Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 678910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 91
  1. #71

    Standaard

    YEK: je kunt er 8 kwijt in stompboxmode, 4 per preset.



    FX scherm:


  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kingfisher Bekijk bericht
    Voor mij eigenlijk minder: hoeveel effects kan je eigenlijk aan elkaar rijgen zonder dat je daarme je tone volledig naar de knoppen helpt. Als je iets wil dat niet klinkt als een gitaar, koop dan een synth?

    Ik hoopte eigenlijk op een amp sim voor accoustisch werk. Waarom vergeten ze die toch altijd?

    Noppes, dat bedoel ik niet. Het gaat er om dat je de effecten tot je beschikking hebt, ze hoeven niet aan te staan. Een virtueel pedalenbord dus.

    Voorbeeld: de HD500 kan 8 effecten in een preset hebben. Dingen als een volumepedaal, noise gate, wah, eq, fx-loop, etc gaan daar nog vanaf. Dan delay, reverb etc. Je houdt weinig ruimte over voor andere normale dingen als chorus, flanger etc. Nog daargelaten verschillende settings voor hetzelfde effect etc.

    Dus stel dat je lekker bezig bent in een Fender preset waarin geen phaser zit, terwil je die net even wilt indrukken. Je moet dan vooraf een 2e Fender preset gemaakt hebben waar ie wel in zit en er snel naartoe kunnen schakelen. Omdat ik van flexibiliteit houd, werkt dat voor mij niet.

    Een amp voor acoustisch werk is overbodig. Als ie een goed element heeft, kun je met wat eq'en, reverb en zo een prachtig akoestisch geluid krijgen. Op de Axe-Fx tenminste maar ik vermoed dat dat op de HD500 ook zo is. Wil je verschilende typen akoestisch geluid, dan zijn verschillende cabs (IR'en) een betere oplossing dan een amp.
    Laatst gewijzigd door Yek1; 18 oktober 2010 om 14:03
    Alexander van Engelen

  3. #73
    Member
    Geregistreerd
    11 februari 2009
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert v.d. Hanenberg Bekijk bericht
    Ik heb de Pod HD500 'n aantal dagen uitgeprobeerd maar uiteindelijk weer teruggebracht.
    Hoi Robbert,

    Ik ben tot dezelfde conclusie gekomen na een aantal dagen en heb de HD500 ook teruggebracht. In eerste instantie vond ik het gevoel en de dynamiek beter dan de POD X3.
    Na veel tweaken, veel patches proberen en met meerdere gitaren proberen is er iets in de sound wat me mateloos irriteert. Er zit een irritant fizzy geluid in wat veel opvallender is dan bij de X3L. Mijn ervaring met 'normale' amps (Boogie, Marshall, Fender etc.) is dat dit niet of nauwelijks zo extreem aanwezig is. Ik deel ook je mening dat het laag erg aanwezig is.
    Mijn Variax 700 klinkt op de een of andere manier ook stukken minder dan via de X3L. Is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

    Erg jammer, want het apparaat is verder wel top. Misschien dat komende firmware versies hier verschil in gaan aanbrengen. Nu nog even terug naar de X3L, kijken wel weer een keer als de firmware wat verder is en er meer amps zijn toegevoegd.

    Grtz, Har

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert v.d. Hanenberg Bekijk bericht
    Het tweaken met de nieuwe Pod inspireerde mij wel weer tot wat tweaken met m'n Tonelab. Ik kwam op 'n gegeven moment uit bij 'n (old) EVH-soundje (was ah experimenteren met 'n andere amp-cab combi). Later ben ik nog verder gegaan door het te combineren met 'n cab impulse en heb uiteindelijk door middel van 'Curve Eq' de sound van een oude Marshall Plexi soundclip geprojecteerd op de track. Dit is voor mij nog steeds de beste manier voor het creeren van te gekke 'direct' sounds (live en studio). Je moet alleen wel met 'n laptop de buhne op.

