Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 20 EersteEerste ... 10181920
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 200
  1. #191

    Talking

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    Wel jammer is de rotzooi die verkocht wordt aan beginners. Van die triplex acoustische zooi of startpakketten voor electrische gitaar Met iets van Richwood en een versterkertje van Yoko. Die gitaristen zijn meer waard en verdienen een beter instrument dan die crap en betere verkopers die uitleggen dat dergelijke meuk eigenlijk waardeloos is en zwaar demotiverend werk.Iedereen verdient meteen iets wat op zijn minst de potentie heeft om goed te klinken.
    Wat mij betreft heb je gelijk, zeker omdat ik zelf in die val van goedkope instrumenten ben getrapt bij de aankoop van mijn eerste (akoestische) gitaar.
    De verkoper meldde dat de gitaar die ik op het oog had (*kuch* een Stagg *kuch*) op termijn weinig plezier/comfort/kwaliteit bood.
    Toch kocht ik deze gitaar aan (die ik overigens na enkele maanden weer heb ingewisseld). Volgens mij kwam dat omdat ik in eerste instantie dacht dat de verkoper mij alleen een duurder instrument wou aansmeren om zijn omzet te verhogen. Ik geef toe dat ik zelf
    ook wat meer informatie kon opzoeken op voorhand

    Het is gewoon niet gemakkelijk om als beginner zonder hulp of voorkennis een goed instrument aan te schaffen, en dan kies je gemakkelijker voor de goedkoopste oplossing denk ik.
    Laatst gewijzigd door SnoopWinckel; 20 oktober 2010 om 08:42
    Clowns to the left of me, jokers to the right

    Akoestisch: Ovation std Balladeer 1771 AX-5
    Elektrisch: Godin Detour - Fender 2012 Am. Std. Telecaster

  2. #192

    Talking

    Ik zelf heb een Gibson Explorer omdat dit mijn 'droom' gitaar is, ondanks dat ik pas een maandje of 2,3 gitaar speel.

  3. #193
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2010
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    295

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ijselrobo 07 Bekijk bericht
    Daar ben ik het mee eens.
    ik bijvoorbeeld,
    normale telecasters (met de normale 2 single coils) vindt ik eigenlijk niet uitzien,
    (en neem me het A.U.B. niet kwalijk) SG en Les Paul modellen vindt ik ook niets.
    en stratocasters zijn voor mij de beste gitaren.

    En wat ik meestal ook denk (ik kan nu ook helemaal verkeerd zitten)
    de meeste 'slaapkamergitaristen' zijn blij met hun €300 gitaar, en de mensen die ook verder dan hun slaapkamer gaan, die zijn weer gelukkiger met iets anders/duurders.

    Grtz. From ijselrobo 07

    Ik kom niet buiten me slaapkamer maar ik ben niet tevreden met een gitaar van 300 euro!!

    grapje je heb helemaal gelijk
    Egnater Renegade 112 65 Watt/rnieball Wah/Rockbox Boiling Point/ Mad professor Deep blue delay/ Little green wonder/ CAE Line Driver /Ibanez S 470KA /Schecter C1-+ /Blade Texas Standard Pro/ Cort Western/PRS Santana/Godin Freeway Classic

  4. #194
    Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2010
    Locatie
    in de buurt bij gouda
    Berichten
    40

    Standaard

    Ieder een gitaar naar wat hij kan besteden en wat hij er voor over heeft....

    Ik moet zeggen dat een kwaliteit gitaar wel meer motiveert om je spel te verbeteren. Het mooiste is als je oefeningen lukken, dat het nog mooi klinkt ook .

    Zoals Ralph Denyer zegt :"Een slechte gitaar is vermoedelijk de oorzaak dat veel beginners afhaken. Koop dus de beste gitaar die je je kunt veroorloven"

    Zit enige kern van waarheid in denk ik.

