Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Latency ellende..

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Vught
    Berichten
    2.339

    Standaard Latency ellende..

    Ik heb nu sidns ongeveer 1 week een Line 6 Toneport Ux2 en wil daarmee gitaarpartijen en baspartijen gaan opnemen, nou liep ik meteen al tegen het latency probleem wat je kunt oplossen door de latency te meten,

    Dus heb ik het met gitaar gedaan en op deze manier: http://manual.audacityteam.org/index...e=Latency_Test Met een loop kabel.

    Kan het zijn dat er verschil zit tussen bovenstaande manier en wanneer een gitaar aangesloten is? Want overdubben gaat nu nogal vreemd.

    Iemand tips?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Berichten
    169

    Standaard

    Ik raad je aan een DAW (=opnameprogramma) te nemen met automatische latency compensatie. De DAW zorgt er dan zelf voor dat alles juist komt te staan. Bijkomend voordeel is dat zowel alle DAW's behalve Audacity non-lineair zijn, dat wilt zeggen dat vb. effecten niet op het bronmateriaal worden toegepast. Met andere woorden: je kan reverb en chorus toevoegen in de DAW, en die achteraf ook weer verwijderen.

    www.reaper.fm kan je gratis uitproberen zolang je maar wilt en zonder restricties, en kost maar €50. Latency compensation zit er standaard in

    In Audacity ga je de tracks zelf moeten verslepen.
    Laatst gewijzigd door MaximVMH; 19 augustus 2010 om 03:46

  3. #3

    Standaard

    Heb je je Toneport gewoon aangesloten zoals in de handleiding staat (of op de verpakking)? Dan lijkt het me niet dat de latency aan de hardware licht. Daarnaast is Audacity een droevig programma voor alles wat meer voorstelt dan 'eventjes snel iets opnemen' en loopt het hopeloos achter op programma's als Reaper, Cubase en dergelijke.
    Reaper geeft rechtsboven gewoon je latency aan, als je die te hoog vindt kan je hem lager zetten in de settings. Als je de ASIO drivers gebruikt kan je geloof ik 2ms latency halen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Vught
    Berichten
    2.339

    Standaard

    Bedankt voor de reacties.

    Ik heb alles aangesloten zoals hoort maar zal eens gaan kijken naar een ander programma

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Berichten
    169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wiellem Bekijk bericht
    Bedankt voor de reacties.

    Ik heb alles aangesloten zoals hoort maar zal eens gaan kijken naar een ander programma
    Zat er geen Ableton Live Lite bij je POD? Dat is een prima programma, met automatische latency compensatie

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaximVMH Bekijk bericht
    Zat er geen Ableton Live Lite bij je POD? Dat is een prima programma, met automatische latency compensatie
    Nu ben ik zelf geen Live fan (die interface is... apart) maar de Lite versie kan maar tot 8 sporen. Ik ben nu in Reaper een nummer aan het opnemen met 45, dus in ieder geval voor mij is die limiet wat aan de lage kant. Of het de TS stoort is natuurlijk een ander verhaal.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Berichten
    169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terminus Bekijk bericht
    Nu ben ik zelf geen Live fan (die interface is... apart) maar de Lite versie kan maar tot 8 sporen. Ik ben nu in Reaper een nummer aan het opnemen met 45, dus in ieder geval voor mij is die limiet wat aan de lage kant. Of het de TS stoort is natuurlijk een ander verhaal.
    Ik ben er ook geen fan van, maar Ableton Live Lite heeft hij gratis, Reaper kost €50. Tenzij je niet betaalt natuurlijk, maar dat moedig ik niet aan.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Vught
    Berichten
    2.339

    Standaard

    Zit er inderdaad bij zal die ook maar eens proberen

    En 8 sporen is voor mij voorlopig genoeg.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top