Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
  1. #21

    Standaard Open structuur

    Hi
    @Niels en Basvarken
    Werd net wakker en realiseerde mij dat ik een vreselijk stomme fout heb gemaakt. Eerst waarschuw ik voor gedeeltelijk schuren van een body met hout van een open structuur en later zeg ik dat het wel kan. Ik word terecht door Basvarken op de vingers getikt. Neem me niet kwalijk. Ik weet niet waar ik heb gezeten met mijn hoofd.
    Met vriendelijke groet Gus

  2. #22

    Standaard

    Ik ben ondertussen een stuk verder met mijn gitaar: geschuurd, gefilled en gestaind en gelakt.

    Foto's post ik al ik klaar ben

    Maar nu een kort vraagje: er zitten nu 8 lak lagen op, en de spuitbus is leeg, dus het spuit gedeelte is nu klaar. Ik wil het nu een week goed later drogen, moet dit in een warme omgeving (naast de verwarming) of in een koude omgeving (in de schuur)? En is een week genoeg als ik daarna wil schuren en polijsten?

    Alvast bedankt
    http://www.oscilloaudio.nl dealer van
    Frudua Direct Deal versterkers en gitaren
    R&R Sound versterkers

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels Verkaik Bekijk bericht
    Ik ben ondertussen een stuk verder met mijn gitaar: geschuurd, gefilled en gestaind en gelakt.

    Foto's post ik al ik klaar ben

    Maar nu een kort vraagje: er zitten nu 8 lak lagen op, en de spuitbus is leeg, dus het spuit gedeelte is nu klaar. Ik wil het nu een week goed later drogen, moet dit in een warme omgeving (naast de verwarming) of in een koude omgeving (in de schuur)? En is een week genoeg als ik daarna wil schuren en polijsten?

    Alvast bedankt
    Uiteraard in een warme omgeving... Ik zou hem niet direct naast de verwarming hangen (denk ook aan je hout!!), maar in een verwarmde ruimte is prima.

    Een week drogen voor het polijsten lijkt mij wat weinig. De uithardingstijd is natuurlijk wel afhankelijk van de soort lak die je hebt gebruikt. Ik vind dit niet zo snel terug in het topic, dus welke laksoort?

  4. #24

    Standaard

    Hij ligt er een halve meter vanaf...dus wat verder weg leggen?

    Ik heb celluloselak gebruikt.

    http://guitarsupplies.nl/index.php?i...aid=70&lang=NL
    http://www.oscilloaudio.nl dealer van
    Frudua Direct Deal versterkers en gitaren
    R&R Sound versterkers

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    hou dan het liefst een week of 3 aan minimaal, ik doe zelf regelmatig 4 weken just in case
    maar met 3 weken is het te doen

    als je na 1 week gaat polijsten dan zal je lak er best goed uit gaan zien maar na 2 weken is de lak weer verder uitgehard en zul je weer een sinasappelhuid terug zien en een wat doffere lak
    life sucks and then you die

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels Verkaik Bekijk bericht
    Hij ligt er een halve meter vanaf...dus wat verder weg leggen?

    Ik heb celluloselak gebruikt.

    http://guitarsupplies.nl/index.php?i...aid=70&lang=NL
    Ja, ik zou hem er wat verder vanaf leggen, puur voor het hout. Ook gitaren die compleet af zijn zet ik niet direct naast de verwarming. Te bang dat er dingen gaan kromtrekken. Wellicht compleet niet nodig, maar ik ben liever voorzichtig.

    Cellulose moet je toch wel een maand laten uitharden.

    Waarom heb je overigens besloten om tevreden te zijn met slechts 8 lagen? Als je een beetje meer leeswerk doet, zie je toch dat de meesten minimaal 20 lagen cellulose spuiten. Tussen elke laag moet je dan goed schuren. Uiteindelijk krijg je zo een dunne en spiegelgladde laag.

  7. #27

    Standaard

    Ik heb de gitaar maar ver van de verwarming weggelegd.
    De spuitbus was leeg, vandaar dat ik dacht dat het wel goed was, en dacht ergens gelezen te hebben dan 6 lagen goed was.

    Er zit nu dus 400 ml op.

    Jouw advies, nog een bus kopen en die er op spuiten?
    http://www.oscilloaudio.nl dealer van
    Frudua Direct Deal versterkers en gitaren
    R&R Sound versterkers

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels Verkaik Bekijk bericht
    Ik heb de gitaar maar ver van de verwarming weggelegd.
    De spuitbus was leeg, vandaar dat ik dacht dat het wel goed was, en dacht ergens gelezen te hebben dan 6 lagen goed was.

    Er zit nu dus 400 ml op.

    Jouw advies, nog een bus kopen en die er op spuiten?
    Met een andere lak zou 6 lagen prima kunnen zijn. Cellulose is echter erg dun. Ik zou er inderdaad nog een bus op spuiten. Wellicht kunnen anderen dit bevestigen danwel ontkrachten.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    het gaat er een beetje op hoeveel prep werk je voor het lakken hebt gedaan, als je een grove onderlaag hebt en je gebruikt de lak om alle oneffenheden op te vullen dan heb je wel meer lak lodig, is de onderlaag goed gevuld en glad dan kun je met 6 lagen klaar zijn
    life sucks and then you die

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Als je een beetje meer leeswerk doet, zie je toch dat de meesten minimaal 20 lagen cellulose spuiten. Tussen elke laag moet je dan goed schuren. Uiteindelijk krijg je zo een dunne en spiegelgladde laag.[/QUOTE]


    Ik lees dit nergens,bovendien kom ik nooit boven de 10 lagen uit en schuren tussendoor....tja doe ik nooit...de cellulose versmelt toch met elkaar dus onnodig....

    JJ
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top