Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 90
  1. #81

    Standaard

    Ik ben nog maar een jonkie en heb dit dus nog nooit mee gemaakt, maar ik zou het niet fijn vinden als mijn gear onder bier komt te zitten, paar druppels zal me een zorg zijn. Maar als er echt volle glazen overheen regenen ....

    Als pedalen nou waterdicht zijn dan gooien ze maar raak :')
    Laatst gewijzigd door ThaBluesBreaker; 21 februari 2011 om 01:07


    "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL Bekijk bericht
    Ook dodelijk: optreden in een stampvolle en benauwde kroeg zonder podium. En je staat ook nog eens naast een lange bar... al blues spelend voor dronken publiek.
    Oh ja man, dronken bluespubliek is me wat. Een groot feest, maar de stemming kan ook zó omslaan. Ik heb echt weleens halverwege een nummer razendsnel mijn spullen gepakt en ben zonder om te kijken naar mijn auto gelopen en naar huis gereden. 1 grote matpartij waarbij de betonnen bloembakken en houten tussenwandjes door de lucht vlogen. Sowieso wel vaker knokpartijen gezien vanaf het podium, o.a. een dronken psychopaat die echt bewust op zoek naar ruzie en vervolgens door de potige barkeeper hardhandig naar buiten werd gegooid. Toen we 1,5 uur later hadden afgebouwd en gingen inladen, lag-ie er nog in een plasje bloed (er was iemand bij die 'm hielp hoor). Scary shit.

  3. #83
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Met bluespubliek eigenlijk weinig last gehad.
    Gelukkig ook nooit bier 't podium opgegooid gekregen. Wel een keer wat druppels toen we achter kippengaas speelden, maar toen we vóór het optreden dat kippengaas zagen hangen met een glas-opvangbak aan de onderkant, was wel duidelijk dat dat er een beetje inzat .
    Gelukkig ook genoeg ruimte achter dat gaas, zodat we niet constant in een druppelregen stonden.

    Bier voor de band wordt vaak netjes aan de zijkant van 't podium geplaatst (idd niet op de versterker), zodat we 't zelf verder kunnen vervoeren naar het einddoel.

    Wij hebben eerder last van de duidelijk niet zo blues-locaties. Bij de opening van het strandseizoen bijvoorbeeld mensen die hun stink-kinderen niet een béétje bij de spullen vandaan houden.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  4. #84

    Standaard

    Voorprogramma Normaal, haha, ik was de enige die wist wat er zou gaan gebeuren en vooral ook de enige die verschoond is gebleven. We hadden twee achtergrondzangeressen die 100% mikpunt waren en helemaal aan de andere kant stonden.

    Over mikpunt gesproken, bij die zangeressen stond Mik Heine de andere gitarist. Die heb ik die avond alleen maar met een doekje over zijn spullen aan de haal gezien. Niemand van ons, ook de zangeressen waarbij het bier rijkelijk in de decolettees gutste, had het willen missen.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  5. #85
    Junior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Alphen Gld
    Berichten
    29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    ...Sowieso wel vaker knokpartijen gezien vanaf het podium,...
    Ja, dan zie je opeens zo'n kluwen mensen die van links naar rechts door het publiek knalt.

    Maar je weet wat Frank Zappa in Berlijn deed met zijn The Mothers of Invention toen het publiek op het podium dreigde te komen hè. Liet de band bijna tien minuten één 'ugly chord' spelen en het werkte ook nog. Fragment staat nog op één van zijn cd's.
    'Don't mind your make-up, you'd better make your mind up' (Frank Zappa)

    www.vulvasonic.com

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Wij hebben eerder last van de duidelijk niet zo blues-locaties. Bij de opening van het strandseizoen bijvoorbeeld mensen die hun stink-kinderen niet een béétje bij de spullen vandaan houden.
    Sowieso een onderwerp op zich waard, strandtenten... zie je spullen maar heel te houden met al dat zand, parkeren om uit te laden is bijna onmogelijk, de hele band plus lichtinstallatie en P.A. mogen over 1 Blokker verlengsnoer dat met plakband gerepareerd is en midden over de dansvloer loopt. Als de bassist hard aanslaat dimmen de lichten. Ik heb bij zulke tenten zulke gevaarlijke dingen maar nét goed zien gaan, ook inderdaad met kinderen. Hoe gezellig de sfeer ook kan zijn, hier moet je als band echt kritisch over nadenken of zelf ter plekke kijken voordat je ja zegt.

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2010
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    132

    Standaard

    Ik moet als ik dit topic lees denken aan een optreden van Claw Boys Claw, lang geleden ('86 geloof ik) op Pinkpop. Zanger Peter te Bos krijgt een of ander vaag platgetrapt broodje naar zich toegeworpen. Onder het zingen raapt 'ie het op en begint er smakelijk van te eten...

    Bierwerpen vind ik asociaal en bovendien is bier te lekker om zomaar weg te gooien. Heel stiekem verdenk ik soms enkele werpers van het feit dat ze niet zoveel kunnen hebben qua alcohol en er dan maar simpelweg mee gaan gooien.. Doet me denken aan pubertjes die moeite hebben met een halve liter en dan maar alvorens het blikje te openen even olijk er mee gaan schudden...Ik vind het sukkels.

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Tweetie Bekijk bericht

    Maar je weet wat Frank Zappa in Berlijn deed met zijn The Mothers of Invention toen het publiek op het podium dreigde te komen hè. Liet de band bijna tien minuten één 'ugly chord' spelen en het werkte ook nog. Fragment staat nog op één van zijn cd's.
    Haha dat is wel BRILJANT!

  9. #89

    Standaard

    Strapping Young Lad op Waldrock (jaartal kan ik even niet opkomen), gooit iemand een pot bier naar devin en mist op een haar na waarop devin zeer droog en weinig onder de indruk reageert met een "you missed sucker!"

    En 2 jaar gelden op de eindhoven metal meeting was het weer raak toen iemand een vol pot bier lanceerde in de richting van de zanger van exodus.
    Hij miste natuurlijk en de frontman's reactie was "next time at least throw an empty cup!" ,a waste of beer.
    Ik hoop dat hij weg was toen the wall of death werd ingezet want als ik hem was zou ik daar dan niet willen staan

    In 1996 heb ik een keer gezien dat iemand op een klein festival tijdens een gig van dead head of de band inner fear een beker pils op het podium gooide en dat er toen een paar stoppen uit vlogen dat kan natuurlijk ook gebeuren, het was een festival met max 200 personen dus die gast stond meteen vol in de picture en heeft zich verder gedeist gehouden.
    Na een half uur kon de show weer verder.

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door buescher1964 Bekijk bericht
    Bierwerpen vind ik asociaal en bovendien is bier te lekker om zomaar weg te gooien. Heel stiekem verdenk ik soms enkele werpers van het feit dat ze niet zoveel kunnen hebben qua alcohol en er dan maar simpelweg mee gaan gooien.. Doet me denken aan pubertjes die moeite hebben met een halve liter en dan maar alvorens het blikje te openen even olijk er mee gaan schudden...Ik vind het sukkels.
    Bovendien ook een erg dure hobby dat biergooien.. als je ziet wat een biertje tegenwoordig kost.
    Toooooooooooooooone!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top