Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 34 van 34
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    539

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Dat kan je niet leren, aangeboren talent. Of zo hard brullen tot je een poliep hebt en daar mee door zingen. Wordt je uiteindelijk een soort Tom Waits...
    Wat een onzin. Het is gewoon techniek die
    te leren is. Bij de een gaat dat leren wat makkelijker dan bij de ander, net zoals bij gitaarspelen.
    Ik zou willen waarschuwen voor alle doe het
    zelf cursussen en vaak goedbedoelde adviezen op
    Fora. Je hebt maar 1 paar stembanden en daar
    Moet je het je hele leven mee doen. Neem zangles bij
    Iemand die er verstand van heeft.[en dat is niet goedkoop]
    Mijn vriendin geeft zangles (conservatorium, evts en Sadolin gedaan)
    En daar gaan toch regelmatig nieuwkomers meteen richting huisarts
    Of logopedie omdat er iets niet goed zit . Vaak door verkeerd (aan)geleerd
    Noud Smeets plays BO-EL guitars, Curt Mangan usa strings and Taurus pedals exclusively

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.286

    Standaard

    Een rafeltje aanleren? Hoe dan?

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    539

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Een rafeltje aanleren? Hoe dan?
    Ik ben geen zangleraar dus ik kan je daar helaas
    Geen antwoord op geven. Kijk eens op vocalisten.nl
    Zoek daar een zangleraar/es die bij je past
    Noud Smeets plays BO-EL guitars, Curt Mangan usa strings and Taurus pedals exclusively

  4. #34

    Standaard

    Eventjes dit topic bumpen. Ik vond de eerste post zo herkenbaar dat ik het hier maar bij plaats.

    Ik speel al een 12-tal jaar gitaar (met ups en downs) maar ik heb het sinds kort terug serieus opgenomen. Ik zing graag, heb ik altijd graag gedaan, er is maar één probleempje: de feedback van de omgeving is niet bepaald lovend te noemen en dat druk ik dan zeer licht uit Ritme en maatgevoel zijn geen probleem, maar die toonhoogte, dat is wat anders...

    Toen mijn muziekcarrière op 10jarige leeftijd startte ben ik begonnen bij de muziekacademie. Daar kreeg ik naast theorie ook zang en samenzang. Toen reeds bleek ik niet bepaald een groot talent maar mij buizen hebben ze nooit gedaan, dus zo miserabel zal het niet geweest zijn ?

    Het kriebelt nu ongelooflijk hard om zanglessen te volgen en zelf een liedje op een aanvaardbare manier mee te kunnen zingen. Ik verwacht ook geen wereldwonder, een demo uitbrengen hoeft zeker en vast niet. Simpel mensen entertainen door wat te zingen en te begeleiden met m'n gitaar lijkt me hemels.

    Ik heb geenszins een absoluut gehoor, althans, dat denk ik. Ik heb er nooit echt op geoefend maar als ik talent had gehad dan had dit wel komen bovendrijven. Ik herken wel wat past binnen in liedje of niet (kruisen of geen kruisen) maar vraag me niet om een liedje uit te schrijven. Dictee bij de academie vroeger was altijd met opgegeven toonaard dus doenbaar. Toonaarden herkennen kan ik absoluut niet. Op gitaar lukt dit nog redelijk maar het probleem met zingen is dat het meestal uitstekend klinkt in mijn hoofd... her en der besef ik wel dat ik er naast zit. Als ik het dan achteraf terug hoor is het een drama. Na een halfuurtje zingen doet voelt mijn keel raar aan dus een juiste techniek beheers ik ook alvast niet.

    Zou ik 'een redelijk' zanggeluid kunnen produceren mits zangles ? Ik deins er momenteel nogal voor terug omdat er iets in me zegt dat ik het nooit zal leren, noem het een vorm van faalangst.
    Klinkt dit verhaal voor iemand bekend die toch ook degelijk heeft leren zingen ?

    Heeft er iemand een goeie hint als zangleraar/coach in de provincie Antwerpen hier in het Belgiëlandje ?
    Laatst gewijzigd door Arez; 1 februari 2012 om 15:55

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top