  5. #195

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KwintEastwood Bekijk bericht
    Zoals Ralph Denyer zegt :"Een slechte gitaar is vermoedelijk de oorzaak dat veel beginners afhaken. Koop dus de beste gitaar die je je kunt veroorloven"

    Zit enige kern van waarheid in denk ik.
    Volgens mij niet. Ik ben zelf begonnen met een ongelofelijke prutgitaar. ik was wel erg gemotiveerd en ik speelde tot mijn vingers bloedden. Ik ken echter ook genoeg mensen die met kwaliteitsinstrumenten zijn begoneen en waar uiteindelijk niets van is gekomen. Ik denk toch echt dat je eigen geduld en doorzettingsvermogen bepalen of het gitaarspelen eindelijk wil lukken.

    Maar ik moet wel zeggen dat je met een toffe gitaar je hobby in het begin waarschijnlijk wel wat aantrekkelijker wordt

    Als beginner is een vette Gibson dus op zich heus geen raar idee

  6. #196

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesPaul1612 Bekijk bericht
    Volgens mij niet. Ik ben zelf begonnen met een ongelofelijke prutgitaar. ik was wel erg gemotiveerd en ik speelde tot mijn vingers bloedden. Ik ken echter ook genoeg mensen die met kwaliteitsinstrumenten zijn begoneen en waar uiteindelijk niets van is gekomen. Ik denk toch echt dat je eigen geduld en doorzettingsvermogen bepalen of het gitaarspelen eindelijk wil lukken.

    Maar ik moet wel zeggen dat je met een toffe gitaar je hobby in het begin waarschijnlijk wel wat aantrekkelijker wordt

    Als beginner is een vette Gibson dus op zich heus geen raar idee
    Mee eens.. kheb nu een akoestische western gitaar die nieuw 60 euro was.. kan het beschrijven als prut, zit ongeloofelijk veel action op na de 4e fret, maar ik doe precies hetzelfde.. ik speel mn vingers van mn nagels af..(??? JA DAT DOE IK)!!
    Over youtubers.. genoeg 'trolls' daar.. mensen die gewoon lopen te haten.. laat ze lekker :P

    Oh en leuke quote:
    "You dont pick the guitar, the guitar picks you" in mijn geval is dat de Yamaha CPX500 to be.. <3

  7. #197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door komani86 Bekijk bericht
    Oh en leuke quote:
    "You dont pick the guitar, the guitar picks you" in mijn geval is dat de Yamaha CPX500 to be.. <3
    In Sovjet Rusland, gitaar bespeelt JOU!!!.

    Sorry, ik kon het even weer niet laten om een SU grap uit te halen

  8. #198
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2009
    Berichten
    861

    Standaard

    You've got the money go for it

  9. #199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesPaul1612 Bekijk bericht
    In Sovjet Rusland, gitaar bespeelt JOU!!!.

    Sorry, ik kon het even weer niet laten om een SU grap uit te halen
    hahaha

    Guitar plays YOU! damn waar was dat oorspronkelijk ookalweer van? kheb het ooit bij een standupper gezien...

  10. #200
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 april 2007
    Locatie
    Duiven/Arnhem
    Berichten
    2.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    Ik ben van mening dat iedereen zijn gitaar waard is. Ook al speel je geen noot gitaar en hang je een Custom Les Paul of Customshop Fender aan de muur omdat je het alleen maar mooi of stoer vindt... Prima toch?

    Wel jammer is de rotzooi die verkocht wordt aan beginners. Van die triplex acoustische zooi of startpakketten voor electrische gitaar Met iets van Richwood en een versterkertje van Yoko. Die gitaristen zijn meer waard en verdienen een beter instrument dan die crap en betere verkopers die uitleggen dat dergelijke meuk eigenlijk waardeloos is en zwaar demotiverend werk. Iedereen verdient meteen iets wat op zijn minst de potentie heeft om goed te klinken.

    Zelf valt mij op dat met name de mensen die wat minder spelen juist meer waarde hechten aan spullen, dure gitaren en de status die daar aan ontleend wordt. Doodsbang voor een kras of butsje.... Maar goed ieder zijn ding natuurlijk.

    Zelf ben ik van mening dat een goede gitaar echt niet duur hoeft te zijn. De gitaar waar ik het meest op speel tegenwoordig is een Fender STD strat uit 1989, gekocht voor 700,- of zo. Superding!
    Klopt, had eerst een richwood startpakket. Toen ik met m'n 14e een Epi kreeg, ging ik steeds meer spelen. Zonde van die 3 jaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top