Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Een bouwtekening kan het allemaal wat makkelijker weergeven
    Bovenstaande statement is relatief hoor, ik kan me daar niet in vinden.

    Wel goed dat jij hem ook hebt gemaakt en nog werkend ook. Misschien kunnen jullie audio samples uitwisselen om te vergelijken. Ik weet namelijk helemaal niet wat de verwachtingen zijn en kan het alleen van de theoretische kant bekijken.

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #12

    Standaard

    hahaha,

    Ja ik vind schema's weer iets lastiger. Hoewel ik die van de tubescreamer weer helemaal begrijp.

    Op de bouwtekening is het trouwens wel belangrijk om bij de ''level'' pot de 3 en de 1 om te draaien. Anders werkt de pot andersom. Verder vind ik de screamer zoals op de bouwtekening erg transparant. Een paar drastische condensatorwisselingen in de toonregeling gaven een vol warm geluid. ( erg vergelijkbaar met mijn ts-9 uit medio 90. Maar dan met minder afname van de bas.

    EDIT: De combinatie techniek met muziek maakt het eigenlijk af. Sinds ik effecten bouw kan ik mijn hele geluid afstemmen op mijn smaak. Alles heb je in de hand. Nu versterkers nog. Maar daar snap ik nog geen snars van. Ook ben ik zeer huiverig met de gevaarlijke voltages.
    Laatst gewijzigd door Rick trodat; 12 augustus 2010 om 14:50

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Op de bouwtekening is het trouwens wel belangrijk om bij de ''level'' pot de 3 en de 1 om te draaien. Anders werkt de pot andersom. Verder vind ik de screamer zoals op de bouwtekening erg transparant.
    Duidelijk, maar ik denk dat er bij Clox iets anders aan de hand is en een paar capjes hem niet gaan helpen. Misschien moet hij eerst maar eens een soundsample maken. Jij zou dan misschien beter kunnen beoordelen of dat goed mis is. Ik heb geen enkele geluidservaring met deze schakeling.

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #14

    Standaard

    Met soundsamples kan ik inderdaad meer.

    Crossroads van JM is duidelijk een humbuckerachtige op een dumble. Of strat met toonknob dicht. Een Tubescreamer geeft wel een warm geluid echter met de standaard diodes altijd een lichte bite ala srv. fuzz komt er echt niet uit ala john frusciante of hendrix. Een brom met in de verte een gitaartoon kan een transistor zijn die omgedraaid zijn. Of een geroosterde transistor.

    maar goed technisch weet ik er veel minder van dan jij Frans. Het clippen bij de tubescreamer gebeurt bij de diodes. De opamp is de versterkingsfactor

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Het clippen bij de tubescreamer gebeurt bij de diodes. De opamp is de versterkingsfactor

    Idd, de torren zijn inmiddels wel goed denk ik. Hij had gewoon verkeerde types gekregen.

    Anyway Clox is aan zet........

    Frans
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    2.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Idd, de torren zijn inmiddels wel goed denk ik. Hij had gewoon verkeerde types gekregen.

    Anyway Clox is aan zet........

    Frans
    Hehe, ik post niet veel in dit subforum omdat ik het zelf amper onder de knie heb (zoals wel meer gitaristen hier, merk ik ) maar ik mag toch Cluseau een pluim in zijn gat stoppen, als dat gepermitteerd is. Deskundige info, juist en vaak ook razendsnel. Wou ik gewoon even kwijt.

    Trouwens: Een leuke mod voor een TS is de zogenaamde asymmetrische clipping. Met LEDs in plaats van de normale diodes kun je hem weer anders doen klinken, maar de asymmetrische vond ik het best. Rauwer, zal ik maar zeggen.
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M Kactus Bekijk bericht

    Trouwens: Een leuke mod voor een TS is de zogenaamde asymmetrische clipping. Met LEDs in plaats van de normale diodes kun je hem weer anders doen klinken, maar de asymmetrische vond ik het best. Rauwer, zal ik maar zeggen.
    Ja klopt, heb ik ook gedaan. 2 ledjes bij de symetrische clipping en één diode bij de asymetrische. Resultaat in mijn bevinding was beduidend meer output en een 'vettere' in de zin van 'dikkere' sound, minder schel bij dezelfde stand als bij de diodes alleen, en het klinkt meer 'smooth'. Leuk om met dat soort dingen te spelen. Het klinkt alleen niet meer echt als een tubescreamer.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M Kactus Bekijk bericht
    ik mag toch Cluseau een pluim in zijn gat stoppen
    Hmmmm, héééééééééééérlijk tnx.

    Hij mag er 's nachts toch wel uit he?
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    112

    Standaard

    En zo geef je even een rotschop onder een 4 maanden oud topic...

    Vanwege enorme drukte nu met de kerst pas weer in staat om eens echt even te gaan zitten voor m'n pedaaltjes.

    Heb inmiddels al weer even wat geexperimenteerd, maar resultaat blijft hetzelfde: een enorme distortion met eindeloze sustain die meteen tegen feedback aanzit. Drive en level knoppen reageren nauwelijks. De transistoren zijn nu goed, dat weet ik zeker. Voltages kloppen ook met gegevens op GGgadgets waar ik het schema vandaan heb (zie openings post). Wat echter niet klopt is het voltage van pin 2 op het IC. Waar de rest allemaal 3,7 is (voedingsspanning is 8,8. Harley Benton Powerplan) met uiteraard de voeding en aarde poot op 8,8 en 0, zit pinnetje 2 op 0,25. Heb rondom ook al wat zitten meten maar kan niet echt iets logisch bedenken. Heb verder ook totaal geen ervaring met opamps dus weet niet eens of ik wel iets logisch kan bedenken :P

    Audio probe levert resultaat als volgt:
    pin 3 = ingangssignaal = goed
    pin 2 = bewerkt signaal = ditorted, maar heel zacht volume
    pin 4 = bewerkt signaal terug van diodes en gain pot = iets meer distortion, erg hoog volume


    ICtje is trouwens net nieuw. Oude zat ook op dezelfde waarden. Heb hem bij wijze van experiment al eens omgedraaid, maar dit leverde alleen een oververhitte IC op

  10. #20

    Standaard

    Pin 1 ipv 4 bedoel je?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top