Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2010
    Locatie
    Markelo, Overijssel
    Berichten
    283

    Standaard

    je MOET hem dan helemaal schuren en dan een kleur geven (candy apple red = aanbevolen...) en als je ervaring hebt en een spuitpistool kun je 2 kleuren spuiten //// je kan ook stainen met beits als je dat wil maar 2 kleurig word dan al lastiger

  2. #12

    Standaard

    ik hoef geen 2 kleurig, ik wil alleen een kleur die doorzichtig is, en eventueel iets verloop heeft over de gitaar.

  3. #13
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels Verkaik Bekijk bericht
    ik hoef geen 2 kleurig, ik wil alleen een kleur die doorzichtig is, en eventueel iets verloop heeft over de gitaar.
    Bookmatched fineer op de voorkant en dan een burstspuiten met zwart?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    Kleuren met beits en het maken van een burst leer je hier:

    http://www.finewoodworking.com/Mater....aspx?id=30182

    Dit gaat ook prima met de clou poederbeits. Dit lijkt lastig, maar dat valt dus werkelijk 100% mee.

    Maar het gaat hier over het schuren. Als je gaat schuren, zit je al snel aan de hele gitaar schuren. En nog steeds blijft dit een vreselijk karwei. Als ik voor de keuze zou staan, kocht ik een nieuw blok hout en maakte ik de body gewoon na. Dan zou ik ook een stuk sneller klaar zijn.

  5. #15

    Standaard Beter laat dan nooit?

    Hi
    Kom nu pas achter dat dit draadje loopt. En ik kende de gitaar niet, dus ik heb alweer wat opgestoken.
    Ik zou, voordat ik zou beginnen met schuren, proberen na te gaan of het hout een open of een dichte structuur heeft. Als het een open stuctuur heeft, zullen poriën en heel kleine spleetjes in het hout zijn volgespoten met filler of kleurlak.
    In dat geval is schuren, met het oog op een andere transparante afwerking waarschijnlijk onhaalbaar, tenzij je er echt een millimeter wilt afschuren.
    Zouden die apen er niet toe te bewegen zijn je een onbewerkte body te verkopen voor een net prijsje? Dan heb je een originele body en niet het gepruts, dat je eerst het werk van een ander ongedaan moet maken.
    Ik trek je ambachtelijke kwaliteiten niet in twijfel; ik vraag mij alleen af of de gebruikte houtsoort zich ertoe leent.
    Ik ben benieuwd wat het reaultaat zal zijn, want het lijkt mij een heerlijk gitaartje.
    Vriendelijke groet Gus

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Hi

    Ik zou, voordat ik zou beginnen met schuren, proberen na te gaan of het hout een open of een dichte structuur heeft. Als het een open stuctuur heeft, zullen poriën en heel kleine spleetjes in het hout zijn volgespoten met filler of kleurlak.
    Ik heb geen idee of dat er iets mee te maken heeft, maar de body is wel gigantisch zwaar, maar of dat de ook een dichte structuur betekent

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Hi
    In dat geval is schuren, met het oog op een andere transparante afwerking waarschijnlijk onhaalbaar, tenzij je er echt een millimeter wilt afschuren.
    Zouden die apen er niet toe te bewegen zijn je een onbewerkte body te verkopen voor een net prijsje? Dan heb je een originele body en niet het gepruts, dat je eerst het werk van een ander ongedaan moet maken.
    Ik trek je ambachtelijke kwaliteiten niet in twijfel; ik vraag mij alleen af of de gebruikte houtsoort zich ertoe leent.
    Ik ben benieuwd wat het reaultaat zal zijn, want het lijkt mij een heerlijk gitaartje.
    Vriendelijke groet Gus

    Een nieuwe body vragen is opzich wel een optie.

    Als ik zelf een body maak heb ik meteen het gevoel alsof ik een hele nieuwe gitaar maak, en het dus niets meer te maken heeft met de orginele gitaar.

    Ik heb zelf ook niet de tools om een body te maken, maar ik ben student aan de tu delft waar ze cnc freestafels hebben, dus als ik een 3d bestandje maak en een goed stuk hout heb moet dat wel goed komen denk ik.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels Verkaik Bekijk bericht
    Ik heb zelf ook niet de tools om een body te maken, maar ik ben student aan de tu delft waar ze cnc freestafels hebben, dus als ik een 3d bestandje maak en een goed stuk hout heb moet dat wel goed komen denk ik.
    Ik ben er vrij zeker van dat ze daar ook wel de middelen om je oude body exact na te maken, of je nu het juiste 3d bestandje hebt of niet

  8. #18

    Standaard scheuren leuker dan schuren?

    Hi
    Mahonie body, dus hout met een tamelijk dichte structuur. Misschien was ik te vroeg bezorgd. Zou dus qua hout moeten lukken.
    Succes!
    Ik zal deze draad blijven volgen. En wat een lekker gitaartje!
    Met vriendelijke groet Gus

  9. #19

    Standaard

    Duh! Sjaak. Mahonie heeft juist een extreem open structuur. Een van de hout soorten waarbij je ontzettend veel met poriënvuller in de weer moet.

    Een houtsoort als Esdoorn is veel dichter van structuur en daarbij is poriënvullen nauwelijks nodig.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Wellicht heb je je vraag ook gesteld op het monkeylord forum (gezien het concept achter deze gitaar)? FF snel snuffelen daar gaf de volgende info: "Ive had to put the prices up a little bit because ive found out to remove the current finish on the ML2's involves a lot of scraping and then bathing/scrubbing the guitar with acetone a few times so..."
    Komt uit dit topic: http://www.monkeylord.co.uk/forum/vi...8c4fb0381ec01e

    D'r zit daar dus in ieder geval iemand die wel vaker met het bijltje gehakt heeft.

    [edit] nog een link: http://www.monkeylord.co.uk/forum/vi...8c4fb0381ec01e
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top