototype TW express.

    De rest zal je in de USA moeten bestellen en helaas kost dat behoorlijk veel geld.
    Zag laatst wel een Toneslut OT op gitaarmarkt of marktplaats staan, weet niet of die inmiddels verkocht is.
    Heb je je prototype later veranderd in eentje met 'Correcte' OT's? Hammond heeft niet de exacte specs voor de express, PT volgens mij wel maar OT niet. Welke Hammond OT zou ik dan kunnen gebruiken en hoe verandert die het karakter van de amp... maw, wordt het nog wel een express zoals de express hoort te klinken? Op Ampgarage zeiden ze nl. iets dat Hammond niet geschikt is voor de express. Zit nu een beetje in dubio. Of goed doen en een dikke smak geld neertellen. Of wellicht een beetje halfbakken.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Allparts UK verkoopt Mojo/Heyboer transformators voor een goede prijs. Denk dat je ze daar moet bestellen!

    Mocht dat niet lukken, dan doen ze hier suggesties voor trafo's van andere fabrikanten.
    Laatst gewijzigd door Rutger; 14 september 2010 om 09:38
    -

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ik heb mijn prototype nog, die staat in de oefenruimte scheelt slepen.
    OT van Hammond was volgens mij de 1650, let wel op dat je de easy wiring versie koopt dan. (6k6 rond de 40W)

    Heb het prototype en de uiteindelijke versie nooit 1 op 1 vergeleken, dus
    kan je niet zeggen of de trafo set veel verschil uitmaakt.
    Beiden klinken goed.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Rutger en Bluegate, jullie zijn mijn helden.

    Ik ga denk ik dan maar voor de gouden middenweg. Hammond PT en Mercury OT. Ik stuurde een mail naar dr. Tube en die plaatste de suggestie om een choke ipv de 1k power resistor te doen. Het express model heeft die standaard niet. Waarom niet? Heeft dat iets te maken met de compressie die de express geeft bij hogere gain standen? De Liverpool heeft het nl. wel.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    ideetje

    Stukje dynamiek in de Express komt ook juist door de weerstand ipv. de choke....

    Bij veel amps geef ik zelf de voorkeur aan 'n (goeie) choke maar sommige amps vind ik zelf beduidend lekkerder qua feel en sound zonder choke, bijvoorbeeld de Fender 5E3 tweed Deluxe en ook de Trainwreck Express (hoewel beide circuits totaal anders zijn).

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Stukje dynamiek in de Express komt ook juist door de weerstand ipv. de choke....

    Bij veel amps geef ik zelf de voorkeur aan 'n (goeie) choke maar sommige amps vind ik zelf beduidend lekkerder qua feel en sound zonder choke, bijvoorbeeld de Fender 5E3 tweed Deluxe en ook de Trainwreck Express (hoewel beide circuits totaal anders zijn).
    Ah, the guru himself, fijn dat je mijn bouw ook volgt. Stuur je straks even een order.

    Over de weerstand, ik dacht al zoiets, Ken moet er vast over nagedacht hebben. Ik houd het dan mooi bij de weerstand 'for originality sake'. Ik heb een mooie gekocht bij Conrad, eentje van 50watt en super klein. Leek me wel fancy. Je had het ook eens over een mod voor de trainwreck voor meer bottom end? Is dat een kwestie van een paar weerstanden en condensatoren veranderen?
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Even een update, PT en OT zijn besteld.

    De PT wordt een hammond 372JX, de OT een Mercury Magnetics Trainwreck Spec. Ik houd het verder bij de weerstand ipv choke op advies van Chris. Verder nog een impedantieschakelaar en een netstroomvoeding inputstekker. En dan is alles binnen. Nu maar hopen dat het chassis snel komt, dan kan ik weer verder.
    Laatst gewijzigd door kassie; 16 september 2010 om 14:34
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Hey update, Chassis komt morgen binnen, maar het wordt niet eerder dan volgend weekend voordat ik er weer mee aan de slag kan.

    In de tussentijd heb ik wel aan iets anders gewerkt. Ik heb een setje L-Pads besteld bij conrad (voor de mensen die dat ook willen doen; zoek op Luidspreker Regelaar). En deze maar even op een plexiglas plaat gemonteerd. Het staat aardig chique al zeg ik het zelf. Het Ik heb verder nog input en outputs erop gezet. Het wordt als het ware dus een patch box. Ik heb er direct vier besteld voor eventueel latere amps, of afzonderlijk voor de vier 8ohmige speakers die ik in mijn kast heb. De L-pad werkt namelijk op 8 ohm. Het volume probleem van de express is dus bij deze opgelost.

    Ik ben er zeer tevreden mee. Versterker voluit en Lpad terugdraaien, zelfs op lage volumes een zeer mooie dynamiek. Verliest bij extremere standen wel wat hoog, maar dat is me allerzins mee gevallen. Eigenlijk verwaarloosbaar, maar dat heeft deels ook te maken met mijn eigen oor. Hoe harder het immers is, hoe meer hoog er ook naar je toe gepusht wordt. Het daadwerkelijke hoogverlies vind ik niet zo erg, Dat kan gemakkelijk opgevangen worden door iets meer treble. En het geluid wordt er iets meer 'smooth' van, wat ik persoonlijk niet onplezierig vind. De toon blijft verder erg transparant en dynamisch. In ieder geval een stuk beter dan dezelfde lage volumestand met de mastervolume op de versterker. Let wel op dat ik een Silver Jubilee heb, dus een oud model versterker. Wel werd de L-Pad erg heet. Ik bedenk dus nog aan een soort van koelingssysteem. Wellicht een rooster of een ingebouwde koeler die in computers ook gebruikt wordt. Het apparaat komt in een Rack.









    Ik vind het eigenlijk verbazingwekkend dat zo'n apparaatje maar 20E kost terwijl men shitloads aan geld betaalt voor attenuators.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top