Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 66
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard Op zoek naar een superstrat

    Met de laatste van van mijn overige versterkers de deur uit en het feit dat ik door de mark III al een hele tijd geen behoefde meer heb gehad om een andere versterker te kopen heb ik besloten om eens eindelijk een nieuwe gitaar aan te gaan schaffen. Mijn plannen voor een gibson lp special of een bas moeten even wachten aangezien deze meer noodzakelijk is.

    Mijn fender speelt werkelijk fantastisch maar op sommige vlakken maar op sommige vlakken komt hij wat tekort. Ondanks dat de neck heerlijk speelt is het niet de snelste neck en nu ik me wat meer op solo's begin te richten begin ik een humbucker in de neck positie toch echt wel te missen. Ik ben zelf altijd een beetje huiverend met het aanschaffen van een nieuwe gitaar omdat ik bang dat mijn fender dan niet meer wordt gebruikt. Ik zoek dus een gitaar die de gaten opvult die mijn fender laat vallen.

    Mijn eisen voor de gitaar zijn dus dat hij een superstrat is, een snelle neck heeft, 2 humbuckers en een wat donkere houtsoort(basswood of mahogany). Kwa toets heb ik een lichte voorkeur voor maple maar rosewood is ook meer dan prima(ebony heb ik zelf geen ervaring mee). Als het kan een vaste brug, maar zolang de floyd rose goed is heb ik daar geen moeite mee.

    Kort samenvatten
    -superstrat
    -snelle neck
    -rosewood of maple toets
    -geen gelakte hals(satin finish wat ik op mijn strat heb mag wel)
    -2 humbuckers(of HSH)
    -humbuckers zullen waarschijnlijk toch vervangen worden, als het kan geen actieve(als het kan geld overhouden daarvoor)
    -basswood of mahogany body
    -tremolo geen probleem zolang hij maar goed is
    -liefst 2dehands
    -budget 600-700 euro(kan opgerekt worden tot 800+, hoe goedkoper hoe beter)

    Als ik zo snel kijk dan kom ik eigenlijk bijna meteen bij de ibanez RG uit. Ik heb in de winkel al wat verschillende goedkope en duurdere uitgetest en dat beviel me prima. momenteel staan er een een rg2550 een rg2570 en een oude rg550 op marktplaats die allemaal prima binnen mijn budget zitten. Verder staat er ook een erg mooie JPM p3 tekoop die helaas het budget wel flink oprekt maar toch een serieuze kandidaat is. Ik ben niet zo'n kenner op ibanez gebied vandaar de vraag of mensen weten op welke modellen ik moet letten we wat ik absoluut moet vermijden.

    Als 2de optie heb ik ook naar ESP zitten kijken maar de meeste gitaren vallen meteen af omdat ze een gelakte hals hebben. Het enige interessante voor mij wat mij te binnen schiet is de KH serie door zijn ongelakte neck.

    Nou kan ik onmogelijk alle gitaren kennen vandaar de vraag of mensen nog ideeën hebben voor gitaren die aan mijn eisen voldoen.
    Laatst gewijzigd door allochthomas; 10 augustus 2010 om 13:38
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    Hey,,

    Misschien de Fender Dave Murray Stratocaster®??
    Is misschien iets duurder, maar wel een van de weinige HSH gitaren van fender.
    De neck is helemaal maple, leef je maar even uit op de link die ik hierboven ergens heb gezet

    Grtz. From Ijselrobo 07
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2007
    Locatie
    Naaldwijk
    Berichten
    3.290

    Standaard

    De Charvel 375 voldoet aan al je eisen. Je komt ze amper tegen tweedehands. De Charvel model 4 zie je vaker.

    Hier mijn Charvel 375
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=123982

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    @Ijselrobo 07: erg mooie strat maar helaas veelte duur. En zoals ik al aangaf: ik ben opzoek naar een gitaar die anders is dan mijn strat die de dingen opvult dat mijn strat niet is.

    @Steven Otto: charvel, nog niet naar gekeken. Ga ik meteen doen doen! Jammer van de single coil in de neck aangezien ik toch liever een full sized humbucker heb
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2007
    Locatie
    Naaldwijk
    Berichten
    3.290

    Standaard

    m-m-m-maar het klinkt wel als een humbucker. Waarom wil je per se een humbuckerformaat humbucker?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Omdat mijn favo setje de dimarzio liquifire en de crunchlab alleen in humbucker formaat komen en ik ben een beetje een purist. Als ik een humbucker wil dan wil ik ook fullsuized
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  7. #7

    Standaard

    Schecter Hellraiser C-1 valt binnen je budget, zijn wel fijne gitaren te zijn. Ik heb er een paar keer op gespeeld en beviel me prima.

    Edit: En als je echt goedkoop een goede plank wilt kan je naar een Dean Vendetta 4.0 kijken. Kost 499 nieuw, nieuwe elementen en stemknoppen en je hebt echt een lekkere plank. De zanger van m'n band speelt er nu al jaren op, hij had 'm eigenlijk meer als zoethoudertje gekocht maar is nu z'n main axe geworden. Hij heeft overigens niet die Tribal inlay maar een soort cateye inlay die is stukken mooier.
    http://www.deanguitars.com/bnds_v1/v...4_tigereye.htm
    Laatst gewijzigd door pupanus1; 10 augustus 2010 om 13:44
    Gear
    ESP Horizon NT
    Aria Pro II RS-Wildcat
    Epiphone Les Paul Special II TE KOOP!!!
    ----------------
    Line 6 Spider II 30 TE KOOP!!!
    ----------------
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomluijten
    Nee ik heb gelogen en dat is niet bedriegen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Schoot mij ook net te binnen toen ik mijn post plaatste. Maar eens kijken of ik er 1tje in de buurt kan gaan testen. Jammer van de actieve pickups want dat gaat een gat achter laten waar de batterij zit als ik de pickups ga vervangen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  9. #9

    Standaard

    Mischien een Jackson Dinky of Soloist een idee?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Squire heeft net een nieuwe badr hari signature voor mensen met agressieve slag.

  10. #10

    Standaard

    Een soloist valt denk ik buiten het budget, zelfs tweedehands. Plust dat die geen mahonie maar alder body hebben en een ebben toets

    Edit: Je kan ook nog kijken naar de MH series van LTD een LTD MH350 of een MH417 zijn ook mooie planken die aan je specs voldoen.

    Of als je geluk hebt een ESP Horizon NTII voor 800 euro aan de haak slaan, hoewel die hebben wel een ebben toets.
    Laatst gewijzigd door pupanus1; 10 augustus 2010 om 13:56
    Gear
    ESP Horizon NT
    Aria Pro II RS-Wildcat
    Epiphone Les Paul Special II TE KOOP!!!
    ----------------
    Line 6 Spider II 30 TE KOOP!!!
    ----------------
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomluijten
    Nee ik heb gelogen en dat is niet bedriegen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top