Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27

Discussie: Guitar pro 6

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    ja dat klopt. Maar het kan inderdaad alleen maar binnen 1 maat.
    Het belangrijkste gemis vind ik zoals gezegd dat je geen dynamiek tekens in je partituur kan krijgen. Dit vind ik erg raar. Of kan dat wel in GP5?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 december 2007
    Locatie
    Ede
    Berichten
    174

    Standaard

    volgens mij kan dit inderdaad niet in GP5.

  3. #13

    Standaard

    Ik heb Guitar Pro 6 en guitar pro 5 gehad! Ik vind het opzich wel een verbetering, de indeling van het programma is veel verbetert, het is veel overzichtelijker nu. Met al die presets, equalizers enz doe ik weinig, bij mijn tabs gaat het erom dat je weet dat wat je moet spelen en precies het geluid nabootsen lukt tog niet.

    Ik vind het trouwens wel erg irritant dat je de standaard notatie (geen tablatuur) per track moet uitzetten. Maarja, zoveel werk is dat nouw ook weer niet!

    Verder is er eigenlijk weinig veranderd vind ik...

  4. #14
    Junior Member
    Geregistreerd
    26 januari 2006
    Locatie
    Achterhoek, Gelderland
    Berichten
    28

    Standaard

    Voor diegenen wie het geluid van de tab niet zo boeit(het is maar tablatuur:P) is er een goed en gratis alternatief.

    Tuxguitar, gebruik ik zelf, is licht en neemt bijna niets in omdat alles nog via midi gaat. Het heeft de belangrijkste functies die guitar pro ook heeft en werkt naar mijn mening ook stabieler.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    447

    Standaard

    Misschien een domme vraag hoor... Ik las op de site dat er ook een gitaar tuner in zit.

    Houdt dit dan in, dat ik gewoon mijn gitaar in kan pluggen en kan spelen? Kan ik dan ook gebruik maken van versterkersimulaties en andere effecten? Ik snap dat het niet als een buizenbak of zelfs als mijn GT Pro zal klinken, maar het zou me wellicht HEEL veel sjouwwerk iedere week kunnen besparen!
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

  6. #16

    Standaard

    tja ik gebruik het alleen om af en toe moeilijke solos mee te oefenen maar verder hoe ik de nieuwe versie daarvoor niet aan te schaffen
    Epiphone Les Paul Standard plus '07
    Ibanez GAX 70 '03
    Ibanez MC924 '85 Bas
    Marshall JCM 900

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Ik heb dit:


    Op de ene regel heeft hij 8 maten met heel veel noten, op de andere regel heeft hij maar 2 maten met weinig noten. Komt omdat ik een paar maten ervoor en/of erna heb verwijderd vermoed ik.

    Maar iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Wil dit als PDF aan mijn leerlingen sturen, maar dit isnatuurlijk op deze manier niet te lezen.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door artnaz Bekijk bericht
    Ik heb dit:
    -knip-

    Op de ene regel heeft hij 8 maten met heel veel noten, op de andere regel heeft hij maar 2 maten met weinig noten. Komt omdat ik een paar maten ervoor en/of erna heb verwijderd vermoed ik.

    Maar iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Wil dit als PDF aan mijn leerlingen sturen, maar dit isnatuurlijk op deze manier niet te lezen.
    Je hebt in je werkbalk vrij onderaan een icoontje staan van een slotje en een icoontje van een regeleinde. Met het slotje kun je een break voorkomen, met het regeleinde knopje forceer je een regeleinde. Je moet dan in maat 18 ofzo gaan staan en op het regeleinde icoontje klikken.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Nice, hartstikke bedankt!

    Had je bij GP5 niet, dit is wel handig!
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door metalman1989 Bekijk bericht
    Voor diegenen wie het geluid van de tab niet zo boeit(het is maar tablatuur:P) is er een goed en gratis alternatief.

    Tuxguitar, gebruik ik zelf, is licht en neemt bijna niets in omdat alles nog via midi gaat. Het heeft de belangrijkste functies die guitar pro ook heeft en werkt naar mijn mening ook stabieler.
    Nou het geluid is niet het enige probleem met Tuxguitar, het is ook traag, werkt onhandig, ondersteunt een deel van GP's functies niet en vereist meer moeite om werkend te krijgen (of hoef je nu niet meer die MIDI onzin te installeren?). Het is wel gratis en crasht minder vaak dan GP5, maar ja, noem een programma dat vaker crasht.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top