Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 74

Discussie: prijzen gitaarles?

  1. #11

    Standaard

    Nou, dan liggen de prijzen wel erg laag hoor in Volendam.
    zeker als de 'grootste' maar 13 euro kost.

    Of doet iedereen alles zwart in Volendam?

    10 euro, dat is echt een vriendenprijsje. Bij een muziekschool of zelfstandige docent die het allemaal wit moet doen ben je echt wel een heel stuk duurder uit. Reken op minimaal 30 euro voor 45 min.

    Nou vind ik dat op zich nog goedkoop. De schilder komt ook niet voor dat bedrag.

  2. #12

    Standaard

    Wie geven er in Volendam les dan, de buurman van Jantje Smit en consorten?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.027

    Music

    vandaag voor het eerst les gegeven. ging niet slecht maar ik merk wel dat ik geen ervaring als leraar heb. ik had nogal de neiging om te hard door te draven en te veel informatie te willen delen. het moet natuurlijk wel te verwerken zijn voor iemand die nog zo goed als niets kan op een gitaar. ik ben er wel achter dat een uur te lang is. zoals ik net al zei: te veel info. het effectief lesgeven zal ik moeten inkorten naar max 45 minuten.

    we zijn trouwens 20 euro overeengekomen en dat is incl. 50 km rijden.

    bedankt allemaal voor het meedenken.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    vandaag voor het eerst les gegeven. ging niet slecht maar ik merk wel dat ik geen ervaring als leraar heb. ik had nogal de neiging om te hard door te draven en te veel informatie te willen delen. het moet natuurlijk wel te verwerken zijn voor iemand die nog zo goed als niets kan op een gitaar. ik ben er wel achter dat een uur te lang is. zoals ik net al zei: te veel info. het effectief lesgeven zal ik moeten inkorten naar max 45 minuten.

    we zijn trouwens 20 euro overeengekomen en dat is incl. 50 km rijden.

    bedankt allemaal voor het meedenken.
    Lijkt me een goeie prijs, zeker met de kilometers die je maakt.

    Ik heb vrijwel altijd 45 min les gehad. Dat vind ik perfect. Heb een enkele keer 30 min gehad, vind ik toch iets te kort, maar misschien dat het voor een totale beginner wel genoeg is...

    Gebruik je trouwens een lesboek oid? Misshcien wel iets om over na te denken, zodra hij een paar akkoordjes kan slaan

  5. #15

    Standaard

    ik hoor hier bedragen genoemd worden waar mijn oren van klapperen. Waar betalen die leraren de huur van?

  6. #16

    Standaard

    Inderdaad. Hier is het overal ongeveer 15 euro per half uur. De 'echte' muziekschool is een stuk duurder.

  7. #17

    Standaard

    Ik geef les voor 12,50 per half uur, aan huis, inclusief lesmateriaal en dit geldt voor de hele gemeente waar ik woon. Daarbuiten komt er een klein beetje bij voor de km en tijd.

    Soms zijn er dagen die niet lopen of is het even komkommertijd, dan vraag ik 5 of 7,50 Euro. Dit is puur een aanzwengelmechanisme, als er dan weer een paar bij zijn gekomen gaat de prijs weer omhoog.

    In het begin van mijn lescarrière was mijn bedoeling altijd alles voor weinig te doen, puur uit een soort liefdadigheid, maar vaak krijg je dan ook veel "probeersel gitaristen", meer van "kiekn' wat wodt?" Dit soort leerlingen zijn vaak minder serieus.

    Een goede les voor 12,50 per half uur is mijn inziens oké.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    veendam
    Berichten
    136

    Standaard

    mijn eerste lerares was echt duur, 57,50 in de maand voor 4 lesjes van een half uur, heb nu een nieuwe 2 keer zo goedkoop 2 keer zo goed en 2 keer zo vet. en de lessen duren 45 min.

    Maar 50 km rijden voor een lesje? Wow das echt veel ookal krijg je er geld voor
    Laatst gewijzigd door yordi-15; 1 september 2010 om 23:19

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    veendam
    Berichten
    136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baker Bekijk bericht
    Nou, dan liggen de prijzen wel erg laag hoor in Volendam.
    zeker als de 'grootste' maar 13 euro kost.

    Of doet iedereen alles zwart in Volendam?

    10 euro, dat is echt een vriendenprijsje. Bij een muziekschool of zelfstandige docent die het allemaal wit moet doen ben je echt wel een heel stuk duurder uit. Reken op minimaal 30 euro voor 45 min.

    Nou vind ik dat op zich nog goedkoop. De schilder komt ook niet voor dat bedrag.
    lol mn eerste lerares was 57,50 per maand half uur les 4 keer. En dan nog zwart ook, echt schandalig ben er weg gegaan

  10. #20

    Standaard

    Schandalig?? Gewoon goedkoop! Ik zie bedragen die je enkel kan interpreteren als 'onkostendekking'.

    Wat ik wél logisch zou vinden is dat kinderen goedkoper uit zijn dan volwassenen. Ik wil serieus les krijgen (betaal 15 euro/uur) maar heb tegen mijn docent al eens gezegd dat ik het dubbele nog wel ok zou vinden. Als ik zelf een uurtje zwart werk, doe ik het niet voor minder.
    Echter, voor een gezin met drie kinderen die allemaal sporten en muziekles volgen wordt het voor de ouders natuurlijk wel een dure hobby. Dan vind ik bijv. 10 euro voor een half uur een mooi tarief.

    @ gitaargod:
    Ik zou oppassen met goedkope acties, het is moeilijk om van 7 euro per les naar bijna het dubbele te klimmen. Mensen haken daardoor wellicht te vroeg af. Bedenk ook dat je naam gaat krijgen goedkoop te zijn, ook daar kom je niet zomaar vanaf en het trekt wellicht het verkeerde publiek.
    Laatst gewijzigd door Gearjunkie; 1 september 2010 om 23:49

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top