Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 15 EersteEerste ... 5131415
Weergegeven resultaten: 141 t/m 147 van 147

Discussie: Studio Monitoring

  1. #141
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    1.026

    Standaard

    Ik vind dit wel een handig en overzichtelijk ding:


    Zijn 2e hands vast voor weinig te krijgen.
    Ze komen met een opzetplaatje waarmee je ze op een mic stander kunt schroeven. In de praktijk erg makkelijk.
    Wel onhandig is de externe voeding.
    Check it out.
    No Wuckin Furries
    Band: www.hellbike.nl
    4 Sale : ff niks te koop
    www.hotwiel.nl

  2. #142
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    ah mooi, Goeie tip! ik zal ze eens in de gaten houden!

    Zelf had ik dit in gedachten:

    Is nieuw helemaal niet duur (E66,-) en voldoet aan een hoop functies voor het monitoren wat ik van plan ben!
    Zo heeft hij 8 mono line ingangen en een aux, handig!

    Ik heb trouwens een aantal vragen m.b.t. de volgende fase van mijn plan.Mss doe ik die even tzt in een nieuw topic, dit topic is zo vol, en het gaat toch over een ander onderwerp...
    Laatst gewijzigd door skabouter; 26 september 2010 om 21:24

  3. #143
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    1.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabouter Bekijk bericht
    Is nieuw helemaal niet duur (E66,-)
    Da's echt goedkoop!
    No Wuckin Furries
    Band: www.hellbike.nl
    4 Sale : ff niks te koop
    www.hotwiel.nl

  4. #144
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Smile

    Allrighty, lang niet gepost hier... Maar dat wil niet zeggen dat het even stil stond! Er is veel gebeurd laatste tijd!

    Allereerst zijn er vele nieuwe mixers gearriveerd voor de muzikanten headphonemixen. zo kunnen ze allemaal hun ding doen. Hier zijn de mixers:


    Alle nieuwe Aux en verbouwde Insertkabels zijn in elkaar, en netjes gelabeld! Flinke bundels kabels, van 10meter! Het geheel past niet door de ouwe kabelpijp, die zag er zo uit:


    Die hebben we verwijdert, en nu komt er een soort koof voor de kabels. Die pijp was heel irritant, kreeg je niets doorheen, je kon niet zomaar een lijntje bijleggen. Nu wordt het heel flexibel, de koof gaat open en dicht kunnen met luiken, zodat je makkelijk zonder een extra touw de kabels erdoorheen kan leiden. In no-time kan ik nu nieuwe lijnen bijleggen als dat nodig is! We zijn nu zover, maar het geheel moet nog afgedicht worden, en volgegooid met weetikwatvoor isolatie:


    De headphonemix voor de drummer is al erg goed aan het worden! Een echte stereo ruimte wordt gecreeerd op de headphone, alle drumonderdelen komen gescheiden binnen op de Boss mixer, dus valt vrij te regelen, pannen en te EQen! Verder zit er een (Korg) reverb unit in de aux van die mixer, zodat je naar smaak galm kan toevoegen op ieder van de sporen (bijv snare en de toms):


    Verder ben ik wat bezig geweest met de nieuwe mixers, en kabels aanleggen. Het is nog niet af, moet nog 1 en ander gebeuren maar eind vd week denk ik dat het wel werkbaar kan zijn! bij vlugge individuele tests werkt het prima! headphone mixen kunnen dan individueel geregeld worden, zijn stereo, en hebben flexibele controle!
    Onder dat plankje is nu een patchbay gemonteerd, daar loopt alles door! Erg handig.


    JEEEEEEEJ vorderingen!! Gaat de goeie kant uit!

    Nog grote dank aan iedereen die hier gereageerd heeft voor de hulp, en de geestelijke ondersteuning!
    Laatst gewijzigd door skabouter; 31 oktober 2010 om 22:33

  5. #145
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Respect man, jij zit niet stil! Als ik de jackpot win krijg je mijn studio plus het enorme woonhuis gratis.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #146
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    dankje En haha, dan duim ik mee dat jij die loterij wint!!

    Het is wel druk geweest ja, zeker omdat er ook gewoon opgenomen werd tussendoor (zo`n 2x per week). Maar het wordt een mooi systeem. Ik vind het nu heerlijk om te drummen met die goeie headphonemix op, ben in korte tijd veel beter geworden. komt omdat je nu echt kraakhelder en goed hoort wat je speelt! stukken aangenamer!

  7. #147

    Standaard

    Goed bezig hoor, petje af.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top