Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: Guitar pro 6

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Music Guitar pro 6

    Ik heb tot nu toe naar volle tevredenheid met Guitar pro 5 gewerkt en nu zag ik dat er een nieuwe versie 6 is met allerlei toevoegingen en een enorme soundsbank. Zijn er misschien al mensen die ervaring hebben met de nieuwste versie? Is het het geld van een upgrade waard?
    Ben benieuwd naar de eerste ervaringen
    Een dikke streep is ook een lijn.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2009
    Locatie
    Vught
    Berichten
    248

    Standaard

    Ik ga hem de komende week uitgebreid testen. Ik wil namelijk geen mening over het programma hier plaatsen, nadat ik het pas 1 keer heb gebruikt.
    Ik zal mijn bevindingen dan in dit topic plaatsen

  3. #3

    Standaard

    Ik heb de demo iets van 2/3 maanden al geprobeerd. Het klinkt veel echter dan guitar pro 5, je kan overdrives/eq's/versterkers/delays etc allemaal veranderen.

    Voor mij is dat allemaal net iets te veel.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesPas89 Bekijk bericht
    Ik ga hem de komende week uitgebreid testen. Ik wil namelijk geen mening over het programma hier plaatsen, nadat ik het pas 1 keer heb gebruikt.
    Ik zal mijn bevindingen dan in dit topic plaatsen
    OK super! Ik ben benieuwd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Ik heb de demo iets van 2/3 maanden al geprobeerd. Het klinkt veel echter dan guitar pro 5, je kan overdrives/eq's/versterkers/delays etc allemaal veranderen.

    Voor mij is dat allemaal net iets te veel.
    Ik speel alleen akoestisch dus wat dat betreft heb ik er weinig aan ben ik bang, tenzij het geluid van de akoestische gitaren ook sterk verbeterd is. Die toendertijd nieuwe realistic sound engine heeft me nooit kunnen overtuigen.
    Een dikke streep is ook een lijn.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 december 2007
    Locatie
    Ede
    Berichten
    174

    Standaard

    In tablatuur was ooit al een topic hierover. Daar heb ik wat bevindingen; verschillen en verbeteringen t.o.v. GP5 staan.

    Ik heb beide op m'n laptop staan, maar gebruik eigenlijk alleen GP5. Ik vind het accent bij GP6 teveel op die realistic sound engine liggen, en daarvoor gebruik je het programma toch niet? Het is een tablatuur programma. Dan kun je beter zelf gaan opnemen en zo'n lin6 ding op de kop tikken of zo.

    Uiteindelijk had ik geen zin om al mijn tabs qua playback instellingen helemaal opnieuw in te stellen (Ja ik speel ze wel af natuurlijk, maar ter controle en om aan te leren). Dus ben tot nu toe bij GP5 gebleven.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard

    Hmmm, ben nu toch wel nieuwsgierig naar die verbeterde sound engine. Wacht de review van LesPas89 nog even af maar denk dat ik het toch ook maar ga proberen.
    Een dikke streep is ook een lijn.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Voor de realistische sounds hoef je Guitar pro niet te hebben. Het blijven toch vrij staandaard midi geluiden of slechte simulaties. Maar dat is ook niet belangrijk omdat het om de tabulatuur gaat.

    Bij GP5 mis ik een 12 snarige gitaar bij de akoestische gitaargeluiden. Kan je wel weer simuleren trouwens bij de track properties (ook handig voor open stemmingen).

    Wat ik raar vind is dat dynamiek tekens (f en p etc.) niet in de daadwerkelijke partituur te zien zijn, of doe ik iets fout?

    verder zou het handig zijn als je ook een gedeelte van een maat zou kunnen copieren en niet alleen maar de hele maat.
    Misschien zijn deze verbeteringen in GP6 gedaan?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door --=HANS=-- Bekijk bericht
    Ik speel alleen akoestisch dus wat dat betreft heb ik er weinig aan ben ik bang, tenzij het geluid van de akoestische gitaren ook sterk verbeterd is. Die toendertijd nieuwe realistic sound engine heeft me nooit kunnen overtuigen.
    http://www.youtube.com/watch?v=utmVG...eature=related

    Zo klinkt een akoustische gitaar, maar je kan echt enorm veel instellen. Ook voor drum en bas.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    klinkt wel al veel natuurlijk dan bij Guitar pro 5.
    wat is niet kan vinden in Guitar pro 5 is hoe je de doorklink functie van de snaren kan instellen. Het is helemaal aan of helemaal uit, een tussenweg is er niet,...maar misschien zie ik iets over het hoofd.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 december 2007
    Locatie
    Ede
    Berichten
    174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barend Bekijk bericht
    verder zou het handig zijn als je ook een gedeelte van een maat zou kunnen copieren en niet alleen maar de hele maat.
    Misschien zijn deze verbeteringen in GP6 gedaan?
    Als je niet de hele maat wilt kopiëren in GP5: dat kan. Je selecteert de noten die je wilt kopiëren en dan gewoon CTRL C, CTRL V. Pas als de noten over meerdere maten verdeeld zijn moet je de hele maat kopiëren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top