Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard Tips voor (DIY) booster/eq? (Ibanez/Maxon Power EQ?)

    Ik ben op zoek naar een betere booster dan mijn DIY LPB-1. Niet dat die slecht klinkt, maar ik werd laatst in de studio er op gewezen dat hij toch wel erg veel bijgeluiden en ruis toevoegt.

    Ik speel over oude Marshall enkelkanaals MV versterkers die ik push met een Ross Distortion (MXR Dist+ clone) en heb een boost nodig tussen de dist+ en m'n preamp om net dat extra beetje preamp compressie, volume en tone-shaping te krijgen voor solo/lead stukken.

    Ik heb de MXR Micro Amp, AMZ Mosfet Booster, SHO en nog wat andere boosters geprobeerd, maar de LPB-1 klinkt nog steeds het beste met mijn setup, ondanks de bijgeluiden... Ik vind het laag en mid wat de LPB toevoegt best goed klinken en wil zeker geen felle treble boost zoals ik wel met de microamp en de AMZ booster kreeg!

    Ik ben nu een beetje rond aan het kijken naar EQ's als booster en de layout van de Ibanez/Maxon Power EQ's lijkt me best wel handig: bas (100 Hz), mid (600 Hz), treble (1.5KHz) en boost (+/- 20dB).


    Wie heeft er ervaring met de Power EQ als booster? Mijn setup reageert zeer slecht op slechte buffers, dus EQ's als de GE-7 vallen direct af...
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 9 augustus 2010 om 14:01

  2. #2
    Laatst gewijzigd door flo123; 10 augustus 2010 om 15:09
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flo123 Bekijk bericht
    Inderdaad, een cross-forum-post...

    In dat topic kun je ook lezen dat ik uiteindelijk voor een Xotic RC Booster ben gegaan en die is inmiddels ook al af, maar nog niet "op volume" getest, dat gaat deze week uitgebreid gebeuren!

    Dit is de layout die ik van de RC Booster heb gemaakt:

  4. #4

    Standaard

    De lpb-1 heeft altijd ietswat scherp geluid zelfde als de sho.

    Ik zou zeggen de fatboost van fulltone. Ook heel makkelijk te maken. Heeft een dik vol geluid met veel volume. Maar boost de treble totaal niet.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Ik zou zeggen de fatboost van fulltone. Ook heel makkelijk te maken. Heeft een dik vol geluid met veel volume. Maar boost de treble totaal niet.
    Ik heb de fat boostered een keer gemaakt en die zou overeen moeten komen met de fat boost. Op zich best leuk, maar zeer irritante en onaangename clipping dus die heeft het niet lang vol gehouden...


  6. #6

    Standaard

    Ik heb de RC booster een tijdje gehad, voor hetzelfde doel volstaat bij mij mijn DIY SHO, maar de extra controls zijn wel erg bruikbaar bij de RC, deze had ook meer dan voldoende laag!
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    Ik heb de RC booster een tijdje gehad, voor hetzelfde doel volstaat bij mij mijn DIY SHO, maar de extra controls zijn wel erg bruikbaar bij de RC, deze had ook meer dan voldoende laag!
    De SHO vond ik niet echt bruikbaar. Op hogere settings kreeg hij veel te veel gain en werd alles te zompig. Een SHO met een aparte booster voor het volume zou wel kunnen werken, maar dan is het geen SHO meer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top