Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 74

Discussie: prijzen gitaarles?

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht

    @ gitaargod:
    Ik zou oppassen met goedkope acties, het is moeilijk om van 7 euro per les naar bijna het dubbele te klimmen. Mensen haken daardoor wellicht te vroeg af. Bedenk ook dat je naam gaat krijgen goedkoop te zijn, ook daar kom je niet zomaar vanaf en het trekt wellicht het verkeerde publiek.
    Da's waar, ik denk dat ik dit ook niet meer ga doen. Dat verkeerde publiek klopt trouwens deels. De leerlingen zelf (vaak kinderen) willen graag en zijn gemotiveerd. MAAR van de ouders mag het natuurlijk weer niet kosten! Het ergste is dat naast het bezuinigen op de uitgaven voor gitaarles er ook nog eens een baggergitaartje van 40 Euro wordt gekocht. Ik heb echt medelijden met deze kinderen! Als de ouders geen geld zouden hebben, oké. Maar ze komen vaak om in het geld!!!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yordi-15 Bekijk bericht
    lol mn eerste lerares was 57,50 per maand half uur les 4 keer. En dan nog zwart ook, echt schandalig ben er weg gegaan
    Misschien erg offtopic, maar ik kan jou echt niet uitstaan. Hoezo schandalig duur?? Ik betaal voor 4x keer (45 min) per maand 80 euro, voor een leraar die conservatorium heeft gedaan. Hij geeft goed les, pusht niet, en je maakt erg snel progressie.

  3. #23

    Standaard

    Maar nu.. Wanneer geef je "zwart" gitaarles? Ik snap het niet helemaal..

  4. #24

    Standaard

    "zwart" les geef je als je inkomsten van de gitaarlessen niet opgeeft bij de belasting en er dus geen inkomstenbelasting over betaald.
    Zo hou je dus 100% over van je inkomsten.

    Als je er van uit gaat dat een professional 30% inkomstenbelasting moet betalen en ook nog 19% btw moet heffen (over 21 jaar en ouder) dan blijft er van die €10 per half uur weinig over.

    Ik kost €20,- incl btw voor volwassenen voor een les van 45 min, onder de 21 kost €17,50.
    Dat vind ik een normaal bedrag voor goede gitaarlessen. Misschien zelfs wel aan de lage kant.
    Ik werk niet met een lesboek maar ik schrijf of typ tabs uit en werk met (al dan niet zelf gemaakte) backingtracks.
    Ik woon in Purmerend en mijn leerlingen komen bij mij aan huis.
    Als ik in Amsterdam zou wonen zou ik gemakkelijk €25 kunnen vragen.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    veendam
    Berichten
    136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan91 Bekijk bericht
    Misschien erg offtopic, maar ik kan jou echt niet uitstaan. Hoezo schandalig duur?? Ik betaal voor 4x keer (45 min) per maand 80 euro, voor een leraar die conservatorium heeft gedaan. Hij geeft goed les, pusht niet, en je maakt erg snel progressie.
    hoezo kan je me niet uitstaan?
    Ik als 15 jarige verdien niet super veel en 57,50 half uur les 4 keer vind ik echt duur, dat mag ik tog zeggen of niet dan. Ze gaf wel goed les maar nu zit ik op een muziekschool voor 30 euro per maand 4 x les 45 minuten en ik heb een topleraar die ook nog hartstikke gaaf is als persoon zijnde.

    80 euro vind ik dan heel veel. Oke de kwaliteit is erg goed, maar het hoeft niet altijd duur te zijn om goed les te krijgen.

  6. #26

    Standaard

    Dus omdat jij niet zo veel verdient zou Fender ook maar Custom Shop-gitaren voor zes tientjes moeten verkopen?

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan12 Bekijk bericht
    Dus omdat jij niet zo veel verdient zou Fender ook maar Custom Shop-gitaren voor zes tientjes moeten verkopen?
    Ja waarom niet eigenlijk?

    Nee, kwaliteit heeft vaak een (hoger) prijskaartje.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 december 2001
    Locatie
    Leninabad
    Berichten
    168

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door reinierscheffer Bekijk bericht
    "zwart" les geef je als je inkomsten van de gitaarlessen niet opgeeft bij de belasting en er dus geen inkomstenbelasting over betaald.
    Zo hou je dus 100% over van je inkomsten.

    Als je er van uit gaat dat een professional 30% inkomstenbelasting moet betalen en ook nog 19% btw moet heffen (over 21 jaar en ouder) dan blijft er van die €10 per half uur weinig over.

    Ik kost €20,- incl btw voor volwassenen voor een les van 45 min, onder de 21 kost €17,50.
    Dat vind ik een normaal bedrag voor goede gitaarlessen. Misschien zelfs wel aan de lage kant.
    Ik werk niet met een lesboek maar ik schrijf of typ tabs uit en werk met (al dan niet zelf gemaakte) backingtracks.
    Ik woon in Purmerend en mijn leerlingen komen bij mij aan huis.
    Als ik in Amsterdam zou wonen zou ik gemakkelijk €25 kunnen vragen.
    Exact. We moeten ook ergens van leven. Iedereen is bereid voor een loodgieter/schilder/accountant een normaal uurtarief te betalen maar musici/muziekdocenten kunnen volgens velen van de wind leven.

  9. #29
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 september 2010
    Locatie
    WESTLAND
    Berichten
    25

    Wink

    Mijn lessen kosten €22,50 per maand. en ik krijg 2 keer in de maand les. de les duurt een uur. alles zit erop en dur aan.. Zelf een muziek programma via de computer om beter te kunnen spelen. en zodat je je zelf terug kan luisteren wat je fout doet
    Laatst gewijzigd door Red_Devill18; 21 september 2010 om 23:01

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    965

    Standaard

    @red_devill18

    hoe heet dat programma?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Duur bier DAAR krijg je Nederlanders mee over de zeik!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top