Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28

Discussie: PCB ontwerp pakket

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mi-J'Den Bekijk bericht
    Ik kwam trouwens nog een ander gratis programma tegen: Eagle
    Kijk en dat vond ik nu weer k...t pakket
    Nico


  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Daar heb ik ook welleens mee gewerkt. Maar daar kreeg ik geen pcb schema uit. Ik zal waarschijnlijk iets verkeerd gedaan hebben maar bij mij werden de prints totaal niet compact. Ik kreeg er prints uit waarvan je dacht dat je ze zelf ook met de hand wel ff kan tekenen. Hij legde sporen niet mooi in en tussen elkaar. Maar goed, zoals ik al zeg lag dat misschien ergens aan een instelling.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mi-J'Den Bekijk bericht
    Ik kwam trouwens nog een ander gratis programma tegen: Eagle

    Het uiterlijk van de site moet je maar negeren, het programma schijnt vrij goed te zijn. Een kennis van me heeft voor z'n opleiding Embedded Systems Engineering mooie printen ermee gemaakt. De freeware versie is zover ik begrepen heb gelimiteerd tot pcb's van 10x10 cm, maar functioneert verder net als de volledige versie.
    Ik gebruik al een tijdje Eagle: prima programma om eenvoudige schema's en printjes te tekenen, maar bied helemaal geen mogelijkheid tot simuleren, autoroute etc.

    Verder gebruik ik al een tijdje OrCAD icm met pspice: voor mij nog altijd het fijnste. Ik kon niet aan Ulti-sim wennen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet echt enthousiast geprobeerd heb ...

    Dat nieuwe freeware programma ziet er wel uit alsof het de moeite is te proberen: de demo-versie van OrCAD is mij toch te beperkt.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juli 2003
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    1.000

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Kijk en dat vond ik nu weer k...t pakket
    +1 Ik heb het alleen maar omdat veel schema's op internet er mee zijn gemaakt.

    Ik heb designspark al uitgeprobeerd. Ziet er best goed uit hoor, alleen sommige componenten hebben een ongelooflijk stomme layout in het 'circuit'-deel.
    En dan ga je toch maar weer, zoals velen denk ik, terug naar waar je al jaren mee werkt.
    In mijn geval ExpressPCB. Is gratis, maar heeft uiteraard ook een aantal irritante nadelen.
    Wat moet je toch met al die gitaren, je hebt maar 2 handen ?

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hadv Bekijk bericht
    +1 Ik heb het alleen maar omdat veel schema's op internet er mee zijn gemaakt.

    Ik heb designspark al uitgeprobeerd. Ziet er best goed uit hoor, alleen sommige componenten hebben een ongelooflijk stomme layout in het 'circuit'-deel.
    Ik vermoed dat dat ook een beetje komt omdat de community zelf componenten kan aanleveren. En dan zie je inderdaad wel eens vreemde tekeningen. Echter je kan ze altijd weer veranderen in eigen modellen. Moet nog een zooi buizen tekenen
    Nico


  6. #26

    Standaard

    Ik gebruikte eerst Circuitmaker, het leuke daaraan is dat je er ook mee kunt simuleren, maar er zijn maar erg weinig footprints beschikbaar, en dat programma is dood, volgens mij wordt dat niet meer ondersteund/ gemaakt/ geupdate.

    Sinds kort gebruik ik Eagle, even wennen, maar toch wel een fijn programma, veel footprints voor allerlei componenten beschikbaar.

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    , autoroute etc.
    Noem mij een muziekgerelateerd ontwerp waar je een autorouter gaat gebruiken....
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juli 2003
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    1.000

    Standaard

    [melig]
    als je teveel hebt gezopen tijdens je gig en toch weer naar huis moet
    [/melig]
    Wat moet je toch met al die gitaren, je hebt maar 2 handen ?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top