Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 20 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 200
  1. #11
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Ja, ik vind het altijd verschrikkelijk kleinzielig als iemand een ander een instrument misgunt omdat -ie 'te duur' is voor de muzikale kwaliteiten van de eigenaar. Dat je een dergelijke eis aan jezelf stelt: prima. Ik heb een aantal jaren geleden een gitaar custom laten bouwen. Echt, dat heeft een hele tijd geduurd voordat ik mezelf zoiets waard vond. En nog niet zo lang geleden had ik weer hetzelfde en heb ik aardig zitten twijfelen of ik nou wel of niet een Gibson Les Paul Standard zou kopen. Je hebt al een leuk stel gitaren, moet je er dan echt zoiets bij, twijfel, twijfel... Tweedehands, dat wel
    Maar om die eis aan een ander te stellen is totale waanzin en volstrekt arrogant.
    Wel vind ik het soms een beetje jammer als ik zie en hoor dat een mooi instrument door een middelmatig multi-effect wordt gehaald (liefst op de factory presets met teveel galm) en dan een Valvetronix halfstack in of zo. Dat er zo'n puntig, iel geluid overblijft.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2006
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Mijn gitaren zitten rond de 400/500 euro (eentje nieuw gekocht voor 400 en de andere 2de hands voor 500) En mijn versterker heeft mij 100 euro gekost. Maar dan ken ik iemand die echt niet goed is (geloof me, ik vermeld het al heel netjes) die dan een dikke mesa boogie heeft, marshall cabinet en een esp gitaar van 2000 euro.
    Proud Sovtek owner.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    30 jaar geleden werden gitaren veel meer met de hand gebouwd. Nu zie je bij alle fabrieken productiestraten staan waar zowel de goedkope als dure gitaren in dezelfde straten worden gebouwd. Waar vroeger de goedkope gitaren vol productiefouten zaten zie je dat er nu vanaf 70 euro fantastisch speelbare instrumenten verkrijgbaar zijn.

    M.a.w. die discussie is eigenlijk redelijk achterhaald. Inmiddels.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Geef mij dan eens een voorbeeld van zo'n fantastisch, bespeelbare gitaar vanaf 70 euro. Noem mij anders een kwalitatief goede gitaar, qua klank en bespeelbaarheid van 100 euro.
    Ik heb er nog nooit een gevonden en ik speel toch al zo'n 45 jaar gitaar (electrisch en akoustisch)
    Vederlicht
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  5. #15
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Ach.. wat is "waard zijn"? Ik kan ook nauwelijks spelen, maar heb twee handgebouwde strats, twee handgebouwde tele's, een handgebouwde accoustische gitaar, een zwikje zelfbouw pedalen, een Madamp A15MKII, een handgebouwde Champkloon, een bijna afgebouwde Champ II en een net gestarte bouw van een 5 watter Marshallkloon. Niet de minste shit. Ik denk dat als je ergens van kan genieten, dat je het waard bent.

  6. #16

    Standaard

    Je kan ook gewoon Loreal gebruiken, dan ben je het altijd waard.

    Iedereen die lol heeft met het bespelen van zijn gitaar is naar mijn mening zijn gitaar waard, sommige jaloerse kleuters op youtube denken waarschijnlijk iets anders, maar negeer dat maar gewoon.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Squire heeft net een nieuwe badr hari signature voor mensen met agressieve slag.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Er wordt altijd maar gedaan of een gitaar iets heiligs of bijzonders is....komaan....een plank met snaren. Je moet lekker kopen wat je wil hebben of kunt betalen....het zal me echt aan m'n behaarde reet roesten of iemand een private stock PRS heeft en "maar" 5 akkoorden kent...je hoort toch ook niemand zeiken over de aanschaf van een goede auto? Nee, voor een beetje gitaar moet je opeens erg goed kunnen spelen, maar voor de rest schijnt dat niet te gelden.Ik heb best een woeste verzameling erg goede gitaren, maar er zijn gastjes van 14 die een stuk behendiger zijn op hun gitaar die ze van hun zakgeld bij elkaar hebben gespaard....moet ik de mijne dan maar wegdoen voor goedkope brol?
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Mijn fijnste Gibson is mijn goedkoopste: Gibson SG Jr Sterker nog: mijn Gerrinez en Maya Les Pauls spelen fijner dan mijn Gibson Les Paul. Maar die klinkt wel beter...

    Mij boeit het niet waar je op speelt, als je maar lekker speelt. Het boeit mij ook niet hoe goed je bent, als je maar een beetje zelfkennis hebt en nog belangrijker: plezier in wat je doet!

  9. #19

    Standaard

    Ergens zit er toch wel een punt in de gedachte dat je een gitaar niet waard bent; want je wilt niet de loser zijn met de dure gitaar die niet kan spelen. Want goed gitaar kunnen spelen zit hem in de vingers, niet in de gitaar. Daarom wil ik dat eerst verbeteren.
    Let there be Light..... There was Light!
    Let there be Drums..... There was Drums!
    Let there be Guitar..... There was Guitar!
    Ooooh Let There Be Rock!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 februari 2006
    Locatie
    Randstad
    Berichten
    220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkrazer Bekijk bericht
    je wilt niet de loser zijn met de dure gitaar die niet kan spelen.
    Waarom niet? Als je geniet van het spelen en van de mooie gitaar dan hoef je je toch niets aan te trekken van andere mensen? Zeker niet wanneer ze woorden als 'loser' nodig hebben om hun jaloezie te verbergen...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top