Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 105
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2009
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.166

    Standaard Gibson M3, de zoektocht

    Na een zo goed als ronde deal (mailwisseling en afspraak gemaakt), een geaccepteerd bod én een bezichtiging thuis bij de verkoper is me alsnog een Gibson M3 door de vingers geglipt.
    Enkele leden kennen de details, een samenvatting is dat de verkoper ineens een soort spelletje ging spelen waardoor de prijs ineens met honderden euro's omhoog ging. Werkelijk bizar!
    Enfin.....geen M3 dus.

    Verder zoekende op het internet kom ik er een aantal tegen, de standard vind ik persoonlijk het mooiste en in België heb ik er eentje gevonden en contact gelegd met de verkopert. Aardige peer, echter de man heeft een vraagprijs waar mijn testikels van naar binnen schieten.

    Ik open dit topic om meningen over de M3 te vragen en wellicht tips van mensen die een echt, 100% origineel exemplaar -liefst met originele koffer- te koop hebben of weten.
    Ik had altijd ergens iets in mijn achterhoofd zitten van dit model van Gibson en had eerst plannen om een Strat-model (laaggeprijsd) te kopen.
    Omdat ik toch liever iets unieks en waardevasts wil kopen én je met deze M3 toch ook strat-achtige klanken kunt produceren, kwam ik toch uit op het kopen, of althans, zoeken naar een M3.

    Alvast bedankt mede gitaarnetters!
    Laatst gewijzigd door Fisherman; 20 augustus 2010 om 21:01 Reden: tiepvaud gemaakd

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    539

    Standaard

    Ik heb jarenlang een M3 gehad, de duurste
    versie zonder slagplaat. De eerste week was shaller FR al
    kapot maar nadat die vervangen was heb ik er
    jaren heel veel plezier van gehad. Vooral voor tapping
    met meerdere vingers van beide handen was ie erg geschikt.
    Enige minpunt vond ik de middelste pickup. Door mijn manier
    van spelen zat ik daar elke keer met mijn plectrum tegenaan.
    Strakke gitaar met een goede sound die uitstekend op
    stemming blijft
    ff spammen: te horen op een heruitgave (2010) van materiaal van
    mijn oude band Masquerade "cybernetic empire" op het
    italiaanse Steelheart label.
    Noud Smeets plays BO-EL guitars, Curt Mangan usa strings and Taurus pedals exclusively

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Tja,

    Ik heb er eentje in bezit.
    De M III is een prima superstrat en bij mij is de trem prima, ondanks zijn leeftijd.

    Het grappige is dat met gesplitte humbucker hij ook nog eens stratachtig kan klinken.

    Al met al een lekker klein giftig gitaartje, die inzetbaar is voor meerdere muziekstijlen, al zou je dat op het eerste gezicht niet zeggen.
    Naar mijn mening is de MIII een gitaar die zwaar ondergewaardeerd is en zijn uiterlijk is hier helaas debet aan (ik vind hem persoonlijk wel mooi)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2009
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Tja,

    Ik heb er eentje in bezit.
    De M III is een prima superstrat en bij mij is de trem prima, ondanks zijn leeftijd.

    Het grappige is dat met gesplitte humbucker hij ook nog eens stratachtig kan klinken.

    Al met al een lekker klein giftig gitaartje, die inzetbaar is voor meerdere muziekstijlen, al zou je dat op het eerste gezicht niet zeggen.
    Naar mijn mening is de MIII een gitaar die zwaar ondergewaardeerd is en zijn uiterlijk is hier helaas debet aan (ik vind hem persoonlijk wel mooi)


    Natuurlijk wist ik dat jij er eentje hebt, Geert.
    En je opmerking over strat-achtig klinken, da's precies wat ik zoek.
    Daarom kies ik voor de M3 (als ik m ooit kan bemachtigen) in plaats van een London City of een Fender MIM.
    Dat dat betekenen zal dat mijn budget daarvoor verdrievoudigd (of meer) moet worden, nouja, dan maar wat spaargeld opnemen....'t is niet anders.
    Dit vind ik veel aparter en ik vind vooral jouw model (de standard, toch?) heel erg mooi.
    Ach, het zoeken is ook best leuk, maar er net naast grijpen niet ach life goes on!
    Laatst gewijzigd door Fisherman; 20 augustus 2010 om 22:26 Reden: ik -piep- uit mijn nek...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fisherman Bekijk bericht
    Natuurlijk wist ik dat jij er eentje hebt, Geert.
    En je opmerking over strat-achtig klinken, da's precies wat ik zoek.
    Daarom kies ik voor de M3 (als ik m ooit kan bemachtigen) in plaats van een London City of een Fender MIM.
    Dat dat betekenen zal dat mijn budget daarvoor verdrievoudigd (of meer) moet worden, nouja, dan maar wat spaargeld opnemen....'t is niet anders.
    Dit vind ik veel aparter en ik vind vooral jouw model (de standard, toch?) heel erg mooi.
    Ach, het zoeken is ook best leuk, maar er net naast grijpen niet ach life goes on!
    Ze zijn er wel hoor, voor een redelijke prijs, gewoon MP in de gaten houden

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Gruwelijk onderschatte gitaar, die MIII. Erg veelzijdig. En ik vind 'm nog mooi ook. Maar ik kan je er verder niet mee helpen. Ik kan je hooguit beloven dat ik je in gedachten hou in het geval ik er eentje tegenkom.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2009
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.166

    Standaard

    Yup, ik weet het. Geduld is een schone zaak. En dat gaat me ook wel lukken hoor, alleen mis ik nu -omdat ik die bij bepaalde songs nodig heb- gewoon een twangggggg strat soundje.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    De Epiphone kloon zie ik regelmatig langskomen. Moet kunnen voor max 250.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2009
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    De Epiphone kloon zie ik regelmatig langskomen. Moet kunnen voor max 250.
    Klopt, die zag ik ook. Maar je begrijpt, als je eenmaal 100% zeker weet wat he wil, dan ga je daar ook voor. Hoogstwaarschijnlijk kan dat nog zomaar een jaar duren. Ach...misschien komt die zaak met die Belg nog rond.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    De Epiphone kloon zie ik regelmatig langskomen. Moet kunnen voor max 250.
    Die Epi kloon komt niet eens in de buurt van een MIII, heb er meerdere van gehad en ze hebben mij niet kunnen overtuigen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top