Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 20 EersteEerste ... 81617181920 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 200
  1. #171

    Standaard

    Ja natuurlijk. Jan en alleman in het publiek zal het natuurlijk een worst weze op welke gitaar je speelt. Die valt hoogstens het kleurtje op.

    Om daar even op in te haken. Als jij op een gitaar speelt die je superfijn vindt spelen en klinken dan merk je dat ook op het podium. Voor het publiek wordt het dan ook een stuk leuker optreden. Wat maakt het dan nog uit dat je bijv. 3 akkoorden punk staat te rammelen op een Gibson van een paar kilo-euro?

  2. #172
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wabbie Bekijk bericht
    Ja natuurlijk. Jan en alleman in het publiek zal het natuurlijk een worst weze op welke gitaar je speelt. Die valt hoogstens het kleurtje op.
    En op basis van het uiterlijk denken ze ook van alles te horen. Een grote hollowbody vindt men altijd warm klinken, zelfs al kunnen die zo schel als een tele klinken (check de eerste plaat van de Meters maar eens, da's dus een archtop). En als iemand als Angus Young met een warme bluesy sound speelt op een SG en een muur van Marshalls, is men ervan overtuigd een mega-ruige scheur te horen. Perceptie vs realiteit...

  3. #173
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Interesting theorie my dear watson....
    We leven in een visuele wereld.. zeker de jongere MTV generatie is verleerd om echt te luisteren omdat er zoveel gericht wordt op het kijken.. (daar ben ik zelf ook debet aan overigens) Als ik een erg mooie gitaar zie, maar hij klinkt @#$% dan ben ik geneigd om te denken.. hmm.. coole gitaar. in plaats van stempel brandhout erop te gooien. Of mensen willen niks anders dan een bepaald logo op de gitaar omdat die nou eenmaal de goeiste zijn..


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    En op basis van het uiterlijk denken ze ook van alles te horen. Een grote hollowbody vindt men altijd warm klinken, zelfs al kunnen die zo schel als een tele klinken (check de eerste plaat van de Meters maar eens, da's dus een archtop). En als iemand als Angus Young met een warme bluesy sound speelt op een SG en een muur van Marshalls, is men ervan overtuigd een mega-ruige scheur te horen. Perceptie vs realiteit...
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  4. #174
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2008
    Locatie
    Notre Dame (Almere-Buiten)
    Berichten
    152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rpl Bekijk bericht
    Dat zit tussen je oren mijn waarde
    Helemaal mee eens!

    Eigenlijk zou mijn verwachting geheel neutraal moeten zijn ongeacht met wat voor een gitaar of basgitaar en stack men op het podium staat.

  5. #175
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 augustus 2006
    Locatie
    lisse
    Berichten
    689

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wireman Bekijk bericht
    Interesting theorie my dear watson....
    We leven in een visuele wereld.. zeker de jongere MTV generatie is verleerd om echt te luisteren omdat er zoveel gericht wordt op het kijken.. (daar ben ik zelf ook debet aan overigens) Als ik een erg mooie gitaar zie, maar hij klinkt @#$% dan ben ik geneigd om te denken.. hmm.. coole gitaar. in plaats van stempel brandhout erop te gooien. Of mensen willen niks anders dan een bepaald logo op de gitaar omdat die nou eenmaal de goeiste zijn..
    Nou het valt soms nog niet mee als je een plaat hoort het te onderscheiden welke gitaar het nou is (fender strat of tele of lespaul) Ik ben nog (redelijk jong) maar ik wil juist een beetje exlusive gitaren die niemand heeft! Dat is dan ook de reden dat er voor mij nu een handgebouwden gitaar word gemaakt wat al inmens lang duurt....

    Voor de rest heb ik ook wel het idee als iemand met een dikke gibson en een HOOK op het podium staat dat ik daar hogere verwachtingen van heb dan iemand met een vintage.

  6. #176
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2007
    Locatie
    Erhens van d'ee tot 'ontenisse
    Berichten
    1.094

    Standaard

    Ik denk dat je gear bij je moet passen, ongeacht de waarde. Ik pak in de muziekwinkel altijd de martin dx1. De goedkoopste martin, maar het is wel precies MIJN klank. Weinig mensen het daarin met me eens zijn. En al verdien je je brood met muziek en speel je geweldig, als je een bepaalde squire prefereerd boven een usa fender, kijk ik wel raar, maar ik kan het ergens wel begrijpen.

    Maar ik denk dat niemand me tegenspreekt als ik zeg dat je niet voor een publiek van 10000 man met een blokkergitaar kan komen aanzetten, zeggende: hij klinkt goed voor zn prijs, ik hou van die klank.
    Hello, hello-oooo! (ola!)

