Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 20 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 200
  1. #1

    Standaard Een gitaar 'waard' zijn.

    Hallo forummers.

    Op Youtube en andere sites waar slaapkamergitaristen zich kunnen vereeuwigen lees ik regelmatig dat mensen hun gitaar zogenaamd niet waard zijn. Zelf vind ik dat totale bullshit. Muziek maken is een hele fijne hobby en de ene rocker houd gewoon meer van mooi materiaal dan de andere. Daarnaast gaat het bij deze hobby erom wie er het meeste lol in heeft, niet wie de beste spulletjes heeft. Vaak zijn de mensen die van die comments geven zelf ongelofelijke prutsers(is echt zo, ik heb op de profielen van de meeste haatcommenters gekeken en de meesten hebben zelf geeneens een fatsoenlijke opname van hun gitaarkwaliteiten.

    Ik zou graag weten wat jullie mening is over het 'waard' zijn van een gitaar.

  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2008
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    55

    Standaard

    Iedereen heeft gewoon een gitaar die hij/zij fijn vindt

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Miyagi6 Bekijk bericht
    Iedereen heeft gewoon een gitaar die hij/zij fijn vindt
    Daar ben ik het mee eens.
    ik bijvoorbeeld,
    normale telecasters (met de normale 2 single coils) vindt ik eigenlijk niet uitzien,
    (en neem me het A.U.B. niet kwalijk) SG en Les Paul modellen vindt ik ook niets.
    en stratocasters zijn voor mij de beste gitaren.

    En wat ik meestal ook denk (ik kan nu ook helemaal verkeerd zitten)
    de meeste 'slaapkamergitaristen' zijn blij met hun €300 gitaar, en de mensen die ook verder dan hun slaapkamer gaan, die zijn weer gelukkiger met iets anders/duurders.

    Grtz. From ijselrobo 07
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Ik kan me er er wel iets bij voorstellen: als ik iemand hoor spelen die nauwelijks verder komt dan 3 of 4 accoorden, en hij/zij vertelt erbij dat de gitaar zo'n 1000 euro heeft gekost zal ik toch even mijn wenkbrauwen optrekken. Vrijheid- blijheid natuurlijk, maar ik vind het dan toch jammer dat de gitaar niet kan geven naar wat ie in huis heeft. Of de eigenaar zo'n gitaar dan niet waard is, is een kwestie van terminologie maar ik vind de combinatie in ieder geval wel erg ongelukkig.
    Vederlicht
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Ach, ik haal ook niet het onderste uit de kan op mijn gear. So the f*ck what. Want ik geniet er wel van. Ik merk best dat het lekkerder speelt en beter klinkt dan een squiert van 150,=.

    Ik heb het er voor over, het is het me waard. Dat lijkt me 't enige criterium. En dan hoeft een ander daar verder geen oordeel over te hebben, of het nou gelukkig is of niet (vederlicht, ik kom wel aan 5 of 6 akkoorden hoor ).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Mijn gitaren zitten meest in de 500-700 range, maar ik speel voor geen meter (vind ik zelf).
    Geen punt, want ik vind het sleutelen aan zo'n instrument net zo leuk als het spelen.
    Mijn <200 euro eigenknutseldinges ben ik daarentegen wel weer volledig waard.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Ik ben mijn gitaren waard, alle twee. Al zijn er vast en zeker gitaristen die er meer uit weten te halen dan ik, ik ben een matige gitarist en ik weet et.
    Al hoef je geen gitaar te kunnen spelen om kritiek te mogen hebben op een gitarist.
    Mwa...

  8. #8

    Standaard

    ik heb deze vraag alleen met verzamelaars die dure instrumenten voor de investering en/of de verzameling kopen. Dat er 59 les pauls in kluizen liggen.

    Dan heb ik echt liever dat er een nobody beroerd op speelt. Maar wel de tijd van zijn leven heeft.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2009
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vederlicht Bekijk bericht
    Ik kan me er er wel iets bij voorstellen: als ik iemand hoor spelen die nauwelijks verder komt dan 3 of 4 accoorden, en hij/zij vertelt erbij dat de gitaar zo'n 1000 euro heeft gekost zal ik toch even mijn wenkbrauwen optrekken. Vrijheid- blijheid natuurlijk, maar ik vind het dan toch jammer dat de gitaar niet kan geven naar wat ie in huis heeft. Of de eigenaar zo'n gitaar dan niet waard is, is een kwestie van terminologie maar ik vind de combinatie in ieder geval wel erg ongelukkig.
    Vederlicht
    HAHA dan is volgens mij de helf van het forum zijn gitaar/hele colectie niet waard.
    Maar ik vind het sowieso onzin, zou iemand dan voor woon werk verkeer ook alleen een smart mogen rijden b.v.
    ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิ

  10. #10

    Standaard

    Iedereen is zijn of haar gitaar waard, punt.
    Muziek maken is een mooi iets, wat lang niet iedereen kan, of doet.
    Als jij op een relatief dure gitaar maar twee keer per maand speelt, en dan ook maar drie akkoorden...wie doet je wat?

    Als je het fijn vindt, en je haalt er plezier uit, tadaa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top