Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 47
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Locatie
    In d'n Achterhoek
    Berichten
    2.802

    Standaard Metallica Black Album sound in a box?

    Hey,

    Ik heb een tijd geleden een Marshall TSL 60 aangeschaft.
    Dit is omdat ik graag een clean, crunch en drive wilde. Nou goed, een hele tijd tevreden geweest maar nu doet hij niet echt meer wat ik wil.

    Dus op den duur wil ik naar een andere versterker toe die gewoon een overdrive en een clean heeft.
    Die overdrive gebruik ik dan voor acdc en GnR (eventueel met boost).

    Maar ook wil ik graag voor de wat zwaardere nummers die we spelen graag een Metallica sound hebben. En dan in het bijzonder de Black Album sound. Kill Em All vind ik maar niks qua sound, echt die dikke licht scooped mesa sound.
    Ik heb de hoop maar opgegeven om een 3 channel amp te halen. Daarom omdat ik meer crunch dan metal speel een versterker met crunch en dan een pedaal om die dikke drive te krijgen.

    Nou mijn vraag, welk pedaal gaat mij helpen om die Black Album sound te krijgen? Ik weet dat dit natuurlijk veel gevraagd is van een pedaal maar het moet wel zoiets zijn

    Leeft u uit!
    "Till I Cadillac"

    Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

  2. #2

    Standaard

    Black album is nog Mesa periode, James had dacht ik een Mk2c+. En voor de cleane stukken een Roland JC.

    Mesa-in-a-box : Vtwin ?
    Let there be rock.

    For sale : niks.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2008
    Locatie
    071
    Berichten
    512

    Standaard

    Of een Tech21 Caracter California?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Tijd om je onderschrift bij te werken. Gefeliciteerd. Eindelijk een ECHTE gitaar.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Locatie
    In d'n Achterhoek
    Berichten
    2.802

    Standaard

    De Vtwin was een logische keuze ja, maar dat gaat hem niet worden.
    Veel te duur en lomp. De Tech21 staat me niet aan qua sound dus dat is het ook niet
    "Till I Cadillac"

    Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2007
    Locatie
    Naaldwijk
    Berichten
    3.290

    Standaard

    The Black Album klinkt zo vet omdat de gitaarpartijen heel vaak zijn ingespeeld. Je hoort geloof ik acht gitaren die een partij speelt. Dat gaat je gewoon niet lukken met een pedaal.

    V-twin zou denk ik de beste oplossing zijn.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Locatie
    In d'n Achterhoek
    Berichten
    2.802

    Standaard

    Ja klopt, ik meende zelfs dat het er 12 waren
    Maar ik wil die sound ook niet imiteren, maar benaderen. Anders had ik wel een dikke mesa aangeschaft
    Iemand nog voorstellen?
    "Till I Cadillac"

    Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fireburst Bekijk bericht
    Black album is nog Mesa periode, James had dacht ik een Mk2c+. En voor de cleane stukken een Roland JC.

    Mesa-in-a-box : Vtwin ?
    V-Twin is meer een blues-bak: je kunt er bakken met gain uit halen, maar het is erg modderig. Geen Mesa Mark-achtige distortion in ieder geval.

    Probeer eens een Proco Rat. Dat pedaal gebruikte James Hetfield voor zijn Marshall JCM 800 om de eerste 2 of 3 albums op te nemen. Welliswaar niet het black album, maar met wat klooien moet daar toch een metallica-waardige sound kunnen komen. Als ik zelf een metallica-sound wil, zet ik een tubescreamer voor het crunch kanaal van mn 5150: werkt prima!

  8. #8

    Standaard

    Als ik het goed begrijp weet je nog niet over welke versterker je het pedaal gaat gebruiken? Als je er een met een FX loop hebt dan zou een EQ pedaal wel eens handig kunnen zijn, op de versterker minder bas indraaien en met de EQ bas en treble boosten en mids scoopen.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    V-Twin is meer een blues-bak: je kunt er bakken met gain uit halen, maar het is erg modderig. Geen Mesa Mark-achtige distortion in ieder geval.

    Probeer eens een Proco Rat. Dat pedaal gebruikte James Hetfield voor zijn Marshall JCM 800 om de eerste 2 of 3 albums op te nemen. Welliswaar niet het black album, maar met wat klooien moet daar toch een metallica-waardige sound kunnen komen. Als ik zelf een metallica-sound wil, zet ik een tubescreamer voor het crunch kanaal van mn 5150: werkt prima!
    3de album was al markseries
    Je kan een studio preamp voor je fx loop zetten, en de poweramp van de tsl 60 gebruiken.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2005
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    660

    Standaard

    Metallica Black album sound? Pffff... da's niet zo eenvoudig... Zoals hierboven al genoemd zijn die gitaarpartijen meervoudig opgenomen. In clips uit die periode zie je dat de heren toen echt de commerciële richting op gingen met Gibsons ES, dubbelnecks, hele dure Les Pauls en allerlei andere 'niet metal-gitaren'. Tel daarbij een batterij aan rack systemen en effecten op..

    En dan zou het me nog niets verbazen als je met een goede ESP, Peavey 5150 en een 'overdrive pedaal' het dichtst bij die sound in de buurt komt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top