  7. #177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mephistocles Bekijk bericht
    Ik denk dat je gear bij je moet passen, ongeacht de waarde. Ik pak in de muziekwinkel altijd de martin dx1. De goedkoopste martin, maar het is wel precies MIJN klank. Weinig mensen het daarin met me eens zijn. En al verdien je je brood met muziek en speel je geweldig, als je een bepaalde squire prefereerd boven een usa fender, kijk ik wel raar, maar ik kan het ergens wel begrijpen.

    Maar ik denk dat niemand me tegenspreekt als ik zeg dat je niet voor een publiek van 10000 man met een blokkergitaar kan komen aanzetten, zeggende: hij klinkt goed voor zn prijs, ik hou van die klank.
    Tja, je speelt niet zomaar voor 10000 natuurlijk, maar ik snap wat je bedoelt.

    Ik ben mezelf trouwens een beetje aan het afleren teveel te letten op welke spullen andere gitaristen gebruiken. Het leidt zoveel af, is soms zonde. Bovendien speelt toch iedereen op stratocasters, telecasters of Les Pauls, en die vind ik eigenlijk niet bijster interessant.

    Neemt niet weg dat de spullen zeker bijdragen aan de uitstraling van een muzikant op het podium, en als dat plaatje niet klopt gaat dat wringen.
    Laatst gewijzigd door tidalwave_sideburns; 27 september 2010 om 16:24
    Mijn band op Myspace

    If this is your reality, what must your nightmares look like

  8. #178
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 maart 2010
    Locatie
    Muizen
    Berichten
    1.881

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mephistocles Bekijk bericht
    Maar ik denk dat niemand me tegenspreekt als ik zeg dat je niet voor een publiek van 10000 man met een blokkergitaar kan komen aanzetten, zeggende: hij klinkt goed voor zn prijs, ik hou van die klank.
    Als het net dat is dat je klank bepaalt en je krijgt een zaal met 10000 man vol, dan zou ik dat "winnend team" niet direct veranderen...

    Je zou zo hetzelfde zeggen over boxen en zo, maar was er niet zo een groep die met opzet zijn luidsprekers in hun cabs stuksneed omdat ze zo "hun" sound uitspuwden? (shoot me if I'm wrong... Ik heb toch mijn kogelvrije overal en helm aan )

    Leven en laten leven... Het is maar waar je je goed bij voelt...

  9. #179
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2007
    Locatie
    Erhens van d'ee tot 'ontenisse
    Berichten
    1.094

    Standaard

    Het geeft wel een indicatie. Een gitarist aan de top weet wel wat goed, slecht, geweldig en nog beter is. Ik speel bijvoorbeeld graag met delays, dus spiek ik bij the Edge van U2. De mothertone van clapton vind ik ook heerlijk. Dus een marshall high gain met vol pot bijna dicht. En een strat. Beter goed gejat dan slecht bedacht.

    @smullie ik weet dat de Ray Davies van de Kinks bij sommige nummers zijn speakers met een scheermes insneed voor een crunchy distortion.
    Laatst gewijzigd door Mephistocles; 27 september 2010 om 16:35
    Hello, hello-oooo! (ola!)

  10. #180
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Als je je daarmee wil onderscheiden van de rest.. helemaal top! Ik vind het zelf ook leuk als ik eens wat anders zie dan een Fender of een Gib. Ik heb zelf een standaard Fender Strat omdat ie prima doet wat ik ermee wil. Ik speel in een coverband en heb een allround gitaar nodig. Om eerlijk te zijn.. als ik een duurdere gitaar aan zou schaffen, zou dat ook denk ik eerder een CS Strat zijn (mn Gilmour signature zou dan de voorkeur genieten) dan iets 'bijzonders' en relatief onbekends. Ook ik trap er dus in..
    Mn maatje Mitch (ook aktief op het forum) heeft een de Gier custom build. Dat ding is echt waanzinnig! Je ziet m bijna nergens en het is een waanzinnig gitaartje. Toch heeft ie nu recentelijk weer een ES335, en daarna een oude Gretsch gescoord. Zijn de Gier is echt een tof ding! Ik heb er een keer op mogen spelen en ik moet zeggen.. wow!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door levi Bekijk bericht
    Nou het valt soms nog niet mee als je een plaat hoort het te onderscheiden welke gitaar het nou is (fender strat of tele of lespaul) Ik ben nog (redelijk jong) maar ik wil juist een beetje exlusive gitaren die niemand heeft! Dat is dan ook de reden dat er voor mij nu een handgebouwden gitaar word gemaakt wat al inmens lang duurt....

    Voor de rest heb ik ook wel het idee als iemand met een dikke gibson en een HOOK op het podium staat dat ik daar hogere verwachtingen van heb dan iemand met een vintage.
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top