Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 91
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Dat beweren ze inderdaad ja, had dat nog niet gezien. Ben benieuwd, lijkt mij toch stug dat ze voor die prijzen Axe-kwaliteit kunnen leveren, maar aan de andere kant zou ik dat niet erg vinden
    Je kunt je ook afvragen of de constante en relatief hoge prijs van de Axe, voor een stukje hardware, wel gerechtvaardigd is. Iedereen weet dat een processor van vandaag, volgende week nog maar de helft waard is (bij wijze van spreken).

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Je kunt je ook afvragen of de constante en relatief hoge prijs van de Axe, voor een stukje hardware, wel gerechtvaardigd is. Iedereen weet dat een processor van vandaag, volgende week nog maar de helft waard is (bij wijze van spreken).
    Ik denk dat de totale ontwikkelingskosten er ook uit moeten, die processoren in die apparaten zijn nou ook niet bepaald het snelste van het snelste.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik denk dat de totale ontwikkelingskosten er ook uit moeten, die processoren in die apparaten zijn nou ook niet bepaald het snelste van het snelste.
    Het zijn ook DSP's, geen CPU's... De meeste mensen realizeren zich niet dat DSP's totaal niet vergeleken kunnen worden met normale CPU's.

    Van Cliff zelf

    Modern desktop CPU's boast all kinds of impressive GFLOP numbers, and they can achieve peak performance fairly close to those numbers under optimum conditions, i.e. "off-line" processing of vectored data.

    Unfortunately, the actual performance is only a small fraction of the advertised value when processing real-time data (of which audio is inherently).

    We've ported the Axe-Fx code to the Intel x86 architecture and on my 2.66 GHz Core i7 (quad core) machine the CPU usage is nearly identical to an Ultra. The i7 boasts something crazy like 50 GFLOPs but it's actual performance for real-time audio is only several GFLOPs.

    Dedicated DSP chips always run close to their theoretical performance because that's their whole point of existence. They are specifically designed to process real-time data as opposed to a general purpose CPU which is designed for non-real-time multitasking.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tony L Bekijk bericht
    Het zijn ook DSP's, geen CPU's... De meeste mensen realizeren zich niet dat DSP's totaal niet vergeleken kunnen worden met normale CPU's.

    Van Cliff zelf
    Kijk, daar had ik dan weer niet bij stilgestaan. Het maffe is dat ze het in de tests die ik gelezen heb over cpu's hebben.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #15

    Standaard

    geen rackversie?
    dan toch maar een axe fx

  6. #16
    Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Sint-Truiden, België
    Berichten
    57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ivis Bekijk bericht
    geen rackversie?
    dan toch maar een axe fx
    Ik denk het wel hoor, maar nog niet voor nu als ik me goed herinner kwam de de Pod X3 ook rond oktober uit (ofzo) en brachten ze de rackversie uit op de NAMM show in januari

    Rob

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Ik ben erg benieuwd wat dit wordt. Afgaand op de hierboven genoemde prijzen (€ 299 voor de kleinste versie) verwacht ik er niet zoveel van, of in ieder geval niet vergelijkbaar met de Axe of zelfs 11Rack.

    Aan de andere kant, dit is ook niet bedoeld voor hetzelfde marktsegment. Dit is meer 'onderaan', de 11rack zit daar weer boven, en daarboven weer de Axe. Wat dat betreft is marketingtechnisch wel weer goed gekozen. Dat kunnen ze wel, bij line6.
    Some say it's the journey, some say it's the destination. In this case, it's both

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Death2AllButMetal Bekijk bericht
    Hopelijk is het dit keer wat anders dan Playmobil plastic rotzooi
    Ja, ze moeten bij Line6 echt een keer een ontwerper inhuren. Die spullen van ze zien er niet uit!

  9. #19
    Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Sint-Truiden, België
    Berichten
    57

    Standaard

    Premier Guitar stuurde zei dit 20 minuten geleden

    Editor in Chief Shawn Hammond is off to Line 6 for a big product release event today. Stay tuned!
    nog even en we hebben meer info over de POD HD series

  10. #20

    Standaard

    en hier het laatste nieuws! http://line6.com/podhd/

    Ziet er wel erg interresant uit, maar de soundclips zijn voor mij nog niet erg overtuigend! eerst maar wachten totdat de eerste freaks hem gekocht en gereviewd hebben!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top