Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Aaarghh Brom!!

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    3 april 2010
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    59

    Thumbs down Aaarghh Brom!!

    Geachte mede-forumers

    Hopende dat jullie me kunnen helpen met een probleem waar ik helemaal krankjorrum van word.


    Ik heb een Boss BCB-60 pedelboard waar ik een flanger, chorus, equalizer en een reverb door mijn effecten loop van mijn versterker (Randall T2) laat lopen.

    Verder heb ik een Boss TU2 en een Morley bad horsie- wah na mijn gitaar voor de versterker hangen. (dus niet in de loop)

    Ik gebruik deze set-up al ongeveer en jaar en had tot voor een paar weken geleden geen problemen.

    Echter, de laatste weken kamp ik met een enorme brom, met name in het “hi-gain” geluid.

    Koppel ik het BossFX -board los, is de brom weg.
    Haal ik de TU2 en de wah er tussen uit is de brom ook weg.

    Het komt er op neer dat ik óf alles in de loop moet gooien óf niets in de loop, en beide is niet wenselijk.

    Na wat zoeken op dit forum (onder andere) kwam ik er achter dat ik wellicht de TU2 en de wah met een aparte adapter moet voeden.
    Dit heb ik geprobeerd, maar het maakt geen zak uit!

    Ik ben uiteraard al met andere snoeren ook aan het stoeien geweest, maar geen resultaat.

    Het vreemde is, dat ik hier pas sinds kort last van heb...

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

    Grtz,
    Rob

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Wat ik je niet hoor zeggen is of je de pedalen vóór de input en de pedalen in de loop apart voedt, want daar zit meestal het probleem.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #3

    Standaard

    Daar zat ik ook aan te denken, wat Mitch zegt.
    Heb je overigens ook maar iets veranderd aan je setup van voor de brom tot aan wanneer het begon??
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    3 april 2010
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    59

    Standaard

    Hey,
    Bedankt voor jullie reactie.

    Ja ik heb het ook met een ander adapter, op de Tu2 en wah (voor de input) geprobeerd. (dus 1 adapt voor loop en 1 voor Tu2 en wah.

    het enige wat er de laatste tijd veranderd is, is dat ik een nieuwe versterker heb, dit is echter precies dezelfde als degene ik hiervoor had.

    Ik heb uiteraard ook mijn effecten even aan de top van onze andere gitarist gehangen en daar heb ik ook een brom.

    Het is een héél raar verhaal want ik heb hier echt nooit last van gehad.

  5. #5

    Standaard

    Nog wat suggesties...

    -heb je al geprobeerd op de pedalen per stuk eens uit de ketens te halen ipv het hele board, om te zien welke de brom veroorzaakt?
    -Hebben de pedalen in het board wat in de loop zit ook ieder een eigen voeding?
    -Heb je misschien een pedaal op een andere voeding aangesloten dan voorheen?
    -Geaarde stopcontacten?

    ..als me meer tebinnen schiet kom ik weer terug.
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    3 april 2010
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    59

    Standaard

    -Ja, ik heb alle pedalen er 1 voor 1 tussenuit gehaald.
    -Ik heb dat pedalboard juist om van het geklooi met meerdere voedingen en batterijen af te zijn.
    En het werkte ook altijd prima.....Tot voor kort.

    -Nope, nix veranderd.
    -En ja, geaarde stopcontacten.

    Als ik alleen de loop gebruik gaat het prima.
    Zelfde geld voor alleen voor de input.

    Samen = Brom.

    Ik ga van de week (spul staat niet thuis) alles maar weer es los koppelen en van voor af aan beginnen, voor de zoveelste keer, misschien zie ik wat over het hoofd...

    In ieder geval bedankt voor het meedenken.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Ik zou voor de fx loop kabels gebruiken die aan de ene kant niet geaard zijn, en an de andere kant wel, zgn stargrounding.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shave Bekijk bericht
    -

    ...Samen = Brom.
    Dan lijkt het er haast op alsof er op een of andere manier een verbinding is tussen deze twee ketens....bijv 2 pedalen die elkaar raken ofzo...
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Lijkt mij een aardlussie.

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    3 april 2010
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    59

    Standaard

    Aardlus....Stargrounding....??

    Ik heb er even op ge-googled, maar daar begint men al snel met allerlei termen te smijten waar ik geen kaas van heb gegeten.

    Kan iemand mij even op "zn boeren Hollands" vertellen hoe ik dit het beste aanpak?
    Zou dit zeer op prijs stellen..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top