Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 20 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 200
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    een gitaar waard zijn is een loze internet kreet, heeft veel met jaloezie te maken. Net zo'n bullshitverhaal als dat er onder elk filmpje wel iemand de gitarist ondergewaardeerd vindt (dat zijn zijn fans) of overgewaardeerd (die luisteren liever naar iemand anders)

    Als iemand genoeg geld heeft voor een gitaar, en het ervoor wil uitgeven, dan is ie het waard. Of wij nou vinden dat ie goed kan spelen of niet.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Als je echt graag wilt en het leuk vind om te doen ben je altijd een gitaar waard. Daarentegen vind ik wel weer dat als een rijkelui's zoontje een keer zegt ik wil gitaar spelen en hij krijgt een gibson waar hij in een week 3 noten op speelt en dan onder staat te stoffen is het het niet waard natuurlijk.

    Ik speel momenteel op epiphone G-400 en speelt nog steeds erg lekker vind ik. Mijn gitaar leraar zegt dat ik wel verder gevorderd ben dan een epiphone en dat ik toch eens zou uit moeten kijken naar een A-merk. (dit was ik uiteraard ook al wel aan het doen maar het budget is er nog niet).

    Het is natuurlijk wel dat je zelf steeds meer eisen ga stellen aan je spullen. Eerst neem je genoegen met een roland cube en later ben je nog niet tevreden met een marshall of engl.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2007
    Locatie
    Naaldwijk
    Berichten
    3.290

    Standaard

    Ik speel graag gitaar en desondanks dat ik geen talent heb, verzamel ik graag gear

    Het is een leuke investering en als je de tweedehands markt kent, kan je je geld er weer uit halen.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkrazer Bekijk bericht
    Ergens zit er toch wel een punt in de gedachte dat je een gitaar niet waard bent; want je wilt niet de loser zijn met de dure gitaar die niet kan spelen. Want goed gitaar kunnen spelen zit hem in de vingers, niet in de gitaar. Daarom wil ik dat eerst verbeteren.

    Wat een onzin....vertaal het eens naar een andere situatie. Je hebt een goede baan en je kunt je een prachtige BMW veroorloven....ga je dan eerst in een wrak rijden totdat je net zo goed bent als een topcoureur? Dacht het niet....dat ophemelen van een of ander topmerk gitaren ook altijd...ze kosten geen drol in verhouding tot een auto man!
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Wat een onzin....vertaal het eens naar een andere situatie. Je hebt een goede baan en je kunt je een prachtige BMW veroorloven....ga je dan eerst in een wrak rijden totdat je net zo goed bent als een topcoureur? Dacht het niet....dat ophemelen van een of ander topmerk gitaren ook altijd...ze kosten geen drol in verhouding tot een auto man!
    Nou moet ik wel zeggen dat ik het totaal niet vertrouwd vond om mezelf in een auto de weg op te laten toen ik (eindelijk!) net mijn rijbewijs had. En dus ga ik dan inderdaad niet direct een prachtige... nou, sowieso geen BMW, maar wat dan ook... aanschaffen.

    Aan de andere kant heb ik nooit moeite gehad met het uitgeven van bakken geld aan leuke gitaren, zelfs al vond ik mezelf niet heel geweldig spelen. De redenering is bij mij eerder andersom: als het nergens naar klinkt, weet ik tenminste dat het niet aan de gitaar kan liggen
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    Nou moet ik wel zeggen dat ik het totaal niet vertrouwd vond om mezelf in een auto de weg op te laten toen ik (eindelijk!) net mijn rijbewijs had. En dus ga ik dan inderdaad niet direct een prachtige... nou, sowieso geen BMW, maar wat dan ook... aanschaffen.

    Aan de andere kant heb ik nooit moeite gehad met het uitgeven van bakken geld aan leuke gitaren, zelfs al vond ik mezelf niet heel geweldig spelen. De redenering is bij mij eerder andersom: als het nergens naar klinkt, weet ik tenminste dat het niet aan de gitaar kan liggen
    Nou, dat is precies wat ik bedoel. Iedereen mag van mij een dure, exclusieve auto (of gitaar) aanschaffen als ie daar zin in heeft. Maar als die auto zo duur is omdat ie topsnelheden kan bereiken en razendsnel kan optrekken, cruise-control heeft en andere moderne snufjes maar je kan er niet de snelweg mee op omdat je er uitsluitend in het dorp mee rondrijdt, vind ik het zonde van het geld. Ik zou dan kiezen voor een simpeler modelletje. Dat heb ik met gitaren ook. Maar iedereen moet voor zichzelf kiezen en er kunnen allerlei redenen zijn waarom je toch voor zo'n luxe car kiest. Maar door de topic-starter werd een persoonlijke mening gevraagt en dit is die van mij. En daar wil ik niemand mee tekort doen.
    Vederlicht
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2009
    Locatie
    Maasland
    Berichten
    805

    Standaard

    Roepen dat iemand zijn gitaar niet waard is lijkt mij gewoon afgunst. Als iemand zijn eigen centen uit wil geven aan een dure gitaar moet hij dat gewoon doen.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Iedereen moet gewoon lekker kopen waar hij zin in heeft , en het geld voor over heeft.
    Dat gezegd kan ik me wel iets voorstellen bij de stelling. Als iemand maar 2 accoorden kent heeft ie niet de mogelijkheden om de gitaar zo te laten klinken als zou kunnen. Misschien heeft ie net zoveel lol , maar als gitarist mag ik het wel zonde vinden.
    Voor diegene die jalouzie vermoed , er staat een rij instrumenten in m`n kamer van oude Squiers tot CS strats. Ik heb dus mooi materiaal onder handbereik.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Smile

    Ik heb ook enkele fraaie, niet goedkope gitaren onder handbereik. Dus ook bij mij is van afgunst geen sprake. Daar gaat het ook helemaal niet om. Het is meer een economische en strategische overweging. Maar iedereen die allerlei onderliggende, psychologische beweegredenen denkt te ontdekken moet dat vooral doen.
    Vederlicht
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    669

    Standaard

    Wat soms net de toon kan maken is hoe gear gepresenteerd word. Gear heb je voor jezelf, en als je geniet van leuk spul, maar je skills zijn niet top; dan is er geen man overboord.
    Anders is het imo als er een (te) sterke nadruk word gelegd op de gear, en als dan blijkt dat het nergens naar klinkt...
    FLICKR

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    En voor metuhl heb je toch minstens 100watt en 3 kanalen nodig en een hoop desoriëntatiependalen ?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top