Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    101

    Standaard ux1 als geluidskaart?

    Ik heb een probleem met mijn line 6 pod ux1. Ik heb al veel zitten googelen over dit onderwerp maar heb er niet veel over gevonden, dus leek het me handig om een nieuw topic te openen.

    Het ding is: ik wil graag mijn speakers rechtstreeks op mijn ux1 aansluiten, zodat ik de ux1 kan gebruiken als externe geluidskaart. Nu heb ik twee goede en redelijk kleine kef boxjes staan (geen computer speakers), die allebei een snoer hebben waar 2 soort van mini jack plugjes aan zitten. In totaal dus 4 plugjes om aan te sluiten. Aan de achterkant van de ux1 zitten 4 aansluitpunten. 2 Line inputs, 1 monitor in en 2 analog outs. Ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen en wat ik waar aan moet sluiten etc., is er iemand die me kan helpen?

    Alvast bedankt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Lijkt mij dat die 2 analog outs je gewone uitgangen zijn toch? Links en rechts.

    Ik snap alleen niet zo goed waarom je 2 speakers in totaal 4 pluggen hebben...

    Anders kon je gewoon zo'n verloopje van mini naar gewone jack erop zetten en inpluggen in je ux1.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Vught
    Berichten
    2.339

    Standaard

    Snap dat van je speaker kabels ook niet helemaal, moeten die kabels normaal nog in een versterker samenkomen?

    Heb je er geen plaatje van?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    101

    Standaard

    Ja, de kabels worden normaal gesproken in een versterker gestoken. Ik heb begrepen dat er ook verloopstukjes van mini naar gewone jack zijn waar je twee mini's in kunt doen. Zou dat de oplossing zijn, als ik die gewoon in de outs stop?

    Dan komt bij mij de vraag op wat er dan met de twee input ingangen op de ux1 moet gebeuren?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Niets lijkt me, input is voor een inkomen signaal.
    Bovendien lijkt het me geen slecht idee om de handleiding eens goed door te lezen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    101

    Standaard

    Gedaan, de manual op internet, heeft niets opgeleverd. Bovendien zit er geen echte handleiding in de doos van de ux1 als ik met niet vergis. En aangezien ik geen ster ben in technische dingetjes, leek het me handig om mijn vraag hier te stellen. In ieder geval bedankt voor de hulp tot dusver.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Als ie normaal gesproken op een versterker aangesloten moet worden dan zul je er waarschijnlijk alsnog een versterker tussen moeten zetten toch? Aangezien ze dus passief lijken te zijn....

    Ik ken de ux1 niet maar die zal waarschijnlijk niet genoeg vermogen leveren aan je speakers.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Berichten
    169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Highway49 Bekijk bericht
    Als ie normaal gesproken op een versterker aangesloten moet worden dan zul je er waarschijnlijk alsnog een versterker tussen moeten zetten toch? Aangezien ze dus passief lijken te zijn....
    Inderdaad.

    UX1 -> versterker -> (passieve) luidsprekers

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    101

    Standaard

    Probleem opgelost, bedankt voor de hulp. Inderdaad, het was gewoon een kwestie van een versterker ertussen zetten en het juiste snoertje.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top