Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 47 van 47
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Ik zou voor een Metallica sound toch in ieder geval mijn overdrive niet helemaal uit een pedaal halen, boost oké, eq oké, maar geen neppe pedaal-scheur. En de post hierboven ga ik mee akkoord.

  2. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door speedmusic Bekijk bericht
    Gek he, voor een debuutalbum en ook nog eens van een muzieksoort die volledig in de kinderschoenen stond (hard, harder, hardst) en waar maar relatief weinig mensen wat in zagen.

    Zazula eigenaar van Megaforce (founded 1982) heeft geld geleend om de opnames te betalen, alles is in twee weken opgenomen, wat zal het totale opname budget zijn geweest $1000,-- max?
    Niet gek dat de Black album een betere sound heeft, alhoewel dan zou ook st anger beter moeten klinken
    Voor de black album is Metallica bijna 8/9 maanden in de studio geweest. Dat scheelt ook wel met de 2 weken van Kill 'm All en de 3 weken van Ride the Lightning.

    Ik verwacht niet dat je de sound van the Black album in een pedaaltje kan vinden. Anders (zoals al genoemd is): Proco Rat, Mesa V-twin, etc

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Lezen jullie eigenlijk mr dynamite's vraag wel? Hij vraagt of er een pedaal bestaat die lijkt op metallica black album en niet meteen een hele amp gedoe er bij.

    Zijn hele doel is denk ik om uit zijn amp een dikke ac/dc scheur te halen en met een goed pedaal er voor metallica, dus niet meteen een dikke vette mesa amp.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  4. #44

    Standaard

    Ik heb op YouTube de gitaartrack van Enter Sandman gevonden en ik moet zeggen, echt een moeilijke sound is het niet. Ik gok op een Mesa Mark serie of iets in die richting, het is echt een erg strak en droog geluid. Maar wat het meeste voor dat geluid zorgt is goede productie en goed spelen, vooral strak, hard en consistent aanslaan.

    Ik denk dat je met een TubeScreamer > TSL het geluid wel genoeg kan benaderen. Over laag zou ik me niet druk maken, er zit nauwelijks laag in het geluid, dat is allemaal basgitaar. Mids zou ik ook niet te veel scoopen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Locatie
    In d'n Achterhoek
    Berichten
    2.802

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL Bekijk bericht
    Sorry Mr. Dynamite, maar lees je wel de reacties? Ik raad je aan de posts van Mitch nog even door te lezen.

    Studioalbums zijn altijd buitengewoon moeilijk te kopiëren.Ik weet dat James Hetfield voor de ritmegitaar van enkel Enter Sandman 12 (!) verschillende gitaarpartijen heeft gebruikt, met tal van verschillende gitaren en versterkers. Hoe kun je in vredesnaam dat geluid benaderen? En zoek je het geluid van Hetfield of van Hammett? Zit ook een verschil in...

    Als je écht dicht bij het geluid van één of andere gitarist wil komen kun je veel beter jezelf fixeren op het live geluid. Zoek goede bootlegs. Bij Hetfield is het EMG 60/81 setje het beste vertrekpunt. Heb je die? Ik raak je sterk aan die te testen. Met die pickups krijg je al dat strakkere, sterielere geluid. Dan moet het niet al te moeilijk zijn om uit die Marshall TSL dát geluid te halen. Bovendien zit veel van het geluid in de manier van spelen...

    Lees je dus ff in, kijk wat voor spullen hij allemaal gebruikt gedurende de jaren, bekijk een hoop videotjes (die van de Metallica fanclub kunnen heel handig zijn, waarin ze rehearsen net voor een show) en denk vooral na. Je hebt er niets aan nu een pedaaltje aan te schaffen zonder dat je weet met welke versterker je het gaat gebruiken...
    Mag ik hier dan even op terug komen (en vat die niet te persoonlijk op)
    Lees jij wel eens wat ik in mijn antwoorden zeg?

    Ik stel voor dat je mijn 2e reactie nog even doorleest:

    Ja klopt, ik meende zelfs dat het er 12 waren
    Maar ik wil die sound ook niet imiteren, maar benaderen. Anders had ik wel een dikke mesa aangeschaft
    Iemand nog voorstellen?
    Wat ik hier dus letterlijk zeg is dat ik niet de sound ( van Hetfield overigens ) perfect wil imiteren maar benaderen. Wat Buzzel hierboven ook zegt, als prioriteit 1 heb ik dat ik een lekkere acdc/GnR scheur wil. Daarnaast wil ik ook nog een Metallica Achtige sound hebben. Maar ik heb niet het geld om nog een dikke vette Mark 4 oid aan te schaffen, dat wil ik ook helemaal niet.
    Daarom vroeg ik me af of het niet te Benaderen is met een pedaal.

    Dus ik ben ook niet van plan om een andere gitaar aan te schaffen of een pickup swamp te gaan doen. En ik weet ook wel dat het dan veel beter gaat, en ja op den duur komt er nog wel eens een leuke superstrat maar nu nog even niet. Ook weet ik dat het misschien niet het slimste is om een pedaal aan te schaffen voordat weet op welke amp deze moet gaan komen maar dat neem ik dan maar even voor lief.

    -------------------
    Verder bedankt voor je reactie

    Voor de goede orde:
    Ik heb een Mxr 6band EQ aangeschaft, dit is wel een beetje op de gok maar voor de prijs kan ik hem ook wel weer kwijt als het niet wat is. Eerst maar eens zien hoe dit gaat werken en dan gaan we van daar weer verder
    Ook is er een TS808 achtige onderweg dus ik kan de hele boel ook nog wat boosten als het nodig is.


    Zo, dat was een lange typ

    EDIT: @Terminus, nee ik denk ook niet dat je de mids te veel moet scoopen (ik houd van mids) maar ik vind het bij een metallica sound wel passen om ze licht iets te scoopen. Verder kun je nog wel eens gelijk krijgen over die TS, dit ga ik proberen en dan ook icm een EQ.
    Laatst gewijzigd door Mr. Dynamite; 1 september 2010 om 17:26
    "Till I Cadillac"

    Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    Lezen jullie eigenlijk mr dynamite's vraag wel? Hij vraagt of er een pedaal bestaat die lijkt op metallica black album en niet meteen een hele amp gedoe er bij.
    De amp is gewoon heel belangrijk om vernoemen, aangezien hij de sound met een pedaal alleen sowieso niet zal vinden, dus samenwerking tussen pedaaltjes en amp nodig gaat zijn waarschijnlijk!

  7. #47

    Standaard

    Juist. Je kan niet over de sound van een pedaal praten als je niet weet over welke amp het gebruikt gaat worden. Elk pedaal klinkt op elke amp verschillend.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top