Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Flakes spuiten

  1. #1

    Standaard Flakes spuiten

    Ik heb al veel gezocht en gelezen maar ik snap er nog geen bal van!
    Ik ben van plan om een telecaster te (ver)bouwen. Deze wil ik dan zwart spuiten met gouden flakes. Weet iemand hoe die moet kan en werkt? Waar kan ik de flakes kopen? Is er ook lak waar de flakes al in zitten, die je er dus zo op kan spuiten? Ik heb een compressor met verspuit, maar veel ervaring heb ik niet. Ik heb gehoord dat flakes spuiten weer een heel appart werkje is. Dan nog als laatste redding, weet iemand een spuiterij in de buurt van Leiden waar iemand dit netjes kan doen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diederik de Jong Bekijk bericht
    Ik heb al veel gezocht en gelezen maar ik snap er nog geen bal van!
    Ik ben van plan om een telecaster te (ver)bouwen. Deze wil ik dan zwart spuiten met gouden flakes. Weet iemand hoe die moet kan en werkt? Waar kan ik de flakes kopen? Is er ook lak waar de flakes al in zitten, die je er dus zo op kan spuiten? Ik heb een compressor met verspuit, maar veel ervaring heb ik niet. Ik heb gehoord dat flakes spuiten weer een heel appart werkje is. Dan nog als laatste redding, weet iemand een spuiterij in de buurt van Leiden waar iemand dit netjes kan doen?
    Kijk eens op het amerikaanse telecaster forum .....topics zat over..

    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Ik heb een sparkle gebouwd, sparkles en flakes (in de veronderstelling dat die groter zijn dan sparkles) worden meestal niet gespoten maar "gestrooid" in de lak. Ik kan je verzekeren dat dat een hele hoop werk is. De sparkles moeten nl daarna worden "glad" gelakt. Er zijn mss lakkers die het doen, maar ik zou het niet doen (tenzij het voor mezelf is )
    Buckocaster op tdrpi heeft goede topics over sparkles.

  4. #4

    Standaard

    Ja die had ik ook voorbij zien schieten, erg handig. Maar ik wel eerst een zwarte laag, met daaroverheen het goud, maar ik wil wel het zwart er doorheen zien. Is dat ook mogelijk?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diederik de Jong Bekijk bericht
    Ja die had ik ook voorbij zien schieten, erg handig. Maar ik wel eerst een zwarte laag, met daaroverheen het goud, maar ik wil wel het zwart er doorheen zien. Is dat ook mogelijk?
    geen probleem, de flakes minder dicht strooien, wel zorgen voor egale spreiding, van hoog genoeg op de body laten dwarrelen

  6. #6

    Standaard

    En waar kan ik de flakes (in nederland) bestellen/kopen?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    papierhandel, hobbywinkel ...

  8. #8

    Standaard

    Okee! Heel erg bedankt! ik zal binnekort een topic over mijn project maken!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diederik de Jong Bekijk bericht
    Okee! Heel erg bedankt! ik zal binnekort een topic over mijn project maken!

    Is er inmiddels al wat van gekomen? Ik wil hier zelf ook aan gaan beginnen.

  10. #10

    Standaard

    Nee ik vond flakes toch niet iets te hoog gegrepen, heb inmiddels wel een anders zelfbouw project af, een strat in de kleur surf green!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top