Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard Zoekfunctie - 60 seconden wachten

    Een van de mooiste dingen van het forum hier vind ik de enorme kennis die er zit. Zowel in de forumleden, als in de berichten die geplaatst zijn.
    Als iemand wat wil zoeken, beperkt de zoekfunctie ons allen behoorlijk daarin. Wat heb je nou aan veel kennis, als je het niet fatsoenlijk kan opzoeken?

    Nu weet ik weet ik wel dat je het via Google kan zoeken, maar dat vind ik toch minder prettig werken. Verder weet ik ook wel deze beperking erop zit om de server te ontlasten, maar:

    Mag alsjeblieft die onzinnige beperking eraf?
    Ik vind het gewoon zonde van de beschikbare kennis en het weerhoudt mij ervan het forum te gebruiken waarvoor het eigenlijk is..

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Je zegt dat je snapt dat het is om de server te ontlasten. Dat is niet voor niets. Zonder die beperking zou het forum ontzettend traag worden, en het is al geen voorbeeld van hyperspeed.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    1.452
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Bertman Bekijk bericht
    Je zegt dat je snapt dat het is om de server te ontlasten. Dat is niet voor niets. Zonder die beperking zou het forum ontzettend traag worden, en het is al geen voorbeeld van hyperspeed.
    Ik ben geen database-administrator, maar ik weet wel dat queries tijdrovend kunnen werken.
    Maar op diverse andere fora flitsen de resultaten van zoekacties je om de oren.
    M.i. is dit geen probleem van de zoekfunctie zelf, maar de diverse topics die meer dan 1000-den berichten bevatten.
    Dan dan heb ik nog niet eens over 'off-topic'

  4. #4

    Standaard

    Je hebt voor een forum als dit niet eens zo'n heel krachtige server nodig.
    Afhankelijk van wat voor DB erachter hangt kun je de queries aanpassen en indien nodig, de database structuur herzien.
    Juiste indexes/tablespaces etcetera; alles kan een hele hoop schelen.
    Ik heb op mijn werk zelfs op een oude p4 dell een inventory database hangen waar een zooi gebruikers op connecten. Dat ding heeft miljoenen records en doet het nog lachend.
    Staat er bijv een tablespace niet goed of een index, dan kan het hele zooitje supertraag en zwaar voor het systeem worden.
    Er zijn alleen geen gouden regels hiervoor, omdat dit verschilt per DB systeem.
    Ook de manier van queries schrijven kan enorm veel invloed hebben op de prestaties en hier heb je ook geen echte best practice in.
    Oracle heeft bijv om goed te presteren heel andere aanpak nodig dan, ik noem, een MySQL.
    En in de laatstgenoemde heb je bijv de MyISAM vs InnoDB kwestie, die per table enorm kan verschillen.

    Veel software die ik heb gezien van fora is dramatisch slecht. Veel stamt af van beginsels en is stomweg uitgebreid en nooit nagedacht over logische structuren.
    Ik weet haast zeker dat je beter in de source kan duiken om te kijken wat je daar kunt doen en in je configuratie.
    Daar bereik je meer mee dan stomweg steeds meer spierballen ertegenaan te gooien. Die kosten namelijk per maand redelijk veel geld.
    Tic Nerveux

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Maar moet je dan niet over een flinke bak programmeerkennis beschikken? Ik heb de indruk dat deze forumsoftware ook maar een standaardpakketje is.

  6. #6

    Standaard

    Anno 2010 is het echt een non-argument om het op serverload te gooien. Dit zal de reden ook niet zijn denk ik, kan me niet voorstellen dat db (zonder index neem aan? Stel je voor ) zó ruk is ingedeeld dat het ten koste gaat van snelheid...

    Dit verhaal doet me trouwens denken aan een presentatie van Oracle, die zouden een bootcamp op moeten richten voor GN .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2007
    Locatie
    Ede
    Berichten
    206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chocola Bekijk bericht
    Anno 2010 is het echt een non-argument om het op serverload te gooien
    +1 en tien tekens

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2003
    Locatie
    deurne/ meijel
    Berichten
    695

    Standaard

    wil me totaal niet mengen in de discussie of het wel of niet technisch mogelijk/ moeilijk zou zijn, ik ben het echter wel helemaal eens met de initiele opmerking.
    Ik wil wel eens denken: ALWEER iemand die met een vraag komt die al 100 keer beantwoord is, zoek eens een keer zelf in het forum, maar als ik dat dan zelf ga doen ben ik het na een keer 1 minuut wachten ook al beu. Zou echt zeer wenselijk zijn om sneller en makkelijker te kunnen zoeken.

  9. #9

    Standaard

    Ja, eigenlijk is het ook gewoon een ontzettend kutforum.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2003
    Locatie
    deurne/ meijel
    Berichten
    695

    Standaard

    als je genoeg van deze posts erin gooit wordt het dat misschien wel ooit ja.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top