Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2006
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    1.428

    Standaard Mesa V-twin of ENGL E530?

    Gegroet,

    Ik zie toevallig een advertentie staan waar iemand een mesa t-twin aanbied en hij wilt evt ruilen met een E530. Die ik toevallig heb! En ik ben er tevreden over maar toch knaagt het aan mij...

    Is de Mesa boogie V-twin wat? Heeft hier iemand ervaring met deze pre amp? Wat is de sterkste kant van de V-twin en wat is minder? Must is een geweldig metal geluid.

    Sammy
    Proud Sovtek owner.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2002
    Locatie
    South of Heaven
    Berichten
    404

    Standaard

    Persoonlijk denk ik dat je meer gebaat bent met een betere eindtrap. Iets met buizen...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik heb een V-twin (voetpedaal). Wat wil je weten?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2006
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Wat voor scheur zit er in? Waarop is hij gebouwd? Ranzig blues geluid of echt een bruut metal geluid?

    En een andere power amp, kan dat zoveel helpen dan? Ik vind de rocktron al fijn steriel klinken en kleurt het geluid maar weinig. Maar doorsparen voor een betere eindtrap bevelen jullie mij aan?
    Proud Sovtek owner.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik ken jouw poweramp niet, maar het kan inderdaad best wat schelen. De preamp kleurt het meeste, maar de poweramp en cabinet bepalen de ballen van je sound.

  6. #6

    Standaard

    Als ik zie dat je je eindtrap als fijn steriel betitelt dan denk ik dat je beter af bent met je ENGL dan de Mesa.
    De ENGL staat bekend om de strakke scheur en moderne sound.
    De Mesa is wel high gain maar het lead kanaal is meer geschikt voor solo doeleinden, en niet voor strakke slagpartijen.

    Bij de poweramp hangt het ook een beetje van je wensen qua volume af, mocht je in de oefenruimte tegenover een buizenstack staan dan kan ik me voorstellen dat een buizeneindtrap het overwegen waard is.
    Voor niet al te veel geld zou ik eens uitkijken naar een Peavey 60/60 eindtrap.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  7. #7

    Standaard

    De Engl is veel veelzijdiger, denk ik. Ik vermoed dat dat voetpedaal van Mesa in de markt is gezet vanwege metallica.

    Zolang je geen eindtrap hebt, kun je de ingebouwde ss-eindtrap van de 530 gebruiken. Wel even een stereokabel solderen.

    Clean is bruikbaar van de 530, maar het lead kanaal is lang niet slecht.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2006
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Ik heb een eindtrap, een Rocktron en momenteel hoef ik nog niet te repeteren dus zijn buizen nog overkill. Maar het zijn wel de ballen? Hmm toch eens checken naar zon peavey.
    Proud Sovtek owner.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Ik vermoed dat dat voetpedaal van Mesa in de markt is gezet vanwege metallica.
    En waar baseer je dat vermoeden op?
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 februari 2003
    Locatie
    Vorst aan de Maas
    Berichten
    472

    Smile

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    En waar baseer je dat vermoeden op?
    In ieder geval niet op jou sig!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top