Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1

    Standaard wegwijs in gibson sg land

    Ging laatst mee met een kennis om een gibson sg te kopen in muziekstore keulen, en een een paar zaken in nederland. Ik werd er een beetje tureluurs van.
    Hoeveel soorten gibson sg's zijn er eigenlijk? Ik zie prijsverschillen van ong. 600,- tot 2500,- Je hebt de sg standard de sg special, sg reissue etc.
    Wat zijn de verschillen? Waar moet je op letten? Ik weel wel :de gitaar moet je goed liggen en het geluid moet goed zijn etc., maar dan nog...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2007
    Locatie
    boortmeerbeek (belgium)
    Berichten
    2.146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marty Bekijk bericht
    Ging laatst mee met een kennis om een gibson sg te kopen in muziekstore keulen, en een een paar zaken in nederland. Ik werd er een beetje tureluurs van.
    Hoeveel soorten gibson sg's zijn er eigenlijk? Ik zie prijsverschillen van ong. 600,- tot 2500,- Je hebt de sg standard de sg special, sg reissue etc.
    Wat zijn de verschillen? Waar moet je op letten? Ik weel wel :de gitaar moet je goed liggen en het geluid moet goed zijn etc., maar dan nog...
    Er zijn ongeloofelijk veel verschillen tussen de SG's, net zoals bij de les pauls, enz... Even googelen is de oplossing voor jou

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kenx Bekijk bericht
    Er zijn ongeloofelijk veel verschillen tussen de SG's, net zoals bij de les pauls, enz... Even googelen is de oplossing voor jou
    Ja, maar die verschillen zijn voornamelijk op uiterlijk/finish. 9/10 keer zitten er dezelfde pickups in, tenzij het om P90's gaat.

  4. #4

    Standaard googelen

    Dat ik kan googelen weet ik ook wel, Dan hoef je op dit forum geen enkele vraag te stellen. Ik dacht hier zitten de kenners dus stel deze vraag
    mart was bezet vandaar marty

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juli 2003
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    1.000
    Wat moet je toch met al die gitaren, je hebt maar 2 handen ?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2007
    Locatie
    boortmeerbeek (belgium)
    Berichten
    2.146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marty Bekijk bericht
    Dat ik kan googelen weet ik ook wel, Dan hoef je op dit forum geen enkele vraag te stellen. Ik dacht hier zitten de kenners dus stel deze vraag
    Ja ok, maar die vraag is misschien wel 100 keer opnieuw beantwoord... Zoek in het vervolg eerst even zelf, en als je het dan nog niet weet, stel dan een vraag...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kenx Bekijk bericht
    Ja ok, maar die vraag is misschien wel 100 keer opnieuw beantwoord... Zoek in het vervolg eerst even zelf, en als je het dan nog niet weet, stel dan een vraag...
    Ik heb gegoogled en wat krijg ik:
    resultaten: 1 - 10 van circa 151000 voor gibson sg
    Inderdaad: zoekt en ge zult vinden

    Maar even serieus. Ik kan me niet voorstellen dat die van 600 even goed is als die van 2500. Wat zijn jullie ervaringen met de goedkope sg's, met name op de iets langere termijn?
    mart was bezet vandaar marty

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2007
    Locatie
    HUISSEN am Rhein
    Berichten
    4.281
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pucks
    Ga motorrijden en je wordt vanzelf een betere muzikant.
    LANGZALZELEVERWORST

  9. #9

    Thumbs up Huessen en hadv,

    bedankt voor de link, zeer informatief!
    mart was bezet vandaar marty

  10. #10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top