Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 34
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Iedereen kan zingen, je stemband is gewoon een spier die je (net zoals bij fitnis) kunt trainen door veel te zingen.
    Neem vooral les, een docent kan je vanalles leren over ademhaaltechnieken e.d.

    Indien het bovenstaande niet werkt, zorg ervoor dat je 2/3 pakjes sigaretten en wat whiskey per dag consumeert:
    http://www.youtube.com/watch?v=hXlzci1rKNM
    Wat een stem en wat een soul heeft die kerel.
    Mvgr.Dirk Jan

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Splendid Bekijk bericht
    Iedereen kan zingen, maar niet iedereen zal willen luisteren:P

    Ik heb er zelf ook over na zitten denken, omdat ik ook wel graag een 2e stem zou willen vervullen.. Het enige waar ik mee zit is een vrouw die ik ooit een keer in "scooters got talent" heb gezien ( kleine talentenjacht/show in een kroeg hier ). Die had dus een paar jaar zangles gehad en ging "diamonds are forever zingen"..

    De hele kroeg liep blauw aan omdat ze hun lachen in moesten houden, aangezien die vrouw zo verschrikkelijk serieus was..

    Dus, ik denk niet dat iedereen kan zingen, je zal wel een klein beetje aanleg moeten hebben, maar ik weet zeker dat iedereen wel heel veel kan verbeteren..

    (probleem is natuurlijk alleen dat je het eerst moet proberen voordat je weet of het wat gaat worden..)
    Technisch zingen is heel wat anders dan met gevoel zingen, als je werkelijk vanuit je tenen zingt wordt een vals nootje je echt wel vergeven, veel mensen zingen doods.
    Mvgr. Dirk Jan

  3. #23
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 februari 2011
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    29

    Standaard

    Ik heb zelf geen zangles, maar geef wel zangles.
    Zoals meerdere inderdaad zeggen; Je stem is een instrument wat je kunt leren beheersen. Als je dingen gaat proberen leer je je eigen stem kennen.
    Als je je eigen stem leert kennen, zie je wat de min en de plus punten zijn en kan je dus met die minpunten aan de slag. Door héél veel te oefenen ga je wel vooruit hoor! Bij mij heeft het altijd geholpen door eerst een hoog liedje te zingen, en daarna een laag liedje. Je moet alleen zorgen dat wanneer je gaat experimenteren met je stem, je niet door je keel gaat zingen. Leg anders 1 hand op je buik, en wanneer je zingt span je je buikspieren aan. Dat bezorgt je tenminste geen schore stem.

    Als je in Zuid holland woont zou ik je evt nog verder kunnen helpen?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Kent iemand misschien tips om te leren zingen met een randje aan je stem? The Zen of Screaming ken ik wel, maar zoals zij het uitlegd snap ik het niet ...

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    410

    Standaard

    Volgens mij is het nu wachten op iemand die gaat zeggen dat je whiskey moet gaan drinken en zware shag moet gaan roken.

    Eigenlijk is het raar dat het forum geen subforum zang heeft, aangezien veel mensen die zingen toch ervoor kiezen om een gitaar of piano erbij te nemen om zichzelf te begeleiden. Denk dat er best wel wat vragen over zijn (en helemaal de combinatie van beide).

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Kent iemand misschien tips om te leren zingen met een randje aan je stem? The Zen of Screaming ken ik wel, maar zoals zij het uitlegd snap ik het niet ...
    Met een randje? Noem eens bands/artiesten als voorbeelden, dan kan ik misschien wel wat helpen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    7 snaren is zoooo uit. Moet je luit gaan spelen. Heb je er 18, dat is pas metal.
    ... yeeeaaaahhh

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShredTallicA Bekijk bericht
    Met een randje? Noem eens bands/artiesten als voorbeelden, dan kan ik misschien wel wat helpen
    Poeh, bijvoorbeeld Dave Grohl (Foo Fighters), maar ook James Hetfield, Kurt Cobain, Chad Kruger (snikkelblack).

  8. #28

    Standaard

    Pfoeh, sorry daar kan ik je echt niet mee helpen Afgaande op de DVD dacht ik dat je wat stevigere vervorming wilde. Moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook geen reet met die DVD kon hoor, behalve wat ademhalingsoefeningen leren..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    7 snaren is zoooo uit. Moet je luit gaan spelen. Heb je er 18, dat is pas metal.
    ... yeeeaaaahhh

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Kent iemand misschien tips om te leren zingen met een randje aan je stem? The Zen of Screaming ken ik wel, maar zoals zij het uitlegd snap ik het niet ...
    Dat kan je niet leren, aangeboren talent. Of zo hard brullen tot je een poliep hebt en daar mee door zingen. Wordt je uiteindelijk een soort Tom Waits...

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Dat kan je niet leren, aangeboren talent. Of zo hard brullen tot je een poliep hebt en daar mee door zingen. Wordt je uiteindelijk een soort Tom Waits...
    Je schijnt het wel te kunnen leren, tot op zekere hoogte natuurlijk. Als ik mijn stem tot het uiterste gebruik merk ik dat er soms een heel klein randje aan mijn stemgeluid komt zonder dat er enige vorm van trilling in mn stembanden ontstaat, ook na een uur lang nergens last van. Maar ik kan het niet 'op commando' of gecontroleerd: het 'gebeurt gewoon'.
    Laatst gewijzigd door iWishmaster; 23 februari 2011 om 15:07

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top