Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1

    Standaard 3 ''kanaals'' valvecater + SHO + Ruby amp klaar

    NOu, mijn eerste project is na lange tijd klaar. Het was een idee om voor de verjaardag van mijn broer vorig jaar een valvecaster te bouwen. Maar naarmate het proces vorderde kwamen er steeds meer ideeen op en is het uiteindelijk toch nog een heel project geworden.

    Eigenlijk is het idee heel simpel. 3 kanalen:
    - kanaal 1 clean
    - kanaal 2 crunch
    - kanaal 3 flinke scheur.

    Dat flinke scheurgeluid was het eerste probleem, want dat is niet te realiseren met de valvacaster. Daarom maar een Ruby amp gemaakt en deze voor de buis geplaatst. Deze pept het ingangssignaal dat de buis in gaat op. Die Ruby Amp gaat overigens alleen aan als je het ''derde kanaal'' inschakelt.

    De hele schakeling maken was nog een heel gedoe en daarbij moest het zo zijn dat de ruby amp alleen werd ingeschakelt als het Gain 3 en Level 3 aanstonden. Dit uiteindelijk opgelost met 2 dpdt relaischakelaars en werkt heel goed.

    Er meot verder alleen nog een voltage verdubbelaar in. Dat blijkt ook iets magische met het geluid te doen. Moet nog zien of het echt zo is, maar goed, het kost bijna niets, so what's the harm. Moet nog ff wachten tot de juisten IC7660S binnen is. Had eerste een gewone 7660, maar die geeft een irritante fluittoon.

    Hieronder wat linkjes naar de foto's. Omdat er steeds meer werd bij verzonnen, is het uiteindelijk binnenin een hele slangenkuil geworden. Dat zou ik volgende keer anders doen door een printplaatje te maken, maar goed, je kunt niet alles hebben de eerste keer. Deksel erop en je ziet er niets meer van

    Tot slot heb ik er nog een SHO clean boost in gebouwd voor het solovolume.

    Het klinkt er gaaf en is uiteindelijk toch nog een veelzijdig pedaal geworden.

    http://i916.photobucket.com/albums/a...s/PICT0517.jpg

    http://i916.photobucket.com/albums/a...s/PICT0516.jpg

    http://i916.photobucket.com/albums/a...s/PICT0518.jpg

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Ziet er netjes uit zeg! Hoe heb je die letters gemaakt?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 maart 2010
    Locatie
    Muizen
    Berichten
    1.881

    Standaard

    worden die lampen niet warm en gaan die niets doen smelten?

    Verder: dat is nu eens een home made amp se...

  4. #4

    Standaard

    Lam zal niet heel warm worden, want die draait maar op 9v. Verder zit die nog wel los en ik zoek nog een goede oplossing hiervoor. Dus oplossingen zijn altijd welkom.

    Ontwerp heb ik gemaakt in photoshop en vervolgens geprint op een Decal. Werkte goed.
    Laatst gewijzigd door gobius; 1 september 2010 om 11:00

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gobius Bekijk bericht
    Lam zal niet heel warm worden, want die draait maar op 9v. Verder zit die nog wel los en ik zoek nog een goede oplossing hiervoor. Dus oplossingen zijn altijd welkom.

    Ontwerp heb ik gemaakt in photoshop en vervolgens geprint op een Decal. Werkte goed.
    Dat moet ik ook eens uitzoeken, ziet er zeer netjes uit namelijk. Gezien de 'warboel' binnen, zou ik het buisje trouwens gewoon met een tie-wrap vastmaken. Er zijn van die 'vierkantjes' met dubbelzijdig kleefband waar een 'lusje' in zit om tie-wraps om te binden. Werkt prima.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Ziet er leuk uit. Hoe gebruik je de buizen hierin? Gewoon als triode gainstage?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    frame buigen van aluminiumgaas in't vierkant en die met boutje en moertje onder in het deksel vastzetten. Buisje erin schuiven. Als de draadjes lang genoeg zijn dat deksel en bovenkant "opengelegd" kunnen worden is het goed neem ik aan.

    Als je een boutje neemt met zo'n schuine kant. Dan kun je met een boormachine met een grotere boor een verzinkgaatje maken zodat de kop van het boutje gelijk valt met de onderkant. Anders 4 rubberen pootjes onder de onderkant.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Ziet er leuk uit. Hoe gebruik je de buizen hierin? Gewoon als triode gainstage?
    Yep, zo gebruik ik 'm inderdaad. Het is in principe gewoon de valvecaster, maar dan wat opgepimpt

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Het ziet er echt cool uit, ik moet die valvecaster eens een keer opzoeken, want ben er niet echt van op de hoogte eigenlijk.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.326

    Standaard

    Losse prints, losse relais, losse buis... Dat moet wel problemen gaan geven!

    Ik dacht dat die hele valvecaster niets voor mij zou zijn, maar na het beluisteren van dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=3cMqYlhSQ8c begint het bij mij ook te kriebelen!
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 2 september 2010 om 13:29

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top