    Dit clipje heb ik gisteren opgenomen:
    http://www.youtube.com/watch?v=OVgFrt6cpJM&hd=1

    Ik gebruik hier: Tonelab > zelfgemaakte cab impulse > Curve Eq. Werkt verbluffend goed!
    Zo dan! Klinkt goed, man!
    Alexander van Engelen

  5. #75

    Standaard

    Hier een nieuwe video over je hoe een patch samenstelt met he t gebruik van dual amps in de POD HD500

    http://www.vettaville.nl/page.php?id=145#1126

    gr. Hans

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.700

    Standaard

    Ik vind het trouwens wel apart dat ik nergens filmpjes kan vinden waarbij er via een amp gespeeld wordt. Alles wat ik vind is via usb, terwijl ik graag wil weten hoe het klinkt via een amp.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Onder het motto: ik kom beter klaar met een gitaar en alles went behalve een vent.

  7. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaszloVersteeg Bekijk bericht
    Ik vind het trouwens wel apart dat ik nergens filmpjes kan vinden waarbij er via een amp gespeeld wordt. Alles wat ik vind is via usb, terwijl ik graag wil weten hoe het klinkt via een amp.
    http://www.vettaville.nl/page.php?id=144#1117

    gr. Hans

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    437

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert v.d. Hanenberg Bekijk bericht
    Het tweaken met de nieuwe Pod inspireerde mij wel weer tot wat tweaken met m'n Tonelab. Ik kwam op 'n gegeven moment uit bij 'n (old) EVH-soundje (was ah experimenteren met 'n andere amp-cab combi). Later ben ik nog verder gegaan door het te combineren met 'n cab impulse en heb uiteindelijk door middel van 'Curve Eq' de sound van een oude Marshall Plexi soundclip geprojecteerd op de track. Dit is voor mij nog steeds de beste manier voor het creeren van te gekke 'direct' sounds (live en studio). Je moet alleen wel met 'n laptop de buhne op.

    Dit clipje heb ik gisteren opgenomen:

    http://www.youtube.com/watch?v=OVgFrt6cpJM&hd=1

    Ik gebruik hier: Tonelab > zelfgemaakte cab impulse > Curve Eq. Werkt verbluffend goed!

    Johan Tipker: Bedankt man! Tof dat je het leuk vindt.
    Damn dat klinkt zeker goed, ik gebruik ook een tonelab LE maar kreeg nooit zulke geluiden, kan je iets meer info geven hoe dit werkt zoals gebruikte programma's voor de curve eq en de IR?
    N O U K Ξ D


    WWW.NOUKED.COM

  9. #79

    Standaard

    Johan Tipker: Sorry...ik lees nu je pb pas...misschien heb je wat aan het onderstaande...

    Als ik werk met Curve Eq maakt het eigenlijk niet uit wat voor preamp ik gebruik, hoe raar dat ook klinkt. De Tonelab is in dit geval dus niet bepalend voor de sound. Met 'n freeware vst of pod bereik je hetzelfde resultaat.

    Ik heb 1,5 jaar terug hierover 'ns 'n topic gestart maar 't is voor veel gitaristen 'n beetje vreemde 'materie' denk ik.

    Topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=125228

    Veel gitaristen met modelers (Pod, Vetta, Axe fx, Tonelab, enz...) zijn vaak uren bezig met tweaken met uiteindelijk vaak nog (net) niet het gewenste resultaat. Door Curve Eq ga je 'n beetje het 'relatieve' inzien van 'verschillende modelers' of peperdure amps. Curve Eq combineren met bijv Axe Fx levert verbluffende resultaten op. Je kunt namelijk impulsen maken van 'n ''Curve Eq + cab impulse setting'' en deze impulse vervolgens laden in Axe fx.

    Het is misschien beter om 'Curve Eq' - dingetjes in het desbetreffende (bovenstaande) topic te bespreken, kan ik er wat verder op ingaan en dingen proberen stap voor stap uit te leggen.

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    437

    Standaard

    He Robbert,

    Klinkt cool ga van het weekend eens proberen zal in het oude topic reageren.

    Hugo
    N O U K Ξ D


    WWW.NOUKED.COM

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top