Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 74

Discussie: prijzen gitaarles?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Music prijzen gitaarles?

    hoi allemaal,

    wie kan mij vertellen wat gangbare prijzen zijn om te vragen voor het geven van gitaarles, particulier?

    groeten Pasqual.

  2. #2

    Standaard

    zwart?
    Wit?
    Professioneel les?
    Per uur? Of er 45 min?
    Met of zonder les materiaal?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Music

    hartstikke zwart natuurlijk...

    het is voor een collega en dat is tevens mijn enige leerling en ik heb ook niet de intensie om hier een verdienste van te maken, dus zou ik het ook niet willen omschrijven als zwart of wit omdat het nauwelijks/geen inkomen zal zijn.
    ik zal maximaal een uur les gaan geven hoewel ik niet weet of dat wel verstandig is vanwege de aandacht vast te houden.

    ik wil graag een richtprijs weten en van daar uit bepaal ik mijn prijs omdat ik niet de hoofdprijs wil maar ook niet voor niets naar hem toe ga.

    dus niet professioneel en met een standaard accoorden boekje.

    groeten Pasqual.

  4. #4

    Standaard

    Voor een uurtje is 7,5 à 10 euro het gemiddelde dacht ik...
    Als ik het mis heb verbeter me gerust .

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2003
    Locatie
    belgie
    Berichten
    1.369

    Standaard

    depends van het niveau.
    Beginners betalen vanaf 5euro, soms kan het ook 60euro zijn. Dan zit je uiteraard als het goed is bij iemand die wel weet waar de klepel hangt.
    tmaakt niet uit wat je speelt maar HOE je t speelt
    http://www.facebook.com/pages/fractu...9162201?ref=mf

  6. #6

    Standaard

    In Vlaanderen variëren de prijzen van 15 tot 30 euro per les van 45 of 60 minuten.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Prive of groepsles maakt ook nog uit. Groepsles is vaak wat goedkoper omdat je de lestijd deelt met anderen.

    Ik heb nog nooit gehoord van E5,- voor een les, dan doe je het voor de lol. Niveau maakt niet uit, lesgeven is lesgeven en de leraar moet er gewoon van leven dus die hanteert meestal vaste tarieven. Ik denk dat tarieven van muziekscholen ook nog ns varieren per regio en hoeveel subsidie ze krijgen.
    Voor zover ik weet is priveles gemiddeld E15 per half uur (hier in de regio). Een half uur is dan ook lang zat, veel langer kun je je aandacht niet vasthouden en meestal (als de les wekelijks is) heb je dan al genoeg stof om thuis op te studeren. Maar als het een collega is met wie je het goed kunt vinden, zal de les wellicht wat minder intensief en wat meer gezellig zijn. Drie kwartier zal dan wellicht wenselijker zijn.

    Het maakt ook uit hoeveel ervaring jij hebt in lesgeven. Ik weet niet of het voor jou ook voor het eerst is? Je moet een beetje een inschatting maken van wat jij denkt dat jij als leraar waard bent (wat heb je te bieden?). En ik neem aan dat je het niet doet om van rond te komen? Als je ervaring hebt zou max. E10,- per les mijns inziens een mooie prijs zijn. Voor hem is dat goedkoper dan naar een muziekschool gaan, en jij houdt er een leuk zakcentje aan over.
    Laatst gewijzigd door Rutger; 30 augustus 2010 om 11:14
    -

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    hartstikke zwart natuurlijk...

    het is voor een collega en dat is tevens mijn enige leerling en ik heb ook niet de intensie om hier een verdienste van te maken, dus zou ik het ook niet willen omschrijven als zwart of wit omdat het nauwelijks/geen inkomen zal zijn.
    ik zal maximaal een uur les gaan geven hoewel ik niet weet of dat wel verstandig is vanwege de aandacht vast te houden.

    ik wil graag een richtprijs weten en van daar uit bepaal ik mijn prijs omdat ik niet de hoofdprijs wil maar ook niet voor niets naar hem toe ga.

    dus niet professioneel en met een standaard accoorden boekje.

    groeten Pasqual.
    In dat geval zou ik gewoon een tientje per uur vragen.
    Ik heb dat ook een keer gedaan. 5 kennismakingslessen voor een knulletje dat zo graag wou gitaar spelen. Z'n ouders hadden gezegd, vraag eerst Baker maar es.

    Ik vroeg 50 euro voor tien lessen, en dan kreeg hij van mij een oefengitaar gedurende die 5 weken. Het kereltje was hartstikke enthousiast!
    Hij heeft veel geleerd in die 5 keer. Ik ook. Namelijk dat lesgeven een vak is

    Daarna mocht ie op "echt" gitaarles en kreeg hij van z'n ouders een eigen gitaar.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Music

    @Baker en @Rutger: zoals jullie het beiden omschrijven kan ik me goed in vinden.
    ik weet wat ik kan vragen en inderdaad zal een biertje er ook wel bij horen.

    bedankt allemaal!

    groeten Pasqual.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Locatie
    Volendam
    Berichten
    825

    Standaard

    In Volendam is de gemiddelde prijs 10 euro per uur.
    Bij 'de grootste' gitaarleraar is het inmiddels 13 euro ofzo,
    maar er zouden gerust ook gitaarleraren zijn die het voor 7,50 doen ofzo, hoewel ik die niet ken.

    10 euro voor een uur is een redelijke prijs.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    sorry dat ik gilmore schreef! maar ik ben ook niet echt een the doors liefhebber geweest.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top